Het tekort beheersen: verkleurde stookolie in een HDi-auto?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
bastoff
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/10/12, 21:50
Plaats: Clermont fd
x 1




par bastoff » 20/10/12, 20:27

Hallo allemaal,

Toen ik dit bericht las, kreeg ik het idee om op internet te zoeken naar hoe ik de SY 124 kon breken.


Dus ik ga terug naar dit bericht, 2 jaar oud, om je een link te geven waarvan ik denk dat deze interessant kan zijn voor de wereld...

http://drmarkforeman.wordpress.com/page/2/

Dus vroeg ik Remundo wat hij ervan vond, en hij komt er zelf over vertellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 20/10/12, 23:14

Hallo Basto,

Interessante link inderdaad.

In plaats van SY124 volledig te vernietigen, stelt de auteur voor om het te snijden door een waterige zuuraanval, waarbij de verschillende componenten verondersteld worden in het water achter te laten.

Hier is het voorgestelde reactieschema
Beeld

Water en olie samenvoegen gaat niet goed samen; je zou moeten beginnen met het roeren van het zure water met de Diesel, om een ​​soort emulsie te verkrijgen waar de SY124 wordt aangevallen, laat het dan bezinken en scheid het water van de Diesel.

De auteur wijst erop dat andere kleurstoffen in Engeland aanwezig zijn en discrimineren tegen verkleurde Diesel, zelfs na eliminatie van SY124 (met name quinizarine) en uit zijn twijfels, zowel over de mogelijkheid om een ​​"echte valse" Diesel te verkrijgen, als vooral over de financiële relevantie van zo'n operatie.
Dus de Britse landbouwdiesel zal waarschijnlijk zeer moeilijk om te zetten zijn in een brandstof die de belastinginspecteurs voor de gek kan houden, misschien is het gewoon eenvoudiger en goedkoper om te tanken bij een legale dieselpomp !

Dit is inderdaad het doel dat de autoriteiten nastreven.

Het is eigenlijk winstgevender om eetbare of plantaardige oliën te gebruiken in diesels van de oudere generatie...

De oude tractor in zonnebloemolie, de oude 405 D in frituurolie... behalve dat
Ondanks een Europese richtlijn uit 2003 die pure plantaardige olie erkent als een "alternatieve brandstof" voor aardolie. In Frankrijk is het voor particulieren totaal verboden en illegaal om motoren te laten draaien op kookolie of plantaardige olie, omdat deze brandstof ontsnapt aan de interne belasting op aardolieproducten (TIPP).. De opgelopen boete is een of twee keer het bedrag aan onbetaalde belastingen en 22 euro voor de TIPP. De Franse wet erkent en machtigt alleen vissers, boeren en lokale autoriteiten plantaardige oliën en frituuroliën als brandstof te gebruiken.
0 x
Beeld
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/10/12, 07:30

Dag
Christophe schreef:Laat gevaarlijke chemie concreet, stap over op de moderne methode: "zo lijkt het" de UV (van de zon of andere) stijgt van de rode go... Het zou daarom voldoende zijn om het lang genoeg in de zon te laten liggen om het te laten verkleuren.

Geen idee of het echt werkt...noch de benodigde tijd...en ik zei "zo lijkt het"...

Helaas hebben deze goedkeuringen (kleurstoffen) die aan diesel zijn toegevoegd om stookolie te maken, het zeer vervuilend en minder calorisch gemaakt dan vóór de behandeling, waardoor we meer in de ketel moeten verbranden om hetzelfde resultaat te verkrijgen alsof het puur was!...


Omdat ik dat niet ben.

Sommige boeren met wie ik de gelegenheid had om over mechanica te praten, vonden het tegenovergestelde: rood is energieker dan de weg vanwege de anti-vervuilingsadditieven van de weg ...


Ik deed de rode olie-test in een glazen container en een oud aquarium dat in 30 dagen in de zon stond, het rood wordt erg bleek in 40 dagen, het wordt transparant geel, de geur benadert commerciële diesel.
Wat betreft acceleratie en consumptie heeft de teler gelijk met een beter opbrengende rode.

Er is ook jet B-kerosine van de luchthavenpomp die werkt in de dieselmotor, ik stop het regelmatig in de grote zitmaaier op de luchthaven, ik voeg een beetje olie toe
Van tijd tot tijd is het nodig om de grote tank voor de vliegtuigjet te zuiveren, om alle sporen van water en residuen te verwijderen (in de luchtvaart is dit nogal een ceremonieel.)
wanneer de tankwagen zijn slangen doorspoelt is dat 25 tot 40 liter
de zuiveringen komen terecht in de oude Mercedes 300D, die werkt goed..

Andre
0 x
bastoff
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/10/12, 21:50
Plaats: Clermont fd
x 1




par bastoff » 22/10/12, 08:21

Hallo,

Als de UV werkt kan dat een oplossing zijn, en de politie voor de gek gehouden.
Maar als het de gewoonte is, dopen ze de pipet in de tank, en van wat ik heb gelezen, doen ze er een reagens in, dus... "Ik was kapot en de boer naast de deur m 'om te helpen met een paar liter'. ..
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 22/10/12, 10:24

UV-stralen zijn effectief in staat om de benzeencycli van SY124 aan te vallen. Het is bekend dat ze depigmenteren omdat ze kleurgevende moleculen afbreken.

Maar het kan erg traag en onvolledig zijn.
0 x
Beeld
bastoff
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/10/12, 21:50
Plaats: Clermont fd
x 1




par bastoff » 22/10/12, 11:50

Hi Remundo,

Het was me niet eens opgevallen... We zijn buren : Cheesy:
1 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 22/10/12, 22:30

als het te lang in de zon ligt, een kleine aquariumpomp en een aquarium UV-sterilisator.

het zou het moeten doen. : Mrgreen:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 23/10/12, 10:41

Bewerk
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3

Re: Beheer van het tekort: Huisbrandolie in een HDi-auto?




par Guidi » 22/11/19, 18:26

Hallo iedereen,

https://patents.google.com/patent/CN106 ... 106318441A

Beeld

Daar is het niet echt voor bedoeld, maar het lijkt te werken.
Proberen ...
1 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Beheer van het tekort: Huisbrandolie in een HDi-auto?




par Christophe » 23/11/19, 13:22

Hoi Pat, leuk je hier weer te zien!

De patentlink is in het Chinees en de uitleg in het Engels is vrij technisch: heb je het recept geprobeerd met consumentenproducten?
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 367-gasten