Onvermijdelijk: het filmongeluk in Frankrijk

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 12/11/08, 18:03

Maar ja Jonule,

Wil je dat ik je vertel ? De Nucleaire Lobby is net zo kwader trouw als de ‘onvermijdelijke’ film afkomstig van een even primaire anti-kernwapenlobby.

Met mensen die zo bekrompen zijn en zo gefocust op hun ideeën, zullen de zaken niet de goede kant op gaan.

Om mijn standpunt samen te vatten, ben ik van mening dat kernenergie de minst slechte oplossing is om de transitie naar 100% hernieuwbaar te maken.

In deze zin telt elk woord en zou de technologische uitdaging nu het hoofd kunnen worden geboden met operationele installaties voor hernieuwbare energie die binnen 3 tot 4 jaar in meer dan driekwart van de behoeften zullen voorzien. Technologisch gezien is het niet de fantasie van een verlicht persoon... Sociaal/economisch weet ik heel goed dat dit niet zal gebeuren om redenen van comportement Heren.

Sinds De Gaulle hiermee begon, is het voor ons behoorlijk succesvol geweest: energie niet gekoppeld aan olie + nucleaire afschrikking, respectievelijk cruciaal voor de economie en de diplomatie.

Si cela a si bien marché, c'est parce que 3 lobbyes y trouvaient leur compte : l'Etat, le CEA et l'Armée, et qu'au passage, l'économie s'en portait bien avec un kWh électrique vraiment pas duur. Dit is echter geen relevante langetermijnvisie.

Omdat ik van mening ben dat we te veel kernwapens in Frankrijk hebben en dat het ons op een dag heel veel zal kosten, zowel voor de levering van uranium als voor de ontmanteling van de energiecentrales en mogelijke "ongelukken" (afvalbeheer, vloeibaar maken van de kern) niet onmogelijk door het ophopen van fouten...).

Maar ik zie geen mensen die mijn mening delen, noch in de nucleaire lobby, noch in de felle anti-kernwapens... Ik zie alleen politici en financiële/fiscale/politieke belangen, of vrije elektronen die van alle kanten opgewonden zijn.

Steriele controverse, altijd controverse... dit is Frankrijk in al zijn pracht :|

Intussen verbranden duizenden straatlantaarns van 200 W, die om de 20 meter zijn geplaatst, al een aanzienlijke hoeveelheid energie om kraaien in heel Frankrijk te verlichten... De winter is een prachtig seizoen, nietwaar? : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 12/11/08, 18:19

Als het gaat om steriele controverses rond Nuke, hebben wij ook ons ​​aandeel in België!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/11/08, 10:49

Ja, de winter is een goed seizoen voor EDF, dat zich tegoed doet aan mensen die GEDWONGEN zijn om elektrische verwarming te gebruiken in een slecht geïsoleerd appartement. laten we wedden dat door de opwarming van de aarde hun zwendel minder winstgevend zal worden! en knal.

nee Remundo: de steriele controverse komt van jou, je hebt het net geschreven! daar komt het probleem vandaan, dat is alles.

Hoe moet je praten over de primaire anti-kernwapenlobby? Het is krankzinnig wat ze hebben gedaan om ons te verdedigen, in naam van niets anders dan informatie! wat heb je gedaan? iedereen is in staat politieke overwegingen te schrijven, gebaseerd op de zogenaamde internationale kwestie, waar ik eerlijk gezegd een probleem mee heb en ik ben niet de enige. je luistert te veel geklets, mijn vriend! Koppel uw tv en radio los en begin zelf na te denken. je hoeft dit systeem niet te verdragen, je kunt het op jouw manier leven.
het is geen vrij elektron, marginaal of anti-kernwapen, het is een BURGER!

want het heeft eindelijk zin! en de goede!

Remundo schreef:Om mijn standpunt samen te vatten, ben ik van mening dat kernenergie de minst slechte oplossing is om de transitie naar 100% hernieuwbaar te maken.

heel goed heel goed. Ik stel voor dat je een boek schrijft! op die manier kunnen we uw standpunten over het politiek armeo nucleo bacterio lobbycomplex raadplegen!

maar ik ben geen voorstander van een lobby: ik denk met mijn hoofd en mijn hart.

Hoe kun je de Gaulle, de nucleaire afschrikking en de wereldeconomie respecteren? Wie heeft het eigenlijk moeilijk? Ik bedoel alle 3 de uitspraken!
zou jij VOOR de kernproeven zijn geweest, MET de gevolgen ervan?

want er zijn nog veel meer lobby's, geloof me! Ze vragen alleen maar dat de oudjes weggaan, punt, we moeten ruimte maken voor de anderen, verdomme. en ook dat is een probleem van de oude ethische lobby's die niets willen delen.

Nee, kernenergie heeft Frankrijk geen enkele energie-onafhankelijkheid toegestaan. Uranium wordt geïmporteerd omdat het ethisch onmogelijk is om dit in Frankrijk te winnen. Lees meer over de arbeidsomstandigheden in Areva Niger en vertel me of dit de technologie van “morgen” is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 13/11/08, 12:07

Ah, dat is de Jonunule die ik leuk vind :D

Wat de verwarming betreft ben ik het met je eens.

Voor de rest:
1. Mijn standpunt, ik heb het je gegeven, het is een forum en daar is het voor gemaakt.
2. Ik blijf bij wat ik in mijn laatste bericht heb gezegd en laat jou over aan je rommelige en zeer benaderende interpretaties van wat ik heb gezegd.

Salut! : Idee:
0 x
Beeld
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/11/08, 13:24

Dezelfde; blijft de mening van anderen, wij wachten tot de kinderen kunnen stemmen ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 13/11/08, 14:26

Sorry dat ik u stoor, maar voor mij deze film is duidelijk pro kernwapens, want eind goed al goed...We praten niet eens over de toekomstige kanker van bestraalde werknemers... : Mrgreen:

Het lijkt eigenlijk op een film gemaakt voor de publieke zaak... : Mrgreen:

Is deze ergens te streamen? Ik heb de eerste 30 minuten gemist...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 13/11/08, 15:35

Daar is de trailer
http://www.dailymotion.com/video/x7bpk5 ... table_news
en de film kan nog steeds worden bekeken op Arte +7
http://plus7.arte.tv/fr/detailPage/1697 ... 60852.html

Spice di pronuke! :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 13/11/08, 15:38

Pro nuke me?
Nee, hoewel ik in 1996 fan was van Duke Nukem !!

Remundo schreef:en de film kan nog steeds worden bekeken op Arte +7


Arte + 7 houdt niet van onze Belgische IP :(
En blijkbaar kunnen we Arte +7 niet scheuren ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/11/08, 15:39

Christophe schreef:Het lijkt eigenlijk op een film gemaakt voor de publieke zaak... : Mrgreen:

welke ?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 13/11/08, 15:45

Welke dan ook: leger, gendarmerie, onderwijs, algemene raden...etc etc...Deze film is te ‘schoon’ en niet realistisch: de controlekamer lijkt meer op een commandopost van een ruimteschipvernietiger uit Star War dan op een echte controlekamer (LICHT EN WIT) van een kerncentrale.. .

Het is jammer, want er was een goede basis en middelen... voor deze film...

Hier is een cadeau voor je Jonule-achtergrond! Beeld

Beeld
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 179 gasten