Radioactief afval in onze alledaagse voorwerpen

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 19/01/10, 23:54

Ik kan geen spoor vinden van dit decreet, een beetje hulp zou welkom zijn, ik kwam dit tegen:

MOBILISATIE TEGEN TOEVOEGING VAN RADIOACTIEVE STOFFEN in CONSUMENTENGOEDEREN en BOUWMATERIALEN.

CRIIRAD verzoekt om intrekking van het decreet van 5 mei 2009

- In 2002 werden twee essentiële waarborgen voor de bescherming van de bevolking tegen de gevaren van ioniserende straling opgenomen in de VOLKSGEZONDHEIDSCODE (CSP):

o HET VERBOD OP HET opzettelijk TOEVOEGEN van radioactieve stoffen aan voeding, consumptiegoederen en bouwproducten (zie artikel R.1333-2);

o HET VERBOD OP HET GEBRUIK van materialen en afval afkomstig van een nucleaire activiteit – en die VERONTREINIGD zijn of waarschijnlijk zullen zijn – voor de vervaardiging van consumptiegoederen en bouwproducten (zie artikel R.1333-3).

- Op 5 mei 2009 is bij INTERMINISTERIEEL BESLUIT een procedure voor VRIJSTELLING van deze verboden vastgesteld, een bijzonder lakse procedure. Dit bevel werd gepubliceerd ondanks een ONGUNSTIG ADVIES van de Autoriteit voor Nucleaire Veiligheid.

Slechts vijf producten zijn uitgesloten van vrijstellingen en beschermd tegen radioactieve besmetting:

1/ voedsel; 2/ cosmetische producten; 3/ ornamenten; 4/ speelgoed; 5/ materialen die in contact komen met voedsel en water.

- Op 10 juli 2009 diende CRIIRAD een BEROEP in bij de Raad van State wegens machtsmisbruik. Het verzoek tot nietigverklaring van het decreet is gebaseerd op ARGUMENTEN van interne en externe wettigheid.

- Op 6 november 2009 heeft CRIIRAD, zonder de uitkomst van de geschillenprocedure af te wachten, een OPEN BRIEF gestuurd naar de 3 bevoegde ministers: mevrouw BACHELOT, minister bevoegd voor gezondheid, mevrouw LAGARDE, minister bevoegd voor consumentenzaken en de heer BORLOO, minister bevoegd voor de bouw, vraagt ​​hen het decreet van 5 mei 2009 in te trekken zonder de uitkomst van de gerechtelijke procedure af te wachten.

- Naast deze stappen roept CRIIRAD consumenten en verenigingen op om te mobiliseren en de autoriteiten te vragen de verboden te handhaven en het decreet van 5 mei 2009 in te trekken. MODELLETTERS zijn beschikbaar voor iedereen die aan de campagne wil deelnemen. De recyclage van radioactieve materialen moet beperkt blijven tot de nucleaire sectoren (CENTRACO en D'HUART INDUSTRIE), zonder de mogelijkheid van verspreiding in het publieke domein.

Zie op de CRIIRAD-website.

http://www.criirad.org/
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 20/01/10, 00:08

Capt_Maloche schreef:Ik kan geen spoor vinden van dit decreet, een beetje hulp zou welkom zijn

Ik weet niet of het je kan helpen, ik vond dit:
http://www.criirad.org/mobilisation/img/Arretedu5mai2009.pdf
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/01/10, 00:13

AAAHH! hier is het! opgenomen door CRIIRAD, verspreid ik de kopie

http://www.criirad.org/mobilisation/img ... ai2009.pdf

Stop:
Kunst. 1e. − Het afwijkingsverzoek bedoeld in artikel R. 1333-5 van de Volksgezondheidswet...

...een document dat de aard van de installatie beschrijft of het proces dat ten grondslag ligt aan de toevoeging van radionucliden,
de technische kenmerken, de werkingsprincipes, de identiteit van de gegenereerde radionucliden of
opgenomen door het fabricageproces en hun fysische, chemische en radiologische kenmerken,
evenals de middelen voor controle en monitoring van de activiteit en de geplande maatregelen in het geval van
abnormale werking;

...De aanvrager moet de redenen rechtvaardigen die hem ertoe hebben gebracht om een ​​dergelijke vrijstelling aan te vragen. De aanvrager moet
aldus:

– de voordelen van het productieproces en/of het gebruikte product presenteren en rechtvaardigen, met name op het gebied van gezondheid, sociale, economische, wetenschappelijke of veiligheidsoverwegingen, verband houden met de risico's die inherent zijn aan blootstelling aan ioniserende straling waaraan het consumptiegoed of het bouwproduct mensen kan blootstellen.
De alternatieve processen of producten voor de voorgestelde techniek die moeten worden toegepast en die ten grondslag liggen aan de toevoeging van radionucliden, moeten worden toegelicht met betrekking tot hun voor- en nadelen.

rechtvaardigen dat de blootstelling van mensen aan ioniserende straling van het consumentengoed of bouwproduct wordt beperkt tot het laagste niveau dat redelijkerwijs haalbaar is, rekening houdend met de stand van de techniek en economische en sociale factoren.

Vaststellen dat de blootstelling van mensen aan ioniserende straling veroorzaakt door het consumptiegoed of de
bouwproduct kan de som van de ontvangen doses niet boven de door de regelgeving gestelde limieten brengen.



??

Hier zijn de ondertekenaars om Dare Dare te ondervragen, ken deze mensen niet
http://www.gouvernement.fr/gouvernement ... -juin-2009

De minister van Volksgezondheid en Sport,
Voor de minister en bij delegatie:
De directeur-generaal
risicopreventie,
L.MICHEL

De Minister van Staat, Minister van Ecologie,
energie, duurzame ontwikkeling
en ruimtelijke ordening,
Voor de minister en bij delegatie:
huisvestingsdirecteur,
stedenbouw en landschappen,
E. CREPON

De minister van Economische Zaken,
industrie en werkgelegenheid,
Voor de minister en bij delegatie:
Door belemmering van de algemeen directeur
concurrentie, consumptie
en fraudepreventie:
hoofd van de dienst,
F. AMAND

De minister van Volkshuisvesting,
Voor de minister en bij delegatie:
huisvestingsdirecteur,
stedenbouw en landschappen,
E. CREPON

Wanneer u dit decreet zoekt op de site van Légifrance, bestaat het niet: http://www.legifrance.gouv.fr/affichTex ... rieLien=id
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/01/10, 00:20



Bedankt voor deze laatste link, die we tegelijkertijd hebben gepubliceerd
Bedankt Snel

Dus het is in toepassing???
Maar dit is toch helemaal krankzinnig??!!!


Laten we snel de informatie doorgeven

En wie kent de ondertekenaars van dit decreet?
Positie, huidige functie, manier om ze te bereiken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 20/01/10, 00:36

Ik denk dat het geen toeval is dat de ministers niet hebben getekend, gelet op het advies waarin ik ook de link van de Nucleaire Veiligheidsdienst heb gezet, die kenden ze natuurlijk al eerder.

Ik vraag me af of deze mensen kinderen hebben en of ze daar de rest van hun leven mee om kunnen gaan.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/01/10, 09:17

Hier is de directe link van Légifrance:
http://www.legifrance.gouv.fr/affichTex ... rieLien=id

Ik kan niet geloven !!!

Zal het internationale tribunaal voor misdaden tegen de menselijkheid moeten inschakelen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 20/01/10, 23:15

Is de lijst met galgengames uitputtend...????

Beeld

Degenen die niet het lef hebben om deze schanddaden te ondertekenen, sturen hun stromannen "per delegatie".......

We leven in een bananenrepubliek voor wie eraan twijfelt.... :schok: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/01/10, 23:39

Ik dacht ook dat het Radon-schot een beetje nep was. In feite waren ze de grond aan het voorbereiden.

Radon = verspreid nucleair afval. Natuurlijke radioactiviteit zal stijgen, dat is alles...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 21/01/10, 13:31

Ah eindelijk hebben de tv-media het erover!

Het is zojuist het onderwerp geweest van een klein rapport over de JT van FR2.

Blijkbaar is er beroep aangetekend bij de Raad van State...je kent de "wijze mannen" die de CO1-taks hebben afgeschaft...althans in de XNUMXe versie! Dus als ze dat laten passeren... is dat omdat Frankrijk echt onzin is geworden! We krijgen nog steeds de regering die we verdienen...

Dus ik ga je niet herinneren aan de eerste woorden van het refrein van ons volkslied... : Cheesy:

Ik haal het betreffende rapport op in de AM...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten