Het tekort beheersen: verkleurde stookolie in een HDi-auto?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/10/10, 19:36

Nee, tegen een badkuip die explodeerde toen er het laatste tekort was, voor degenen die zich herinneren ...
.... er was een eco-ilogical die goed had gedacht : Oops: bewaar uw gas in uw appartement ... en BAAAAAOUM! Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/10/10, 19:48

de merkstof en kleurstof is één ding, wat ernstiger is, is de zwavel die de katalysator snel verpest

er is een radicale oplossing:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Tube_afrique
Ik vind deze naam toevallig op de wiki gevonden
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 22/10/10, 21:01

Bonsoir,

Ik heb twee snelle vragen over FOD en andere brandstoffen.

Wat is de redelijke houdbaarheid van de FOD in het geval dat deze alleen wordt gebruikt naast verwarming en meerdere jaren in tanks kan doorbrengen? Is er een verlies van calorische kracht, wordt het corrosief of anders?
Merci.

jlg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/10/10, 21:02

chatelot16 schreef:er is een radicale oplossing:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Tube_afrique
Ik vind deze naam toevallig op de wiki gevonden


Ah ah ah, te goed !!! Ik weet het ook niet en ik ben dol op het concept :)

Hoe zit het met motorfietsen? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 22/10/10, 22:29

Zonder de geldbuis te vergeten: : Idee:

Beeld7

die ook werkt op motorfietsen 8)
0 x
Beeld
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/10/10, 05:13

Dag

Sommige boeren met wie ik de gelegenheid had om over mechanica te praten, vonden het tegenovergestelde: rood is energieker dan de weg vanwege de anti-vervuilingsadditieven van de weg ...


Dezelfde waarneming wanneer u minder rood liter op 100km van begaanbare afstand met een tank rijdt en ook meer grip op de motor, meer vermoeiend achterin, zelfs als er geen rook is.

De eenvoudigste voor de kleur gevuld met snoepjes of een oud aquarium laat het elke dag in de zon liggen, je ziet het lichter na 15 dagen bij 3 week wordt het geel en bijna helder met een geur van kerosine.
Voor degenen die haast hebben, circuleert een groot oud thermosraam een ​​200 liter rood 8) .
nou, het zijn veel problemen voor zo'n klein resultaat ...
Als er geen diesel meer is bij de pomp, ga dan naar de pomp op de lokale luchthaven en neem een ​​jet. Voeg een beetje olie toe, het werkt reukloos op diesel, zelfs nieuwe.
De tractor op de luchthaven rijdt uitsluitend op (jet A) kerosine
We zullen niet naar de stad rennen om blikjes diesel te halen

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/10/10, 08:16

Andre schreef:De eenvoudigste voor de kleur gevuld met snoepjes of een oud aquarium laat het elke dag in de zon liggen, je ziet het lichter na 15 dagen bij 3 week wordt het geel en bijna helder met een geur van kerosine.

Hoe zit het met trackers?
De geur van kerosine die is veranderd, is het wanneer je rijdt?
Maar het blijft net zo corrosief, omdat het zwavelgehalte niet is veranderd, is het gedegradeerd / gemodificeerd?

Andre schreef:Als er geen diesel meer is bij de pomp, ga dan naar de pomp op de lokale luchthaven en neem een ​​jet A, voeg gewoon een beetje olie toe
Tegen welke prijs, "jet A", voor de prijs van "rood"? De "Jet A1" moet duurder zijn (hij blijft vloeibaar bij veel lagere temperaturen dan de "Jet A"). Is kerosine zo bijtend als rood? En vooral: welk aandeel olie moet je aan "Jet A" toevoegen?

In mijn omgeving heeft stookolie (huisbrandstof) een laag zwavelgehalte (0.1% tegen 0.3% in Frankrijk en 0.3% voor "Jet A")

Er is ook "Fuel ECO" bedoeld voor de nieuwe condenserende olieketels. "In vergelijking met eerdere soorten stookolie is het zwavelgehalte opnieuw sterk verminderd. Met een zwavelgehalte vergelijkbaar met dat van aardgas, d.w.z. minder dan 0,005%zijn de vervuilende emissies als gevolg van zwaveloxiden vrijwel geëlimineerd " ...> Maar ik weet de prijs niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/10/10, 11:30

dat is zeker: kerosine of A1 jet is grote luxe in termen van zuiverheid: het is zelfs een beetje te vloeibaar, dus misschien niet genoeg smeermiddel ... 5% meer motorolie en het zal goed zijn

Ik bevestig dat we op luchthavens vaak kerosine in plaats van diesel plaatsen, alleen om niet verder te zoeken ...

zelfs vliegtuigen met dieselmotor zijn gemaakt om op kerosine te rijden omdat er op luchthavens geen olie- of dieselpomp is

noodoplossing zonder luchthaven: gebruik olie voor oliekachel: het is ook verboden, maar het bevat geen zwavel dus het bederft de katalysator niet: voeg ook een beetje motorolie toe om beter te smeren
Dernière édition par chatelot16 de 24 / 10 / 10, 15: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/10/10, 15:18

de merkstof en kleurstof is één ding, wat ernstiger is, is de zwavel die de katalysator snel verpest


Het verpest ook de longen !!
Te veel zwavel in de stookolie op het platteland en kleine steden buiten de grote steden !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 11/12/10, 07:20

Twee of drie kleine details.

Met betrekking tot Frankrijk.

De speciale blauwe "vissende" diesel is uitgezet met Yelow 124 zoals huisbrandstof en kerosine en zelfs wat "goedkope" terpentine.
Diesel is een speciale productie met een vlampunt hoger dan 60 ° C (56 voor weg- en huishoudelijke brandstof)

De binnenlandse brandstof in 90% van de gevallen is voor een eenvoud van transport en opslag van de diesel zomer gekleurd en getraceerd en van de diesel Winter gekleurd getraceerd voor de echte brandstof winter

De destillatie brengt effectief de kleurstoffen over, maar niet de tracanten (en in het geval van controle wordt de aanwezigheid van tracant gedetecteerd door het reagens van de douanebeambten) en effectief gaan de paraffines over in het hoogste deel van de destillatie;
Het opnemen van salpeterzuurtracers is bekend, maar heeft ook veel zorgen baren.

Moderne tractoren zijn IDHP (DCI injectie unitaire HP) motoren en werken zeer goed op brandstof. De brandstof blijft erg lang (toen ik mijn huis kocht, was de tank vol sinds 30ans en de ketel hoefde niet eens te hoesten toen hij startte)

De kerosine kan in sommige diesels worden gebruikt, maar sommige roterende injectiepompen (de Lucas Roto denk ik) regelen niet goed met en de auto rookt als een oude tanker.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 335-gasten