Onvermijdelijk: het filmongeluk in Frankrijk

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16174
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 13/11/08, 15:51

Christophe schreef:Pro nuke me?
Nee, hoewel ik in 1996 fan was van Duke Nukem !!

Remundo schreef:en de film kan nog steeds worden bekeken op Arte +7


Arte + 7 houdt niet van onze Belgische IP :(
En blijkbaar kunnen we Arte +7 niet scheuren ...

Kun je het niet eens zien?
Beeld
0 x
Beeld
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/11/08, 16:10

Beeld
Ik zal niet reageren op provocatie Beeld


Christophe schreef:Iedereen: leger, gendarmerie, onderwijs, generaal raad ... enz enz ... Deze film is te "schoon" en niet realistisch

u bedoelt dat de openbare functies van het leger, de gendarmerie, het onderwijs en de algemene raad te "schoon" en niet realistisch zijn?
dat wil zeggen :?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 13/11/08, 16:20

Jonule, stop met je provocaties.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/11/08, 16:24

wat is de foto grappig?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 13/11/08, 16:29

jonule schreef:u bedoelt dat de openbare functies van het leger, de gendarmerie, het onderwijs en de algemene raad te "schoon" en onrealistisch zijn? dat wil zeggen :?


Ik heb het over hun rommelige FILMS !!! Stop met generaliseren !!

Heb je ooit bloed en lef gezien in een legerfilm?
Neen...

Heb je ooit een oorlog gezien zonder lef in de lucht?
Neen...

Het vat samen wat ik bedoel ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/11/08, 17:37

We kalmeren de kinderen !!!Beeld

Het is niet nieuw dat we over nucleair zijn gelogen en het is niet klaar om te stoppen!

Een situatie zoals die beschreven in de film kan eindigen met een terugkeer naar normaal maar niet zonder menselijke schade.
Er is altijd iemand te zien, wat er ook gebeurt!

Belgische energiecentrales zijn de best beoordeelde ter wereld op het gebied van veiligheid, maar zelfs ze hebben aanzienlijke gebreken!
Een nucleair incident is nooit onschadelijk en we willen ons het tegenovergestelde laten geloven over dit onderwerp!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16174
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 13/11/08, 18:26

Absoluut, Greg ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 13/11/08, 18:27

: Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/11/08, 09:25

Ik snap nog steeds niet het verband tussen nucleaire en openbare dienst, aan de andere kant had ik me niet voorgesteld dat het een film was die werd geproduceerd door de lobby met een gelukkig einde ... het lijkt plausibel ...

om terug te komen op deze mogelijke catastrofale situaties, het is inderdaad een eerste in termen van communicatie.
het is de vraag hoe een staat zou reageren op een dergelijk ongeluk; Ik spreek niet voor Frankrijk met zijn demonstraties van Tsjernobyl en Tricastin, want goed, ook al werd bewezen dat de staat loog, het is niet bewezen dat het voor het welzijn van het volk was, maar ik spreek van een staat als India of een andere nog ondoorzichtige + zoals Libië wat weet ik: op de dag dat het gebeurt, kunnen we rekenen op hun verantwoordelijkheid om dit ongeval te verklaren dat gevolgen zal hebben die veel verder gaan dan hun land, of hun totale opaciteit om het probleem aan te pakken?

kunnen we zeggen dat ze een solide nucleaire training zullen krijgen van het particuliere bedrijf EDF?

dat is inderdaad de echte vraag ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 14/11/08, 10:28

jonule schreef:[...] aan de andere kant had ik me niet voorgesteld dat het een film was die werd geproduceerd door de lobby met een gelukkig einde ... het lijkt plausibel ...


Ik heb niet gekeken, maar als de inleiding echt degene was die hierboven werd aangehaald ("Een film die enkele waarheden over deze gevaarlijke energie herinnert ..."), denk ik niet dat de film werd gesponsord door een pro-nuke uit de lobby. :D
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Bing [Bot] en 277 gasten