Olie: brandstofpomp 3 euro gevolgen ...

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 18/04/13, 13:29

Philippe Schutt schreef:ruwweg een vermindering van 5 miljoenen m3 / jaar op 10-jaren, dwz 25%.
uiteraard, aangezien brandstof minder dan een derde van de brandstof vertegenwoordigt, is het totale effect minder.
Dank u, het geeft me orden van grootte en het stelt me ​​gerust omdat ik soms het gevoel heb dat de grenelle nutteloos was.


De grenelle was nutteloos voor deze winters 2012 / 2013 of het binnenlands brandstofverbruik steeg ondanks de marketing van GNR..En ja het is in consos diesel geweest en niet langer brandstof..Despite this verlies van het vermelde brandstofverbruik is deze winter gestegen ...
maar het is de schuld .. In het klimaat ... Persoonlijk heb ik mijn boiler in september aangestoken 2012 en ik heb hem net gesneden afgelopen zaterdag ... Bijna acht maanden verwarming ...

op de 3 eerste 2013 maanden zou ik zeggen over 10% meer dan vorig jaar ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 18/04/13, 15:34

eigenlijk moeten de cijfers worden gecorrigeerd voor klimaatvariaties.

er is nog steeds een vrij eng ding: de referentie T ° gebruikt voor de dimensionering van de apparaten is de afgelopen jaren mini van 30. omdat de winters mild waren, kunnen we vrezen dat veel apparaten een beetje klein zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 18/04/13, 15:42

Philippe Schutt schreef:eigenlijk moeten de cijfers worden gecorrigeerd voor klimaatvariaties.

er is nog steeds een vrij eng ding: de referentie T ° gebruikt voor de dimensionering van de apparaten is de afgelopen jaren mini van 30. omdat de winters mild waren, kunnen we vrezen dat veel apparaten een beetje klein zijn


De brandstofketels zijn grotendeels oversized ... Door tegens voor degenen die gebruik maken van verwarming type omgekeerde clim ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
OlivierD
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 59
Inschrijving: 11/04/06, 14:52
Plaats: 78 Noord
x 11

Re: Olie: brandstof aan de pomp bij 3 euro, gevolgen ...




par OlivierD » 28/11/21, 17:40

en hop opgraven...

De olie zal nodig zijn om de wegen te onderhouden, om de ertsen te winnen, om het protocol zelf te extraheren. Wist u dat totaal PV-installaties installeert om de olie te winnen ???
En hoe dan ook zal er een gebrek aan fosfaat zijn voor de intensieve landbouw...
ook water
en de temperatuur die tegelijk met de zee zal stijgen...
olijf
0 x
700W van PV in autoconso met tignous router ...
Permacultuur kan niet worden geïmproviseerd in 15 dagen, laten we luisteren naar Arthur Keller, en laten we niet vergeten te stemmen voor het programma dat onze belangen het beste verdedigt!
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Olie: brandstof aan de pomp bij 3 euro, gevolgen ...




par ABC2019 » 29/11/21, 15:57

olivierd schreef:en hop opgraven...

De olie zal nodig zijn om de wegen te onderhouden, om de ertsen te winnen, om het protocol zelf te extraheren. Wist u dat totaal PV-installaties installeert om de olie te winnen ???
En hoe dan ook zal er een gebrek aan fosfaat zijn voor de intensieve landbouw...
ook water
en de temperatuur die tegelijk met de zee zal stijgen...
olijf


een goede analyse van de vraag, dicht bij mijn visie, en die de vraag duidelijk stelt: ten slotte, denk je dat er te veel fossielen op aarde zijn of niet genoeg? komen de problemen voort uit overvloed of uit schaarste?

https://ourfiniteworld.com/2021/11/10/o ... rely-told/


Beeld
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Olie: brandstof aan de pomp bij 3 euro, gevolgen ...




par Christophe » 29/11/21, 17:33

olivierd schreef:en hop opgraven...

De olie zal nodig zijn om de wegen te onderhouden, om de ertsen te winnen, om het protocol zelf te extraheren. Wist u dat totaal PV-installaties installeert om de olie te winnen ???
En hoe dan ook zal er een gebrek aan fosfaat zijn voor de intensieve landbouw...
ook water
en de temperatuur die tegelijk met de zee zal stijgen...
olijf


Hey ja er is niet alleen de olie die zal ontbreken, een onderwerp uit 2008 over dit onderwerp dat ook een opgraving / update verdient denk ik: economie-financiën / geologische-bronnen-niet-alleen-olie-die-zal-missen-t6257.html

Maar niet getreurd, de wegen zullen de komende jaren minder verslijten dankzij de Covid ... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Gezien de paniek voor OMICRON (zelfs sterker dan die van 2017 voor O Macron), komt de Zangvogel-profetie snel dichterbij:

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 282 gasten