Brandstofprijzen aan de pomp en olie, waar is de bug?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 01/04/08, 09:47

en zelfs als je weet dat de industrialisatie (zeer dure arbeidsstap) van bepaalde Porsche-motoronderdelen in Frankrijk is gemaakt...
Zonder in de auto-industrie te zitten (maar in de dagelijkse automist), weet ik er iets van... Het hele jaar door hebben we recht op giftige en onwelriekende dampen (fenolen), van een gieterij die de kwaliteitsmotoren van blokken produceert.. .
In Orléans zijn het niet de arbeidskosten, maar de fabricagekwaliteit van de onderdelen.
Hoewel? Onder druk van de inwoners dreigen ze steeds met vertrek naar Polen.
Met de baanchantage deinst de prefect niet terug, en de helft van de agglomeratie bevindt zich onder een schadelijke atmosfeer...
Toekomstige SS-kosten zouden niet hetzelfde budget moeten zijn.
:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/04/08, 10:05

delnoram schreef:Ik kan geen berichten van Cuicui vinden

:schok: Weer een bericht dat zou zijn verdwenen :?


Nee, het is gewoon mijn cervo-bug ... ik blijf citro en cuicui verwarren : Mrgreen: ik corrigeer...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 01/04/08, 11:40

Om terug te komen op de mailing die u Christophe ontving en waarover dit onderwerp gaat, weet u wie de auteur is? Komt het van een website?
Is deze e-mail wijd verspreid?
Omdat het interessant zou zijn om onze gekozen functionarissen te informeren om te proberen antwoorden over deze bug te krijgen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/04/08, 11:59

Guidi stuurde het naar mij. Ik weet niet wie de auteur is, maar ik heb het een beetje aangepast :)

Anders zou het, voordat we een beroep doen op "politici", nodig zijn om te beginnen met het door te geven, toch?

Als we de berekening in 1998 opnieuw doen, zou het nog duidelijker zijn.

De politici zullen in ieder geval alleen per reageren minachting en onwetendheid zoals gewoonlijk zodra een vraag van streek raakt...

Ik denk dat het presenteren van de truc aan deUFC Wat te kiezen zal meer impact hebben...de bal ligt in jouw kamp...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 01/04/08, 13:45

Ik heb het ontvangen in een e-mail "om door te sturen" de cijfers zijn echt????? als de $ omhoog gaat, zal het grappig zijn !!!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/04/08, 13:49

Ja, ze zijn echt en zoals ik hierboven al zei: als we het vergelijken met 1998 is het veel ERGER...

U kunt ze hier controleren: https://www.econologie.com/le-vrai-prix- ... s-479.html

Om het goed te doen, moet u deze pagina koppelen aan uw mailing om beter te begrijpen en vooral bewijs te leveren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/04/08, 14:45

Christophe schreef: Moue Citro dat is wat we graag horen ... behalve dat laten we dat niet vergeten wereldeconomie is virtueel ...
De prognoses zijn virtueel, de boekhoudkundige realiteit, NEE.

Christophe schreef: In de economie gaat het om het consumentengedrag ... kortom, wij allemaal. Met andere woorden: het is de consument die de economie maakt (en dus de crisis of groei) en niet andersom !! Het is duidelijk het tegenovergestelde dat we geneigd zijn te geloven (bedankt media).

Het is ook de consument die de prijzen bepaalt, ook al weet hij het niet: een te dure prijs die niet wordt gekocht, zal vroeg of laat noodzakelijkerwijs worden verlaagd ...
Er kan gewoon olie zijn die precies aan deze regel ontsnapt ... de uitzondering die bevestigt wat ze zeggen ...
Dit is theoretisch waar, maar niet alle consumenten zijn econologen, je moet gewoon alle gogo's zien die zich haasten om de nieuwste nieuwigheid die net is uitgebracht te kopen en zo de eerste zijn die te veel betalen voor een product.vaak nutteloos...

Christophe schreef:Pkoi, een boer op de bodem van Bretagne, zou gedwongen worden te verkopen tegen de prijs die goldenboy had vastgesteld op een beurs aan de andere kant van de oceaan of ergens anders??? Idem voor de koper ???
Hij is niet verplicht, hij kan rechtstreeks aan de consument verkopen als hij dat wenst. Ik koop landbouwproducten rechtstreeks van de boerderij op de markt, zonder tussenpersonen.

Christophe schreef:Pkoi de prijzen van grondstoffen houden geen rekening met de afstand tussen producent en afnemer?
AH goed? Boten, vrachtwagens die supermarkten bezorgen op gratis brandstof?

Christophe schreef:Dit is allemaal blanco ... Dus ja, het extreem kapitalistische systeem raakt op en zal vroeg of laat sterven, maar dat betekent niet het einde van de wereld, noch noodzakelijkerwijs van een grote crisis ... En ik zeg: des te beter laat het sterven en hoe sneller hoe beter ...
Dat denk ik ook, maar het zal pijn doen...

Christophe schreef:Dus we laten de wereld niet voor de tweede keer "neuken" door 2 of 5 bankiers die alleen het lot van de economische planeet bepalen...NEE MAAR!!! :onheil: : Mrgreen: :onheil: : Mrgreen:

Ze zijn met meer dan 5 of 6 en ze zijn erin geslaagd hun slechte schulden door te verkopen aan alle bankiers ter wereld (Societe Generale, hij zei het op de rug van Jérome Kerviel, maar de BNP, Le Crédit Agricole... serieus in de subprime-affaire gestort, en het is nog niet voorbij omdat ze niet al hun verschrikkelijke verliezen hebben opgegeven...) Er zal een grote periode van recessie over de bankenwereld zweven met veel ontslagen en sluitingen van filialen. Ik herinner u eraan dat Europa, en dus onze belastingen, de banken heeft betaald om hun onmiddellijke bankroet te voorkomen en de crisis (tijdelijk) te stoppen.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 01/04/08, 17:20

gegyx schreef:Zonder in de auto-industrie te zitten (maar in de dagelijkse automist), weet ik er iets van... Het hele jaar door hebben we recht op giftige en onwelriekende dampen (fenolen), van een gieterij die de kwaliteitsmotoren van blokken produceert.. .
In Orléans zijn het niet de arbeidskosten, maar de fabricagekwaliteit van de onderdelen.
Hoewel? Onder druk van de inwoners dreigen ze steeds met vertrek naar Polen.
Met de baanchantage deinst de prefect niet terug, en de helft van de agglomeratie bevindt zich onder een schadelijke atmosfeer...


Ik ken een fabriek die gieterij/bewerking van aluminium voor de auto doet en die ook het recht had om belachelijk te worden gemaakt door de buren (lawaai, geuren)... toen het werd gebouwd, was het 50 meter van huizen...het zal binnenkort sluiten en worden verplaatst naar Polen waar al een ultramoderne fabriek is gebouwd met emissiezuivering, de fabriek in kwestie is al in bedrijf en er is een grote lege hangar klaar om de Franse machines te ontvangen...
Ik zou dus zeggen dat dit in Orléans zeker geen loze dreigementen zijn, want met name in de auto-industrie is de druk van fabrikanten op onderaannemers enorm en de enige oplossing om in Frankrijk te overleven is overmatige automatisering en "Kaisen"-organisatie getrokken met een lijn of verhuizen: zo simpel is het...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 01/04/08, 18:01

Ik ben het met Chatham eens.

Terwijl we tegen elkaar vechten tussen kleine Fransen met strak opgevouwen oogkleppen, terwijl we constant de ene clan tegen de andere uitvechten, en terwijl we hyperbeperkende "millefeuille" -wetten stemmen, elk gaat zo ver dat het de ander tegenspreekt...

...buitenlanders bieden goedkopere arbeidskrachten aan binnen een flexibel wettelijk kader en met rechtstreeks van ons geïmporteerde technologie met 2 of 3 opleggers een tiental Franse ingenieurs om alles te begeleiden... :!:

Om in Frankrijk te overleven moeten grote bedrijven volledig automatiseren + geoptimaliseerd beheer (Kaizen, MRP, JAT...), en kleine blijven klein omdat de stap te hoog is. Het is duidelijk. En ik hoorde onlangs dat de tenoren van de PS (de omvangrijke Julien DRAY op Riposte) het sublieme idee hadden om de machines van slechte bedrijven die niet genoeg mankracht in dienst hebben massaal te belasten...

Ik zeg ze "ga je gang jongens", ga door met het rotten van de levens van de weinige KMO's en grote industrieën die nog in Frankrijk zijn... Dit is de oplossing!!!!

Het is om te wanhopen... en rechts zuigt ook aan veel andere kwesties. Ik hoor hem klagen dat er niet genoeg grote exporterende KMO's in het buitenland zijn (zoals bijvoorbeeld in Duitsland...). maar wat een stel gebruikte pantoffels! Ze hebben de industrie in 20 JAAR NOOIT ontlast... Ze hebben het altijd vertraagd met hun steeds grotere lasten, hun steeds strengere wettelijke beperkingen (werkgelegenheid, opleiding, normen...)

Op 2 of 3 uitzonderingen na zijn ze betreurenswaardig. En ze brachten ons in een vicieuze cirkel met hun zeurende onzin.

En dat vertelt niemand je: voorbeeld van tekorten: links gaat er prat op het tekort terug te dringen door belastingen te verhogen, rechts zelfs door ze te verlagen...

De werkelijkheid is heel anders... tekort, het is nu onmogelijk om het te beteugelen... Een belastingverhoging vertraagt ​​de groei en vergroot het tekort aanzienlijk door de belastinggrondslag te verlagen, een daling heeft geen effect op de groei (omdat we een gescheurd industrieel weefsel hebben en geen productiecultuur) en vergroot het tekort door directe inkomstendaling :onheil:

Kortom, we zitten in de problemen :schok:

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16171
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 01/04/08, 18:03

Dat is waarom om terug te komen op het onderwerp, dat de bug er misschien is en dat de brandstofbelastingen niet klaar zijn om te vallen... : Cry:
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, gegyx en 280 gasten