Miljoenen watt gegenereerd uit het water?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/01/14, 11:28

Het artikel geciteerd door Janic,

http://www.enerzine.com/603/10894+la-re ... ntox+.html

is veel te lang om hier te kopiëren, maar inderdaad erg interessant.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 18/01/14, 20:05

Janic schreef:aan te vullen met dit andere artikel
http://www.enerzine.com/603/10894+la-re ... ntox+.html
De hydrino is niet nieuw, maar zijn meesterschap is niet verworven. Het lijkt er dus op dat het in dit geval hier is.


Ze hebben helemaal niets bewezen. Ze beweren iets te hebben gedaan dat niemand anders dan zijzelf nog een keer kan doen.

En de hydrino is pure hoax.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 18/01/14, 21:43

LessWatt, je kunt alleen maar boos zijn over dit onderwerp...

Alleen al de titel is de antithese van uw principes 8)
0 x
Beeld
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 19/01/14, 08:26

lesswatt hallo
Ze hebben helemaal niets bewezen. Ze beweren iets te hebben gedaan dat niemand anders dan zij een remake kan maken.
Ik heb persoonlijk geen bevoegdheid (maar jij misschien?) om te zeggen of het een simpele pretentie is, een hoax of wat ik weet. Het artikel citeert wetenschappelijke referenties en vertelt over de onafhankelijke reproductie van het fenomeen. Wat is het werkelijk? Ik ben persoonlijk niet uitgenodigd om het te verifiëren en ik houd me aan de informatie voor wat het waard kan zijn. De toekomst zal uitwijzen of dit concreet is of alleen maar wind, maar vooroordelen hebben veel ontdekkingen gemuilkorfd die beschamend zijn voor de bestaande systemen (die bijvoorbeeld door Quanthomme zijn gerapporteerd!)
En de hydrino is pure hoax.
Beschikt u over de nodige kwalificaties en vaardigheden om te oordelen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 19/01/14, 10:20

Dit interessante debat weerspiegelt dat van het Rar-energie-project (https://www.econologie.com/forums/rar-energia-t12783.html) en andere Bessler-wielen:

Aan de ene kant zijn er wetenschappers die zeggen dat ze een revolutionair fysisch of chemisch principe hebben gevonden dat onmetelijke hoop biedt voor de mens op het gebied van de energieproductie.

Aan de andere kant zijn er grondbeginselen en wetten van de natuurkunde van kracht die over het algemeen in totale tegenspraak zijn met de genoemde revolutionaire principes die zijn aangekondigd.

Tussen deze twee bevinden zich min of meer wetenschappelijke en onvolledige aankondigingen die de eerste verklaringen geven, maar het is duidelijk dat voor elk van de aangekondigde revolutionaire projecten geen enkele wetenschappelijke en volledige demonstratie openbaar is gemaakt of zelfs maar is voltooid.

Dat gezegd zijnde zou het aanmatigend zijn om te zeggen dat de wetenschap en bepaalde grondbeginselen op bepaalde punten niet langer kunnen evolueren of in twijfel kunnen worden getrokken.

“De trap van de wetenschap is de ladder van Jacob, hij eindigt alleen aan de voeten van God. » (Albert E.)
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 19/01/14, 12:28

Daarom verkondigt Randel Mills sinds 2008 zijn energie uit hydrino
het artikel van 21 oktober 2008 in de New York Times: ''Blacklight Power versterkt zijn onmogelijke claims van een nieuwe hernieuwbare energiebron''
http://www.nytimes.com/external/venture ... 99377.html

De man heeft dus moeite om te overtuigen, aangezien hij al zes jaar roeit. : Lol:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 19/01/14, 12:54

Grelinette, betwist ik formeel de geldigheid van uw bewering:
...er zijn wetenschappers die zeggen dat ze een revolutionair fysisch of chemisch principe hebben gevonden en drager van onmetelijke hoop* voor mensen in termen van energieproductie.

Waar de wereld momenteel onder lijdt is een overmaat aan energiebronnen en het gebruik ervan dat in strijd is met het behoud van het leven op aarde; de ​​ontdekking van nieuwe onuitputtelijke bronnen kan, verre van hoop of een oplossing te bieden, de huidige catastrofe alleen maar bespoedigen.

*Nadruk van mij.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 19/01/14, 14:03

Ahmed schreef:Grelinette, betwist ik formeel de geldigheid van uw bewering:
...er zijn wetenschappers die zeggen dat ze een revolutionair fysisch of chemisch principe hebben gevonden en drager van onmetelijke hoop* voor mensen in termen van energieproductie.

Waar de wereld momenteel onder lijdt is een overmaat aan energiebronnen en het gebruik ervan dat in strijd is met het behoud van het leven op aarde; de ​​ontdekking van nieuwe onuitputtelijke bronnen kan, verre van hoop of een oplossing te bieden, de huidige catastrofe alleen maar bespoedigen.
*Nadruk van mij.

Ahmed, betwist ik formeel de merites van uw geschil: de mens verspilt en vervuilt tegelijkertijd zijn milieu, maar de problemen die worden veroorzaakt door de belangrijkste energiebronnen die momenteel worden gebruikt zijn:
enerzijds de nabijheid van hun uitdroging,
aan de andere kant, hun zeer vervuilende karakter en het genereren van veel afval dat moeilijk te verwerken of zelfs onverwoestbaar is,
ten slotte zeer ongelijk verdeeld over de aarde.

Wanneer wetenschappers aankondigen dat ze een nieuwe energiebron hebben gevonden die hoop brengt, zie ik op zijn minst tegenstand op deze drie punten (beperking, vervuiling, ongelijkheid).

Bovendien zou de overvloed aan een nieuwe energiebron die gemakkelijk te exploiteren is, de wens van sommigen kunnen vernietigen (verminderen) om, voor hun eigen voordeel en belang, deze bron binnen ieders bereik te monopoliseren (in theorie tenminste!).

We wijken af ​​van het oorspronkelijke onderwerp en glijden af ​​naar een ander, meer filosofisch onderwerp... Bovendien, om een ​​nieuw citaat van Albert Einstein te gebruiken dat ook koren op de molen werpt: “Het bezit van prachtige productiemiddelen bracht geen vrijheid, maar zorgen en hongersnood. »

(Ps: De citaten van de beste Albert Einstein worden steeds relevanter. We zouden ze in een nieuw bericht kunnen bespreken).
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 19/01/14, 14:44

Mijn punt van meningsverschil gaat niet over verspilling, maar eerder over de huidige extreme efficiëntie van het gebruik van energie, die, naast de indirecte gevolgen ervan (die u noemde), een enorm destructief effect heeft.
Dit laatste effect zou op geen enkele manier worden gewijzigd als een of meer vervangende energieën deze "bijwerkingen" niet zouden vertonen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 19/01/14, 14:52

Grelinette schreef:Om bovendien een nieuw citaat van Albert Einstein te gebruiken, dat ook koren op de molen brengt: “Het bezit van prachtige productiemiddelen bracht geen vrijheid, maar zorgen en hongersnood. »


De citaten van Albert Einstein versterken de opmerking van Ahmed alleen maar.


maar de problemen die worden veroorzaakt door de belangrijkste energiebronnen die momenteel worden gebruikt, zijn enerzijds de nabijheid van het opdrogen ervan, en anderzijds hun zeer vervuilende aard en het genereren van veel afval dat moeilijk te verwerken en zelfs onverwoestbaar is ,
ten slotte zeer ongelijk verdeeld over de aarde.


Dit is nog maar het begin van de problemen.
We mogen de indirecte gevaren, die een even groot potentieel voor vernietiging met zich meebrengen, niet over het hoofd zien.
De reden is wat wij noemen "het effect van de rode koningin" waar ik meerdere malen op heb gezinspeeld en die een gevolg is van de wetten van de thermodynamica: Hoe meer een samenleving energie uitgeeft en hoe meer zij haar omgeving wijzigt, behalve hoe meer zij wordt gewijzigd, en hoe meer deze samenleving energie moet besteden om zich aan te passen aan de verandering die heeft veroorzaakt, en dit tot de kriticiteitsdrempel (instorting).

Als we schone energie zouden ontwikkelen, die bijna onbeperkt is en gemakkelijk kan worden geëxploiteerd (zonne-energie is zeer ‘schoon’, maar levert enige problemen op bij de exploitatie ervan), zoals de volgelingen van ‘vrije energie’ dromen, dan zou dit leiden tot veranderingen in het milieu die niet kunnen worden ingeperkt omdat 'We kunnen de vooruitgang niet tegenhouden.
het resultaat zou de ineenstorting van onze samenleving en biotopen zijn.

Als we nu het voorbeeld van dit onderwerp nemen, dat wil zeggen de scheiding van waterstof/zuurstof door een proces dat een uiteindelijke winst vergt die groter is dan de initiële investering, zou dat catastrofaal zijn!
Water is de bron van het leven; de exploitatie ervan voor industriële doeleinden zou daarom twee perverse effecten veroorzaken met een dodelijke afloop: een totale verandering van ons milieu door de verspilling van energie aan de ene kant en de schaarste aan de meest fundamentele bron op aarde. : water!

Gelukkig voor ons gaat de berg een muis baren!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten