kernafval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
innuend0
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 27/09/06, 21:57
Plaats: Elzas

kernafval




par innuend0 » 07/10/06, 16:50

Hallo iedereen,

Ik zou graag willen dat we het hebben over het beheer van nucleair afval in Frankrijk, uw mening daarover. Het is goed ? Het is slecht ? etc... (met argumenten natuurlijk)

Probeer zeer verklarend te blijven, niet iedereen kent het probleem en de huidige stand van zaken (ik ook niet)

Tegelijkertijd wilde ik jullie mening hierover hebben:
http://www.andra.fr/interne.php3?id_rubrique=85

Persoonlijk was ik een beetje verrast door de handelwijze die daar wordt beschreven ... en jij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 07/10/06, 20:27

1. Voor echte transparantie moet al dit onderzoek worden betaald door EDF, wat de prijs per kwh zou beïnvloeden.
2. We hebben hier een energiebron die, als ze niet meer sterk genoeg is voor elektriciteitscentrales, toch sterk genoeg zou zijn voor stookruimtes. We praten echter alleen over opslag, nooit over gebruik. Op zijn minst zou ons kunnen worden getoond dat het onmogelijk is om iets anders met dit afval te doen.
0 x
uitsteeksel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 26/10/06, 14:24
Plaats: ergens in het midden van de koeien in Normandië ...

meningen, info en ideeën over nucleair afval




par uitsteeksel » 28/10/06, 16:37

het probleem van nucleair afval is te wijten aan de levensduur van de elementen geproduceerd door de centrales, ik ben niet ver van den haag
en een onafhankelijk laboratorium dat vaak andere resultaten geeft dan de officiële resultaten, bevindt zich in Herouville St Clair (Calvados)
ongeveer 30000 jaar voordat uranium uiteenvalt, het gevaarlijkste is nog steeds plutonium 239; denk aan plutonium 240 dat ook (toevallig (grote antitabakscampagnes maar niet zonder reden)) in sigarettenrook wordt aangetroffen omdat dit gif zich hecht aan planten (atmosferische kernexplosies.......bekend bij het grote publiek en ..... onbekend) en vernietigt veel DNA-verbindingen (kankers) of veroorzaakt mutaties
naar mijn mening zouden we nucleair afval kunnen gebruiken door te proberen het opnieuw te verwerken om het minder gevaarlijk te maken en er gebruik van te maken om warmte op te wekken

er komt een gek idee in me op: dus laten we ze begraven of vernietigen bij de olieproducenten


voor stookruimten zou ik van mijn kant liever waterstof gebruiken (er zijn processen om warmte uit waterstof te genereren: het volstaat om het te verbranden in aanwezigheid van zuurstof in een gesloten hermetische omgeving: zoals in de cilinder van een motor om energie terug te winnen in de vorm van warmte

wat vooral nodig is, is het definitief stopzetten van het gebruik van splijtstoffen door dit afval op te werken zoals hieronder wordt uitgelegd en om te beginnen met het ontsmetten van de reeds bestaande sites om een ​​schone plek voor onze kinderen achter te laten.

Zelf geef ik er de voorkeur aan EDF te betalen voor schone elektriciteit of deze zelf op te wekken (windturbines gekoppeld aan een waterkrachtcentrale, dit zijn ideeën)


Voor de opwerking van nucleair afval een ander bedrijf in de VS dan Cogema
waarover we weinig spreken
: http://www.nuclearsolutions.com
en het iter-proces (waarover we horen)
die het mogelijk moeten maken om nucleair materiaal te recyclen

uitsteeksel
0 x
voor onze kinderen, laat ze schonere lucht en land zonder afval
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/10/06, 23:52

www.nuclearsolutions.com link leidt nergens toe...
als nucleair afval ons maar 30000 jaar lang kon verwarmen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870

Re: meningen, info en ideeën over nucleair afval




par gegyx » 29/10/06, 00:30

lug schreef:ongeveer 30000 jaar voordat uranium uiteenvalt...
we zouden nucleair afval kunnen gebruiken...
er komt een gek idee in me op: laten we ze begraven of vernietigen bij de olieproducenten....
Voor de opwerking van nucleair afval, een ander bedrijf in de VS... waarover weinig wordt gezegd

Neem me niet kwalijk voor deze oneerlijke sluiproutes, maar het is ook uranium (niet verarmd), dat werd gevonden in bepaalde inslagen van Israëlische bommen (=yankee) op Libanees grondgebied (ook in Gaza).. .
:pijl: of we "recyclen" afval, of we testen nieuwe wapens, voordat we Iran aanvallen, dat durft, de brutale, om zijn civiel uranium te willen verrijken!
Meer bodems onherstelbaar vervuild...
:onheil:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79113
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/03/13, 15:14

Maritieme kaart van nucleair afval:

Radioactief afval werd vrijwillig gedumpt op ongeveer vijftig mariene sites die op deze kaart staan ​​vermeld. Maar het is vooral de Noord-Atlantische Oceaan die als vuilnisbak voor de Verenigde Staten heeft gediend.

We hebben weinig gegevens over ongevallen op zee met nucleair materiaal, die militaire geheimhouding vereist. Niettemin is hier de lijst van degenen die zojuist - voor het eerst - door de IAEA zijn geïdentificeerd, met alle resterende onnauwkeurigheden over de vrijgekomen hoeveelheden radioactiviteit, de precieze locatie en soms zelfs over de naam van de gezonken onderzeeër.


Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
innuend0
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 27/09/06, 21:57
Plaats: Elzas

Re: Kernafval




par innuend0 » 26/03/13, 20:35

innuend0 schreef:Hallo iedereen,

Ik zou graag willen dat we het hebben over het beheer van nucleair afval in Frankrijk, uw mening daarover. Het is goed ? Het is slecht ? etc... (met argumenten natuurlijk)

Probeer zeer verklarend te blijven, niet iedereen kent het probleem en de huidige stand van zaken (ik ook niet)

Tegelijkertijd wilde ik jullie mening hierover hebben:
http://www.andra.fr/interne.php3?id_rubrique=85

Persoonlijk was ik een beetje verrast door de handelwijze die daar wordt beschreven ... en jij?


Update link:
http://web.archive.org/web/200811191939 ... ubrique=85

Hallo Christophe.
Deze kaart is interessant. Heb je een link naar de bron en een afbeelding van hogere kwaliteit?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 15/11/15, 14:08

Finland gaat 's werelds eerste 'eeuwige' opslagplaats voor kernafval graven

AFP 12 november 2015

Finland heeft donderdag groen licht gegeven voor de bouw van de eerste "eeuwige" opslaglocatie voor nucleair afval ter wereld, die zijn verbruikte splijtstof voor 100.000 jaar moet opslaan.

De site zal worden ontwikkeld in het middeldiepe laboratorium dat wordt beheerd door Posiva, een Fins bedrijf voor het beheer van nucleair afval.

In een persbericht kondigde de regering aan dat het "Posiva een vergunning had verleend om een ​​gebruikte splijtstofverwerkingseenheid en opslagruimte te bouwen" op de Olkiluoto-site (zuidwesten) waar het Franse Areva de toekomstige reactor bouwt. Finse nutsbedrijf TVO's EPR.

Deze immense "kelder" die in het graniet is gegraven, wordt 's werelds eerste permanente begraafplaats voor hoogactief (HA) nucleair afval in een diepe geologische laag.

De tunnels, die 400 tot 450 meter onder het aardoppervlak zijn gedompeld en waarin gietijzeren silo's zijn ondergebracht die bedekt zijn met een laag koper, zullen worden afgedicht met bentoniet, klei die niet erg verhard is (zeer weinig doorlatend en flexibel).

http://www.connaissancedesenergies.org/ ... e-151112-0
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/11/15, 14:47

Het blijft te berekenen hoeveel dergelijke opslag zal kosten voor 100 jaar (periodieke controles, onderzoeken in vijandige omgevingen, vervanging van radioactiviteitssensoren, monitoring van de site, veiligheidsagenten, onderhoud, kortom alle administratieve en operationele kosten, enz.).

En tel dat dan op bij de kosten per kW.h :|
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79113
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/11/15, 14:55

100 jaar is de eeuwigheid? Ach goed gedaan...

Hoe zou deze techniek verschillen van de Duitse en Franse begrafenissen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten