Radioactief afval in onze alledaagse voorwerpen

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 21/01/10, 14:06

We zouden het rapport moeten maken ... Ik weet dat je Facebook niet zo leuk vindt, maar het lijkt een effectieve manier. Heb je een kleine link?

Apperement, Ouest France sprak erover:

http://www.ouest-france.fr/actu/actuDet ... 9_actu.Htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/01/10, 18:11

Uh Ptitlu, je reciteert de link van het artikel dat dit onderwerp opende ...

Anders is hier de video, zend deze uit zoals je wilt (via econo of youtube is het hetzelfde):

https://www.econologie.com/recyclage-de- ... -4221.html

Twitter link

Facebook-link
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/01/10, 19:24

in feite is het erg goed voor de gezondheid!

In feite toont de meta-analyse die werd gemaakt van de resultaten van dierproeven in 40% van deze onderzoeken een vermindering van de spontane frequentie van kankers bij dieren na lage doses, een waarneming die was verwaarloosd omdat we niet wisten niet uitleggen.


https://www.econologie.info/share/partag ... 4iHbZp.pdf
Bron: http://www.academie-sciences.fr/publica ... _04_05.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/01/10, 12:26

:schok: maar hoe goed is deze Philippe om voor ons gekke documenten te vinden !!

Nou, ik heb niet alles gelezen Philippe omdat ik keudale begrijp, maar op het gebied van radioactiviteit weet ik gewoon dat het een zooitje is om te beginnen met de meeteenheden !! Bijvoorbeeld: ik geloof (nog te bevestigen) dat 2 radioactieve elementen met hetzelfde stralingsniveau niet dezelfde effecten zullen hebben op de gezondheid van de bestraalde persoon, afhankelijk van de samenstelling van hun basiselement!

Na ja, behandelen we kanker goed door te bestralen ...

Het probleem van deze wet wordt heel goed vermeld door de persoon van ASN op de video van FR2: het is een stap naar bagatellisering van nucleair risico! En in mindere mate: zeker de deur open voor misbruik ... :|

Bekijk en bekijk het PAC op Frankrijk besmet met uranium

Dan is er ook natuurlijke radioactiviteit ... uiteraard zonder gevolgen voor de gezondheid (misschien is het zelfs nodig voor de evolutie van het genoom van een soort ... shhh ik zei niets ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/01/10, 15:46

Dat is het, ga je een nieuw soort mutanten voor ons uitvinden? : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/01/10, 15:53

Nou, ik denk dat we allemaal mutanten zijn van de "grote aap" ... en vele andere dingen "lang daarvoor" ...

Evolutie is een mutatie ... ik geloof ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 22/01/10, 21:51

Mij ​​wat ik zeg, eh ...
Ik had me gewoon altijd afgevraagd of radon niet al een goede zondebok voor ons was om een ​​algemene stijging van de radioactiviteit in Frankrijk te slikken. Dus ik maakte van de gelegenheid gebruik om de wiki te bekijken en daar kwam ik iets tegen waar ze deze kleine zin uit halen die veel zegt over wetenschappelijke methoden.
Ik moest delen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/01/10, 21:54

Nou, ik denk dat we allemaal mutanten zijn van de "grote aap" ... en vele andere dingen "lang daarvoor" ...

Evolutie is een mutatie ... ik geloof ...



Pffffff!!!!


Zelfs niet waar!


Beeld


Ze graasde nooit ... alleen neerslag natuurlijk , dauw en een paar kleine madeliefjes. Het is gek wat we als slechte tongen op deze berichten kunnen zien ...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6988
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 22/01/10, 22:15

Is hij een kameleon?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/01/10, 22:43

Ach ja, ik zie dat het aperitief van vrijdagavond voor Fly en Gegyx rijkelijk was! : Cheesy: : Cheesy:

Oké Philippe!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten