Olie: bij meer, er nog

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Olie: als er meer is, is er meer !!!




par ABC2019 » 05/09/21, 10:24

humus schreef:
ABC2019 schreef:Dus dat is wat ik zei, het is volledig in tegenspraak met het zogenaamde "BAU"-scenario dat is aangenomen door het IPCC, waarop de meeste rampscenario's zijn gebaseerd. We kunnen niet zowel ineenstorting als aanhoudende groei hebben

Bij mijn weten gebruikt het IPCC RCP 8.5 als bovengrens en niet als referentie.

het IPCC gebruikt geen van beide, aangezien de scenario's nooit voorspellend of beperkend zouden zijn. Dit zijn slechts voorbeelden van trajecten tussen een oneindig aantal andere, waarvoor we geen reden hebben om in het bijzonder te volgen, en het is ook geen onder- of bovengrens.

Het is niet het IPCC het probleem, het is de mediahysterie die er omheen hangt, aangezien het in het slechtste geval behouden scenario dat zou gebeuren "als we niets zouden doen", (genaamd BAU), terwijl niemand ooit had gezegd dat beginnen met.

Dit is een voorbeeld van wat wordt beweerd dat het 'het discours van wetenschappers' is en dat in feite een mythologisch discours is dat is opgebouwd uit fantasieën.


In RCP 8.5 blijft de emissie gedurende de 21e eeuw toenemen. [13] Sinds AR5 wordt dit als zeer onwaarschijnlijk beschouwd, maar het is nog steeds mogelijk omdat de feedback niet goed wordt begrepen. [16] RCP8.5, algemeen beschouwd als de basis voor scenario's voor klimaatverandering in het slechtste geval, was gebaseerd op wat een overschatting bleek te zijn van de prognoses van de steenkoolproductie. Het RCP8.5-scenario kan relatief onwaarschijnlijk zijn, met een rapport dat het "van jaar tot jaar steeds ongeloofwaardiger" noemt. [17] RCP8.5 blijft nuttig vanwege zijn vermogen om historische cumulatieve totale CO 2 -emissies te volgen en emissies halverwege de eeuw (en eerder) te voorspellen op basis van het huidige en gerapporteerde beleid.

https://en.wikipedia.org/wiki/Represent ... on_Pathway

ja blah blah, om te proberen te verdraaien om uit te leggen waarom we het houden terwijl steeds meer mensen denken dat het ongeloofwaardig is.

Het probleem is dat zonder dit scenario veel catastrofale voorspellingen mislukken, en dat is niet goed voor de klimaatbusiness....



ABC2019 schreef: Het is duidelijk dat we zonder hen kunnen, ik zeg dat er geen oplossing is om ze te vervangen met behoud van een levensstandaard die vergelijkbaar is met die van nu natuurlijk.

Als je terug wilt naar de manier van leven van de eerste volkeren, is er geen probleem meer, afgezien van het voeden van 8 miljard mensen natuurlijk. Maar hopelijk zit je in de juiste groep.

Het begrip cursor lijkt je te ontgaan.
Je "redeneert" alleen op 2 grenzen: alles of niets.
Klinkt alsof het ergens bij je past om zo cartoonachtig en zonder finesse te zijn?


nou nee, uiteindelijk zullen het nul fossielen zijn, bovendien zie ik anders niet hoe we de CO2 zouden stabiliseren. Eindelijk kan precies zijn wat we kunnen sekwestreren, dat wil zeggen voorlopig niets.

Je moet een beetje landen en een beetje naar de cijfers kijken voordat je erover praat! nou het is vooruitgang, je hebt het RCP 8.5-scenario al op wikipedia gezien, iets waar je tot nu toe duidelijk nog nooit naar had gekeken .... : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16124
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240

Re: Olie: als er meer, er nog




par Remundo » 05/09/21, 11:22

voor de liefhebbers,

ik verwijs naar de forum Oleoceen
http://www.oleocene.org/phpBB3/viewtopi ... 1#p2291591
waar deze kwestie van "onvoldoende" steenkoolreserves volgens GillABC2019 al is besproken ...

je kunt de discussie hier opnieuw starten als je 20 pagina's met Gilles wilt praten. : Lol:

Ik wil erop wijzen dat alleen al in de VS 1700 GT kolen verzekerd zijn ... en op wereldniveau is het niet gek om te denken dat we 4000 GT kunnen winnen met EROEI> 1.

het is gigantisch.

1GT steenkool na verbranding geeft ongeveer 3GT CO2

en de jaarlijkse CO2-uitstoot van steenkool was ongeveer 40 GT ...
0 x
Beeld
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Olie: als er meer, er nog




par ABC2019 » 05/09/21, 11:29

Remundo schreef:voor de liefhebbers,

ik verwijs naar de forum Oleoceen
http://www.oleocene.org/phpBB3/viewtopi ... 1#p2291591
waar deze kwestie van "onvoldoende" steenkoolreserves volgens GillABC2019 al is besproken ...

je kunt de discussie hier opnieuw starten als je 20 pagina's met Gilles wilt praten. : Lol:

Ik wil erop wijzen dat alleen al in de VS 1700 GT kolen verzekerd zijn ... en op wereldniveau is het niet gek om te denken dat we 4000 GT kunnen winnen met EROEI> 1.

het is gigantisch.

1GT steenkool na verbranding geeft ongeveer 3GT CO2

en de jaarlijkse CO2-uitstoot van steenkool was ongeveer 40 GT ...


voor een wereldwijd totaal van 35 GT alle brandstoffen samen : Roll:

degenen die denken dat er 4000 GT verzekerde kolen zijn, zijn ook dezelfde die denken dat er 5000 miljard vaten verzekerde olie zijn. Behalve dat het niet overeenkomt met de groeicurves die momenteel worden waargenomen. Nu je gelooft in wat je wilt, over geloof kan niet worden gesproken ...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16124
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5240

Re: Olie: als er meer, er nog




par Remundo » 05/09/21, 11:40

ja ik specificeer

TOTALE CO2-uitstoot wereldwijd: circa 40 Gigaton

steenkool is minder

maar dat versterkt alleen maar de redenering die ik aan het doen was ...
0 x
Beeld
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Olie: als er meer is, is er meer !!!




par humus » 05/09/21, 18:49

ABC2019 schreef:
nou nee, uiteindelijk zullen het nul fossielen zijn, bovendien zie ik anders niet hoe we de CO2 zouden stabiliseren. Eindelijk kan precies zijn wat we kunnen sekwestreren, dat wil zeggen voorlopig niets.

Behalve dat we vandaag niet het einde van fossielen zijn, maar eerder in het midden.
Ik weet niet eens waarom ik je antwoord, je gaat nog niets vastleggen over het probleem en het potentieel. : Roll:

ABC2019 schreef: je hebt het RCP 8.5-scenario al gezien op wikipedia, iets waar je tot nu toe duidelijk nog nooit naar had gekeken.... : Roll:

Vals en zielig, zoals al het andere.
Ga ergens anders rotten als je niet om de onderwerpen geeft.
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Olie: als er meer is, is er meer !!!




par ABC2019 » 05/09/21, 18:53

humus schreef:
ABC2019 schreef:
nou nee, uiteindelijk zullen het nul fossielen zijn, bovendien zie ik anders niet hoe we de CO2 zouden stabiliseren. Eindelijk kan precies zijn wat we kunnen sekwestreren, dat wil zeggen voorlopig niets.

Behalve dat we vandaag niet het einde van fossielen zijn, maar eerder in het midden.


precies, dit is onverenigbaar met scenario 8.5, dat ervan uitgaat dat we tot 3 nog 2100 keer meer hebben om te extraheren, en ongeveer 6 keer meer aan het einde ...

Ik zeg alleen dat de twee wiskundig onverenigbaar zijn, het gaat niet verder.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14928
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4343

Re: Olie: als er meer is, is er meer !!!




par GuyGadeboisTheBack » 05/09/21, 19:44

ABC2019 schreef:... verder gaat het niet.

Het blijft zelfs op zijn plaats als het niet achteruitgaat. : Mrgreen:
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Olie: als er meer is, is er meer !!!




par humus » 05/09/21, 19:46

ABC2019 schreef:
humus schreef:
ABC2019 schreef:
nou nee, uiteindelijk zullen het nul fossielen zijn, bovendien zie ik anders niet hoe we de CO2 zouden stabiliseren. Eindelijk kan precies zijn wat we kunnen sekwestreren, dat wil zeggen voorlopig niets.

Behalve dat we vandaag niet het einde van fossielen zijn, maar eerder in het midden.


precies, dit is onverenigbaar met scenario 8.5, dat ervan uitgaat dat we tot 3 nog 2100 keer meer hebben om te extraheren, en ongeveer 6 keer meer aan het einde ...

Ik zeg alleen dat de twee wiskundig onverenigbaar zijn, het gaat niet verder.

Walgelijk ...
Je zult niet begrijpen waarom en zal vertrekken in eindeloze discussies, dus STOP met je.
2 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Olie: als er meer is, is er meer !!!




par ABC2019 » 05/09/21, 19:52

humus schreef:
ABC2019 schreef:
humus schreef:Behalve dat we vandaag niet het einde van fossielen zijn, maar eerder in het midden.


precies, dit is onverenigbaar met scenario 8.5, dat ervan uitgaat dat we tot 3 nog 2100 keer meer hebben om te extraheren, en ongeveer 6 keer meer aan het einde ...

Ik zeg alleen dat de twee wiskundig onverenigbaar zijn, het gaat niet verder.

Walgelijk ...
Je zult niet begrijpen waarom en zal vertrekken in eindeloze discussies, dus STOP met je.


ach, moet je kotsen als we je erop wijzen dat als we midden in fossielen zitten, we niet 6 keer meer kunnen extraheren dan nu? , maar geen 150!)

nou mijn arme ... heb je aan overleg gedacht?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Olie: als er meer, er nog




par moinsdewatt » 06/09/21, 00:00

Ivoorkust kondigt "grote ontdekking" van olie en aardgas aan

AFP gepubliceerd op 01 sept. 2021

Ivoorkust, een bescheiden producent van koolwaterstoffen, maakte woensdag de "grote ontdekking" van olie en aardgas voor zijn kusten bekend tijdens een proefboring uitgevoerd door de Italiaanse koolwaterstofgigant Eni.

"Een grote ontdekking van olie in het sedimentaire bekken van Ivoorkust is zojuist gedaan door het Italiaanse bedrijf Eni in het CI-101-blok, in diep water, geëxploiteerd in een consortium met het nationale bedrijf Petroci Holding", geeft in een verklaring van de Ivoriaanse minister van Mijnbouw en Aardolie, Thomas Camara. "De ontdekte reserves hebben betrekking op ruwe olie en bijbehorend aardgas."

"Het potentieel kan ruwweg worden geschat op ongeveer 1,5 tot 2 miljard vaten ruwe olie aan de ene kant, en aan de andere kant op ongeveer 1.800 tot 2.400 miljard kubieke voet geassocieerd gas", rapporteert de heer Camara, "een belangrijke ontdekking die zou dus de bewezen reserves van Ivoorkust aanzienlijk vergroten, evenals de olie- en gasproductie in de komende jaren".

Ivoorkust tekende in 2019 contracten met het Italiaanse Eni en het Franse Total, voor de exploratie van vier olieblokken, wat overeenkomt met een investering van 185 miljoen dollar.

De olieproductie in Ivoorkust, die in 2019 een stijging van 12% optekende tot meer dan 36.000 vaten per dag, is afkomstig van boorputten die voornamelijk offshore gelegen zijn, vlakbij de grens met Ghana.

Ivoorkust, een bescheiden producent, heeft in 2015 zijn petroleumcode herzien om nieuwe investeerders aan te trekken, dankzij contracten voor productiedeling.

Het land heeft 51 geïdentificeerde velden, waaronder 4 in productie, 26 in exploratie en 21 nog vrij of in onderhandeling.

In 2014 noemde de Franse groep Total een "veelbelovend resultaat" over haar onderzoek in zeer diepe wateren voor de Ivoorkust.

Naast Total en Eni hebben verschillende internationale bedrijven, met name het Britse Tullow Oil, de afgelopen jaren belangrijke ontdekkingen aangekondigd.

https://www.connaissancedesenergies.org ... rel-210901
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 333-gasten