liberalisering van de energiemarkt: de valse goed idee?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par GuyGadeboisTheBack » 09/03/21, 19:00

Exnihiloest schreef:Ik merk echter op dat uw antwoord in de Franse geest is, de nivellering naar beneden: de mogelijke privileges van sommigen willen verwijderen, in plaats van anderen te vragen ze te generaliseren.

Wat ik zelf opmerk is dat de veralgemening van deze privileges (vooral die waarop uw antwoord betrekking heeft) onmogelijk is. Je hoeft dus niemand de schuld te geven van wat dan ook over dit onderwerp. Vooral omdat een voorrecht inherent onrechtvaardig is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par Christophe » 09/03/21, 19:06

Exnihiloest schreef: in plaats van anderen te vragen het te generaliseren.


Onmogelijk !!! Er zijn niet genoeg kastelen in Frankrijk!! Sorry ... in de wereld! : Mrgreen:

Anders lijkt de mopperende en verbitterde oude Franchouillard tussen jou en mij meer op jou... Ik denk... ik denk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par GuyGadeboisTheBack » 09/03/21, 19:08

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef: in plaats van anderen te vragen het te generaliseren.


Onmogelijk !!! Er zijn niet genoeg kastelen in Frankrijk!! Sorry ... in de wereld! : Mrgreen:

Anders is de mopperende en verbitterde oude Franchouillard tussen jou en mij eerder jij...ik geloof... ik denk...

Nee, maar Tryphon, hij hoeft alleen maar de straat over te steken om miljoenen... : Mrgreen:
Ps: noch "ik geloof", noch "ik denk": "ik merk op".
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par Christophe » 09/03/21, 19:12

GuyGadeboisLeRetour schreef:het is dat de veralgemening van deze privileges (met name die waarop uw antwoord betrekking heeft) onmogelijk is.


Het is boven alles de veralgemening van een privilege... maakt het per definitie achterhaald* !! Als iedereen bevoorrecht is, is het niet langer een voorrecht... dus moet je anderen vinden om bevoorrecht te zijn (en je wil vestigen om je leeftijdsgenoten te verpletteren, psychologisch of zelfs fysiek... want het is alleen wat de privileges toestaan!)

* het is bijna Shadock daar!

Tot slot, waar kwam de strengheid van de geest van orangi... pardon exni?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par Exnihiloest » 10/03/21, 18:17

Christophe schreef:...
Onmogelijk !!! Er zijn niet genoeg kastelen in Frankrijk!! Sorry ... in de wereld!

1) niet iedereen wil een kasteel. Dus we begrijpen wat je mist, jaloers.
2) het wordt gebouwd.

Gelijkheid is volgens jou kastelen vernietigen? Nationaliseer ze allemaal en laat de belastingbetaler betalen voor hun onderhoud?

Anders lijkt de mopperende en verbitterde oude Franchouillard tussen jou en mij meer op jou... Ik denk... ik denk...

Je denkt verkeerd.
Ik ben het niet die mijn tijd besteedt aan klagen over industriëlen of de politieke wereld, ook al spaar ik ze niet. Of zorgen maken over residuen van bestrijdingsmiddelen op mijn bord, overstromende oceanen, of ijsberen die geen ijsbergen meer hebben om op te slapen (terwijl hun populatie in 6 jaar met zes is vermenigvuldigd).
Ik koop op Amazon, en vorige week dronk ik zelfs met een plastic rietje, ik heb nog een pakje over, dat vertelt je hoe cool, ongeremd en niet verbitterd tegen mijn tijd in ben! : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Liberalisering van energie: het valse goede idee?




par jean.caissepas » 04/02/22, 00:15

Nog meer Franse nucleaire elektriciteit verkocht tegen lage prijzen aan particuliere bedrijven in belastingparadijzen... :onheil:

Bovendien, met een goede desinformatie-site die doet geloven dat het de consumenten zijn die er baat bij zullen hebben... :onheil:

https://www.enerzine.com/arenh-augmenta ... 44-2022-02
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten