Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 23/04/08, 14:05

het volgt de euro meer dan de dollar, daar valt niets over te zeggen....
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/04/08, 14:22

Christophe,

je hebt het in PM
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16128
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 23/04/08, 17:00

Ze is heel erg jouw Dirk Pitt-curve.

De bug zijn staatsbelastingen, en ook:
- dat we niets anders als geloofwaardige bronnen van koolwaterstoffen hebben
- dat onze auto's te veel verbruiken, vooral in de stad. Er zou een enorme hybridisatie van het wagenpark nodig zijn...

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/04/08, 12:51

Dirk Pitt schreef:Christophe,

je hebt het in PM


Euh niets ontvangen :(
Waar/hoe heb je het verzonden?

Hier is een eerste interessant resultaat van mijn huidige berekeningen: belastingen (TIC/TIPP en BTW) als percentage van de verkoopprijs zijn al 1 jaar aan het dalen...

De ruwe gegevens komen van deze site: http://www.industrie.gouv.fr/energie/pe ... ons_fr.htm

Beeld

De berekening is eenvoudig: 100* (prijs inclusief BTW - prijs exclusief BTW)/prijs inclusief BTW
Prijzen zijn in huidige euro's (hoewel dat in dit geval niet telt).

Aan de andere kant blijven de belastinginkomsten in absolute termen stijgen...

Beeld
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 25/04/08, 19:41

Het probleem van de prijs van brandstoffen en meer in het algemeen van aardoliebrandstoffen houdt niet zozeer verband met de hoogte van de specifieke belastingen, maar eerder met het feit dat het verbruik ervan niet substitueerbaar is.

Belastingen op brandstoffen (exclusief BTW) zouden hoe dan ook op een andere manier worden geheven. Het zijn belastingen die het functioneren van de publieke sfeer mogelijk maken, inclusief een bepaalde vorm van sociale herverdeling. Ik ben er niet van overtuigd (eufemisme!) dat een verlaging van de heffingen zal leiden tot een verbetering van de publieke dienstverlening. Poujadisme is te gemakkelijk te gebruiken.

Laten we terugkomen op het belangrijke feit: 1- olie is niet vervangbaar en 2- het wordt steeds duurder. Dit is de vergelijking die steeds meer mensen proberen op te lossen.
JM Jancovici betoogt dat, aangezien verwacht wordt dat olie in de loop van de tijd toch zal stijgen, het beter zou zijn als olie zwaar belast zou worden, omdat elke poging om de prijs kunstmatig uit te wissen tot een veel pijnlijkere toekomstige schok zou leiden.
Van mijn kant zou ik neigen naar een regeling die mij noodzakelijk lijkt: progressieve prijs met de verbruikte hoeveelheden: waardoor het mogelijk wordt om korte dagelijkse ritten te maken en basisverwarming te garanderen tegen een betaalbare prijs voor iedereen, en bovendien een aanzienlijk hogere prijs, die overeenkomt met een verbruik dat de eenvoudige noodzaak te boven gaat.
Natuurlijk kunnen we ons andere compensatiemethoden voorstellen, zoals die al in de praktijk bestaan, maar het punt is om consumptie en prijs aan elkaar te koppelen. Ik weet niet of het gemakkelijk toepasbaar is, vooral om de grenzen van het systeem vast te stellen (er zijn inderdaad dalende prijzen). Bovendien pakt dit systeem alleen de symptomen aan en is het geen oplossing op zich. Wat denk je?
0 x
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8




par botten » 25/04/08, 20:47

Van mijn kant zou ik neigen naar een regeling die mij noodzakelijk lijkt: een progressieve prijs met de verbruikte hoeveelheden: het mogelijk maken van korte dagelijkse ritten en het garanderen van basisverwarming tegen een betaalbare prijs voor iedereen, en daarnaast een aanzienlijk hogere prijs , wat overeenkomt met een consumptie die de eenvoudige noodzaak te boven gaat.


Bijvoorbeeld een liter aan 4 euro in juli en augustus... voor de feestdagen : Lol:

DIT IS NIET VAN TOEPASSING!
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 26/04/08, 19:29

Het is waar dat dat niet leuk zou zijn! Maar goed, wat zal er gebeuren als olie onbetaalbaar wordt, met of zonder belastingen?

Hervé Kempf verklaarde dat hij tijdens een ontmoeting met ambtenaren van de burgerluchtvaart dit brandstoftekort had genoemd in verband met de vooruitstrevende vooruitzichten op een sterke groei van het luchtverkeer: geen reactie van hen. Het was voor hen onmogelijk om deze mogelijkheid zelfs maar te overwegen en waren tevreden met een simpele ontkenning van de realiteit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/04/08, 20:00

Uw progressieve prijsvoorstel is eerlijk.
Des te meer reden om het niet toe te passen....

---

Jammer, dat zou het makkelijker maken voor degenen die niets te doen hebben:
een oude jodenharp vullen, om de vulling door te verkopen aan een grote gebruiker.
Dit belooft!
:D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 28/04/08, 13:00

Een van de werkelijk mogelijke antwoorden is het opzetten van echt praktische openbaarvervoernetwerken, en bij voorkeur gratis (dus betaald door de gemeenschap). In dit scenario betaalt degene die ervoor kiest zijn auto te gebruiken een hoge prijs. Dit wordt gerechtvaardigd door de extra druk op de oliereserves en de verslechtering van de luchtkwaliteit, beide collectieve goederen. Ik heb het niet eens over de noodzakelijke reorganisatie van het stedelijk weefsel en de productieplaatsen, omdat het een taak van lange adem is...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 28/04/08, 13:40

ja, maar het eerlijkste is om auto's in de stad te belasten! (Londen); op het platteland hebben we geen keus, maar het principe is goed!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten