Olie- en teerzanden in Canada. Speciale gezant

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 04/02/09, 13:50

hello,

Ik heb net gelezen dat Total 50 procent van de aandelen van Amso had gekocht in een poging om, naar we zeggen, economisch levensvatbare schalieolie uit Colorado te produceren. twee vaten geproduceerd ??? Of zelfs sterker, zullen in totaal deze oliën in kwestie kunnen exploiteren? Want als ik het me goed herinner, probeerde de schaal en brak zijn tanden het lijkt me ...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 04/02/09, 14:03

Mogelijke ...

In ieder geval is het niet energetisch noch ecologisch winstgevend.

Er zijn alleen loopcursussen van meer dan $ 100 die deze beruchte industrie kunnen ondersteunen. :?
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 04/02/09, 14:21

Ja, ze huilen heel hard om de zakenlieden die daar hebben geïnvesteerd ... maar minder hard dan de vele immigranten die te snel geloofden in de nieuwe verovering van Amerikaans zwart goud!

Over 2 jaar zal het beter zijn ... maar over 2 jaar moet je eten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 04/02/09, 18:01

Huilen ze?

Zou het sentimentele brandstof kunnen zijn, die dorst naar Total? 8)
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 04/02/09, 18:50

Ze huilen om hun geld ... een zakenman kan niet huilen om iets anders!
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 06/02/09, 10:08

op de europetrole-site staat een artikel waarin hij het heeft over de olieschalie, eraan herinnerend dat de productie voorlopig tussen haakjes staat en dat er slechts drie sites zijn waar de productie zou doorgaan, Estland enz. ..
Aan de andere kant begrijp ik niet waarom ze proberen te zeggen dat deze regio vol zal zijn met 2500 miljard vaten. Ik vind dit zeer optimistisch, vooral als we rekening houden met het productiequotum, de manier waarop het wordt gewonnen, de schade veroorzaakt aan de natuur EN aan de mens, laten we niet vergeten ... Bovendien gebruiken ze het water uit watervoerende lagen om hun olie op te ruimen :schok: We leven echt in een vuile tijd, dit is het geval ...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 06/02/09, 11:23

Hallo,

Olietankers zijn verdeeld over de aankondiging van enorme reserves om investeerders aan te trekken en zichzelf een flamboyant imago te geven met een veilige toekomst ...

En meld een tekort om de vatprijzen te verhogen en sappige winsten te maken met wat ze bij de hand hebben ...

Bovendien weten ze zelf niet precies wat er onder hun voeten ligt, en nog minder welke fractie ze eruit kunnen halen.

Ze blazen dus heet, lauw en koud in de materie.

De beste indicator is dus de wereldproductiecurve over meerdere jaren (> 20 jaar).

Deze staat al op het plateau van de "olieachtige piek".

Geen wonder, aangezien de onconventionele steeds meer over hem praat ... het is goed dat het touw erg strak begint te worden. Je zou verwachten dat je de bergafwaartse helling van de piek over ongeveer 10 jaar of zelfs minder zult nemen.

@+
0 x
Beeld
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 08/02/09, 10:56

Remundo schreef:Hallo,

Olietankers zijn verdeeld over de aankondiging van enorme reserves om investeerders aan te trekken en zichzelf een flamboyant imago te geven met een veilige toekomst ...

En meld een tekort om de vatprijzen te verhogen en sappige winsten te maken met wat ze bij de hand hebben ...

Bovendien weten ze zelf niet precies wat er onder hun voeten ligt, en nog minder welke fractie ze eruit kunnen halen.

Ze blazen dus heet, lauw en koud in de materie.

De beste indicator is dus de wereldproductiecurve over meerdere jaren (> 20 jaar).

Deze staat al op het plateau van de "olieachtige piek".

Geen wonder, aangezien de onconventionele steeds meer over hem praat ... het is goed dat het touw erg strak begint te worden. Je zou verwachten dat je de bergafwaartse helling van de piek over ongeveer 10 jaar of zelfs minder zult nemen.

@+


hello,

Ik denk dat de piek in kwestie met een paar jaar wordt uitgesteld omdat mensen steeds minder consumeren ... genoeg om de cijfers te zien, de Fransen hebben minder olie verbrand dan in andere jaren en dit wordt bevestigd in andere landen. .
Laten we nu niet vergeten dat niet alles zo grijs is als we denken te geloven ...
De reserves zijn reëel en niet fictief ... Ik ben geen expert op dit gebied, maar wat ik wel weet is dat de oliemaatschappijen een crash in hun beursimperium zullen voorkomen omdat er te veel miljarden op het spel staan. pseudocrisis waarin we enkele maanden zijn ondergedompeld, zal slechts een waarschuwing zijn geweest.
De oplossing is om quota op te leggen, maar het zijn de staten die druk moeten uitoefenen en aangezien de staat erger is dan de oliemaatschappijen, zal dit nooit gebeuren. Vandaar de noodzaak om de consument te modereren door een afname van de koopkracht, wat geen wondermiddel is, geef ik toe, maar het heeft de verdienste dat het ons nog een paar jaar lang het hoofd boven water houdt, laten we zeggen ... om voor alles een oplossing te vinden dit probleem ...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15998
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5194




par Remundo » 08/02/09, 11:02

Hallo carburoloog,

Wereldwijd verbruiken we niet steeds minder olie.

In de ontwikkelde landen is er hooguit een lichte daling.

Oliemaatschappijen zullen hun faillissementen niet kunnen voorkomen, BEHALVE als ze hun activiteiten en hun kolossale winsten heroriënteren op gas en steenkool, en vervolgens op hernieuwbare energiebronnen (thermodynamische zonne-energie en fotovoltaïsche in de hoofdrol).

Het volstaat te zeggen dat de opwarming van de aarde nog maar net is begonnen :|
0 x
Beeld
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 08/02/09, 14:52

Remundo schreef:Hallo carburoloog,

Wereldwijd verbruiken we niet steeds minder olie.

In de ontwikkelde landen is er hooguit een lichte daling.

Oliemaatschappijen zullen hun faillissementen niet kunnen voorkomen, BEHALVE als ze hun activiteiten en hun kolossale winsten heroriënteren op gas en steenkool, en vervolgens op hernieuwbare energiebronnen (thermodynamische zonne-energie en fotovoltaïsche in de hoofdrol).

Het volstaat te zeggen dat de opwarming van de aarde nog maar net is begonnen :|



de wereldconsumptie kan niet eeuwig toenemen ... het zal vroeg of laat moeten dalen, het is noodzakelijk ... we kunnen de huidige levensstijl niet langer verzekeren, dus het zal moeten dalen ...
Wat we momenteel zien, is nog maar het begin precies, daarom zien we de daling van het verbruik nog niet.
Dan lijkt het goed om sommigen eraan te herinneren dat aardolie hier nog 100 jaar in al zijn vormen is ... of we het nu leuk vinden of niet ...
Ik vind het pessimisme van sommige overweldigend omdat ze rampzalige scenario's opstellen zonder verdienste.
Natuurlijk zal het klimaat een hit worden, maar we moeten deze paniek stoppen.
Wat betreft de majors, ik denk dat deze de deadline vertragen omdat over 10-30 jaar, als de bedrijven die alternatieve energie promoten, aankomen; total en andere exxon zullen gedwongen worden om de schijnwerpers te verlaten ...
Nu terugvallen op gas en kolen is een aberratie op het gebied van vervuiling, maar vooral omdat deze bedrijven nooit en nooit in staat zullen zijn om aan de huidige vraag te voldoen, omdat ze raffinaderijen nodig hebben die deze producten kunnen verwerken, maar hoeveel fabrieken zullen ze moeten bouwen ... terwijl met conventionele olie het zo simpel is nee, we pompen, we raffineren en we verdelen.
Ze hebben al problemen met het omzetten van extra zware oliën en andere schalies in conventionele olie, dus het omzetten van gas en vooral kolen in olie is niet morgen de dag ervoor ...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...



futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten