COP eigenlijke meting airconditioning Airton Inverter

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
JIS
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/09/13, 18:15




par JIS » 07/09/13, 18:19

Zijn in de "airconditioning"-modus met de kas waar de lucht wordt verwarmd (omgevingstemperatuur zoals 35°) de koelprestaties geëvalueerd?
Is het idee om de buitenunit te beschutten (zoals in een zadelmaker of garage) anders mogelijk om meer energie-efficiëntie te bieden? omdat dat echt het oorspronkelijke onderwerp is? Of heb ik er niets van begrepen?! ^^
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/09/13, 19:03

als de zon meer warmte brengt dan de warmtepomppompen, stijgt de temperatuur van de kas en is de warmtepomp niet langer bruikbaar: het zou voldoende zijn om gaten te boren en lucht te laten circuleren

als de warmtepomp meer warmte levert dan de zon, moet de temperatuur heel snel dalen en zal het in de kas kouder zijn dan buiten

het enige voordeel kan een verhaal van traagheid zijn als de kas overdag een beetje warmte opslaat om de warmtepomp 's nachts beter te laten werken... maar ik geloof er niet echt in

als het nodig is om een ​​warmtepomp met opslag of inertie te optimaliseren, is er geen kas nodig maar een water/water warmtepomp met een buffertank in het watercircuit

buffertank op het buitenwatercircuit, als we de warmte van de dag willen opslaan om de warmtepomp 's nachts beter te laten presteren

buffertank op het interne circuit als u de warmtepomp op nachttarief wilt laten draaien en overdag warmte in de tank wilt hebben

bij een water/water-warmtepomp is het eenvoudig om kranen te plaatsen waar het het minst koud is, op verschillende sensoren: bijvoorbeeld bij een geothermische boring van een iets klein oppervlak is het mogelijk om een ​​betere temperatuur te hebben tijdens de dag op een luchtsensor ... en 's nachts pseudo-geothermische boringen gebruiken

helaas willen de handelaren deze splitsing absoluut aan ons opdringen en de water/water-warmtepompen altijd te duur verkopen

we zullen ook goede waterpacs moeten maken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 254-gasten