liberalisering van de energiemarkt: de valse goed idee?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

liberalisering van de energiemarkt: de valse goed idee?




par Christophe » 10/09/06, 12:21

Ik maak gebruik van een UFC-verklaring om een ​​debat over energieliberalisering te lanceren.

Terwijl de "vrije" markt (niet-gereguleerde prijzen) al openstaat voor professionals, publiceert de UFC Que Choose een verontrustend persbericht voor nieuwe operators ...

Énergies-rekening: de consumentenval

Hoewel alle aandacht gericht is op de SUEZ / GDF-fusie, hekelt de UFC-Que Choisir de echte valstrik voor consumenten in de factuur.

Vanaf de 1 juli 2007 kan een verbruiker van elektriciteit en / of gas die heeft gekozen voor een leverancier op de markt waar de prijzen gratis zijn, niet langer kunnen profiteren van het gereguleerde tarief voor gas of gas. elektriciteit behalve wanneer u verhuist.

De regering is van plan de consument op te sluiten en het tot proefkonijn van de hervorming te maken, omdat hij als analisten van de sector weet dat prijsverschuivingen op middellange termijn meer dan waarschijnlijk zijn.

In de volgende 5-jaren staan ​​deze markten open voor concurrentie in de wet, maar zeker niet in de realiteit!

Integendeel, EDF en GDF hoeven niet bang te zijn voor concurrentie en zullen vrij zijn om hun dominante positie te benutten omdat:

1- De exportcapaciteit van andere Europese landen is zwak of niet-bestaand,

2 - De interconnectie-netwerken voor elektriciteit en gas zijn al verzadigd, waardoor de uitvoermogelijkheden worden beperkt,

3 - De weinige potentieel concurrerende ondernemingen hanteren prijzen op hun respectieve markten die niet erg concurrerend zijn, dwz hoger dan die van EDF of GDF op de Franse markt.

Consumenten willen niet de bittere ervaring leven van sommige bedrijven die ervoor hebben gekozen zich te abonneren een aanbod op de ongereguleerde markt die in minder dan twee jaar een toename van hun 73% elektriciteitsrekeningen heeft meegemaakt, zonder te kunnen "teruglopen".

De huidige tekst zal ook en bijgevolg een onaanvaardbare ongelijke behandeling creëren tussen consumenten die profiteren van het gereguleerde tarief en die welke permanent opgesloten zijn in markten (gas en elektriciteit) met een hoog inflatierisico.

Voor UFC-Que Choisir moet de overheid, zolang aan de voorwaarden voor echte concurrentie niet wordt voldaan, consumenten op elk moment van het gereguleerde tarief laten profiteren.
Dernière édition par Christophe de 07 / 11 / 06, 10: 34, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 10/09/06, 12:32

Dit zijn de "gratis" operators die ik ken:

1) Voor België:

Citypower: http://www.citypower.be/fr/citypower_home.htm
Essent: http://www.essent.be/maison/
SPE: http://www.spe.be/Index-fr.cfm
Lampiris: http://www.lampiris.be/home.html

De 4 bieden "groene" stroomaanbiedingen maar is deze elektriciteit echt groen omdat de verkoop van hernieuwbare, in sommige gevallen, goedkoper (tenminste op papier) dan de nucleaire exploitant Electrabel (een dochteronderneming van Suez in feite) helemaal niet geloofwaardig is (althans vanuit een oogpunt van een econoog).

2) voor Frankrijk:

1) Directe energie: http://www.direct-energie.com/ (groene stroomaanbieding: http://www.direct-energie.com/offre_energie_purjus.php )
2) Enercoop: http://www.enercoop.fr/

Een speciale vermelding voor Enercoop, die mij het meest geloofwaardig lijkt op het niveau van echt groene energievoorziening (zie hun partners: http://www.enercoop.ouvaton.org/societaires.php ) ... nu tegen welke reële kosten ( http://www.enercoop.fr/images/files/tar ... ercoop.pdf ) en voor welke betrouwbaarheid van sourcing?
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 10/09/06, 19:09

Ik weet niet wat de consumenten in juli 2007 zullen zijn, maar ik wil erop wijzen dat dit artikel niet geldt voor de huidige situatie op de markt die toegankelijk is voor professionals:

Wat gas en elektriciteit betreft, blijven niet-gereguleerde tarieven over het algemeen lager dan die van EDF / GDF.

Bovendien, het feit dat individuen ergens anders heen gaan en gedwongen zijn het gereguleerde tarief te verlaten, twijfel ik omdat veel bedrijven voor bedrijven zowel gereguleerde als niet-gereguleerde tarieven aanbieden. En eerlijk gezegd ... als het is om tegen de gereguleerde prijs te blijven, wat heeft het voor zin om de leverancier te veranderen?

Ik denk dat de UFC een beetje snel gaat ...
En, eerlijk gezegd, als niet-gereguleerde prijzen zouden stijgen, zou het niet alleen een terugkeer naar de realiteit zijn, waar we energie voor de echte prijs zullen betalen? Ik vind het best goed.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/09/06, 20:20

Andere vrij recente discussies over hetzelfde onderwerp: 1 Discussie et 2 Discussie

Misschien kunnen we ze samenvoegen? Als het technisch mogelijk is ....
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 10/09/06, 21:08

Rulian schreef:Wat gas en elektriciteit betreft, blijven niet-gereguleerde tarieven over het algemeen lager dan die van EDF / GDF.


Bron?

Rulian schreef:... veel exploitanten bieden zowel gereguleerde als niet-gereguleerde tarieven. En eerlijk gezegd ... als het is om tegen de gereguleerde prijs te blijven, wat heeft het voor zin om de leverancier te veranderen?


Ik denk dat als je naar een andere operator gaat kijken, dit juist in de richting van deregulering gaat, dus ik begrijp je opmerking niet echt ... het feit is dat de alternatieve operator zijn beste tarieven geeft ... nou ik denk dat het werkt zo ...

Regulering is per definitie de controle door de staat van de tarieven ... wanneer we naar een niet-openbare exploitant verhuizen, heeft de staat niets meer te zeggen ... waar zorgen ...

Rulian schreef:... zou het niet alleen een terugkeer zijn naar de realiteit, waar we energie voor de echte prijs zullen betalen? Ik vind het best goed.


Groene energie betalen tegen de juiste prijs, maar nucleair of steenkool betalen voor de prijs van hernieuwbare energie beperkt de ontwikkeling van zijn laatste ... Ik heb het mis? Dus zoveel teken bij enercoop ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 10/09/06, 21:27

Targol schreef:Andere vrij recente discussies over hetzelfde onderwerp: 1 Discussie et 2 Discussie

Misschien kunnen we ze samenvoegen? Als het technisch mogelijk is ....


Nee, technisch is het niet mogelijk ... aan de andere kant kunnen we sommige vergrendelen en doorverwijzen naar andere ...

Maar voor mij is de fusie tussen GDF en Suez slechts heel ver weg met de opening van de markt voor de concurrentie ... omdat wanneer de werknemers Gdf niet langer ambtenaar zullen zijn (althans in het hoofd) is morgen niet de dag ervoor ...

Tot slot: laat ze de consument maar dereguleren en rustig "neuken" ... Met de econologie komt het alleen maar sneller :D

En omdat onze lieve technocraten de zon of het hout nooit zullen beheersen ... volg je mijn gedachten? :)
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/09/06, 21:53

Christophe schreef:Desalniettemin, voor mij, moet de fusie GDF-Suez slechts heel ver kijken met de opening van de markt voor de concurrentie ...


In feite heb ik misschien de verkeerde titel gekozen, maar het is eerder een heel bijzonder onderdeel van de aan deze fusie verbonden wetsvoorstel, die precies de resultaten van deze deregulering behandelt.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 10/09/06, 21:59

Targol schreef:In feite heb ik misschien de verkeerde titel gekozen, maar het is eerder een heel bijzonder onderdeel van de aan deze fusie verbonden wetsvoorstel, die precies de resultaten van deze deregulering behandelt.


Ja, ik lees in detail na het lezen van de titel en schrijf mijn bericht (niet goed dat weet ik) dus ik sloot het onderwerp 2 in kwestie en doorverwijs naar het onderwerp dat al meer was ...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 10/09/06, 23:44

Christophe schreef:
Rulian schreef:Wat gas en elektriciteit betreft, blijven niet-gereguleerde tarieven over het algemeen lager dan die van EDF / GDF.


Bron?

Eh, hoe zeg je ... je gaat me vermoorden ... Ik wilde er met je over praten maar ik snapte je niet op msn ... ik heb eindelijk een taf. 8)
En het is een doos die de energiediagnose en advies voor het kopen van energie maakt. Dus de samenvattende documenten op de markt biedt, ik lees ze omdat het een werkinstrument is. (Het enige dat u hoeft te doen, is de prijslijsten van de verschillende leveranciers opzoeken.) Wanneer naar Enercoop : Cheesy: het zijn gemiddelde prijzen.

Christophe schreef:Ik denk dat als je naar een andere operator gaat kijken, dit juist in de richting van deregulering gaat, dus ik begrijp je opmerking niet echt ... het feit is dat de alternatieve operator zijn beste tarieven geeft ... nou ik denk dat het werkt zo ...
Ik ben het met u eens, het wijzigen van de exploitant om te blijven tegen het gereguleerde tarief heeft geen andere interesse dan om uiteindelijk de prijzen van ondersteunende diensten te wijzigen. Maar ik geloof dat sommige nieuwe operatoren contracten tegen het gereguleerde tarief aanbieden ... Ik zou het morgen proberen te controleren.

Christophe schreef:Groene energie betalen tegen de juiste prijs, maar nucleair of steenkool betalen voor de prijs van hernieuwbare energie beperkt de ontwikkeling van zijn laatste ... Ik heb het mis? Dus zoveel teken bij enercoop ...
Zie hierboven in dit bericht, Enercoop keert niet eerlijk gezegd duurder terug dan een andere. In de hoop dat hij een aanbieding voor individuen in 2007 zal doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/09/06, 09:53

En het zijn niet alleen de prijzen: in Chatelet (België tussen Namen en Charleroi) is er een kapper die een andere operator heeft gekregen.
Bijna een jaar lang wachtte ze tot Electrabel (die de eigenaar van zijn meter blijft) zijn connectie wil versterken, ondertussen geweldige keuken om warm water te hebben ......
Hetzelfde probleem is ook als u verbonden bent met een "alternatieve" telefoonoperator (versatel, scarlett, enz ...): zodra een operatie van Belgacom afhangt, bijvoorbeeld een lijnreparatie, hallo vertragingen .
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 335-gasten