Tribune te ondertekenen op peak oil

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...

Moet Peak Oil een belangrijk onderwerp zijn in de presidentiële campagne?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/04/12, 12:31

Did67 schreef:[Bekijk in dit verband de slotconferentie van Edagr Morin ter gelegenheid van Forum "Bevrijding" van Rennes: http://www.liberation.fr/promo-libe/060 ... -de-rennes ; een andere schitterende "transversale" geest ondanks zijn leeftijd; of vanwege zijn leeftijd? - Ik zeg dat ik de mijne heb gezien !!!]


Zou dit geen speciaal onderwerp verdienen op deze conferentie? Hopla hier: https://www.econologie.com/forums/edgar-mori ... 11675.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/04/12, 14:12

Dankjewel ! (voor hem en zijn ideeën).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/04/12, 14:24

Om terug te komen op het onderwerp, en meer in het bijzonder op de gestelde vraag:

- Natuurlijk niet !

- maar is het serieus ???

Wat echt verontrustend voor mij is en daarom een ​​teken van de decadentie van een beschaving, is het gebrek aan capaciteit om aanverwante zaken naar voren te brengen, zoals:

- consumptie "verslaving"

- groei in een eindige wereld? afname vrijelijk dus bewust

- en inderdaad, binnen dit kader, de energiekwestie (de eindigheid van olie, waarvan de vertaling in het begrip 'oliepiek' slechts een illustratie is van 'dat alles'; de weg die onze landbouwer volgt, wordt 'olie' terwijl 100% van ons voedsel was oorspronkelijk rechtstreeks afkomstig van zonne-energie, een eeuw geleden is er weer een!)

De dramatische afwezigheid om hierover na te denken, en dus om een ​​echt beleid op tafel te leggen: wat doen we bij CT, MT en LT? welke behoeften beschouwen we collectief als essentieel (ik geef om mijn cardioloog, jou op je motor, enz ...)? welke ingrediënten hebben we nodig voor ons geluk? welke zijn alleen van ons afhankelijk? welke te delen? Voor welke te vechten?

Kortom, niet te zien dat de "crisis" de kans is om oplossingen te refelchirà ...

Kortom: waar gaan we heen ???????
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/04/12, 14:31

We vergeten de abiotische brandstoffen, gas, olie, eeuwigdurende bron, hoe zwak die ook is, veel waarschijnlijker dan de supergeleiding bij gewone temperatuur of de voortdurende bewegingen met magneten !!!

Er zijn inderdaad satellieten, zoals Titan, vol met CH4, enorm, in ons zonnestelsel, en logischerwijs is het absurd om te ontkennen dat tijdens de vorming van het zonnestelsel de aarde dit CH4 in aanzienlijke hoeveelheden in zijn ingewanden vasthield. , die abiotische CH4 geeft, die in de interne aardwarmte abiotische olie kan geven, die tevoorschijn komt met de drift van de continenten !!!

Vrijwel zeker, gezien dit simpele en algemene argument !!
Dernière édition par dedeleco de 03 / 04 / 12, 14: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 03/04/12, 14:41

dedeleco schreef:het is absurd om te ontkennen dat ..., de aarde, niet in een niet onbelangrijke hoeveelheid van deze CH4 wordt gehouden, in haar ingewanden,
Er is één ontkenning te veel :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/04/12, 14:43

Geen grammaticale fout: hield niet ...

dedeleco schreef:We vergeten de abiotische brandstoffen, gas, aardolie, eeuwigdurende bron


We hebben er een onderwerp over van een paar maanden geleden: https://www.econologie.com/forums/l-origine- ... 11246.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/04/12, 14:49

Gaston schreef:
dedeleco schreef:het is absurd om te ontkennen dat ..., de aarde, niet in een niet onbelangrijke hoeveelheid van deze CH4 wordt gehouden, in haar ingewanden,
Er is één ontkenning te veel :?

Exact, Ik verbeterde,
ook met mijn mooie mooie spelfout !!
Bedankt dat je me met meer zorg hebt gelezen dan ik !!

Op het gebied van econologie heb ik andere nog grotere fouten, digitaal, onopgemerkt gebleven, die ik moet corrigeren !!
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 288-gasten