liberalisering van de energiemarkt: de valse goed idee?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 05/07/07, 01:49

Christophe schreef:Ik heb thuis geen gram isolatie ...
Ouuuuuuh het lelijke eendje : Cheesy:

Anders Pyvesd voor de energiebalans die ik had gehoord, maar ik dacht dat het alleen ging om de verkoop van het goede ... staat u op uw info?
Nou a priori ja:
verplicht te koop bij 1 / 11 / 06 en te huur bij 1 / 07 / 07

http://www.monhabitat.net/cgi-bin/guide.cgi?a=24&imp=1 (bijvoorbeeld c geen ref, ms ts de sites zeggen het mm-ding ...)
3000 pinpins die hiervoor hebben getraind, nou er is een taf bij de start !!! v misschien converteer me opnieuw;)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 05/07/07, 09:29

Pyvesd schreef:
Christophe schreef:Ik heb thuis geen gram isolatie ...
Ouuuuuuh het lelijke eendje : Cheesy:


Ruim voordat het gerucht groter wordt * laten we dingen duidelijk maken: in feite hebben we geen isolatie omdat ons huis is gemaakt van ...monomur, ytong of cellenbeton (de naam is afhankelijk van de regio's). Een extra isolatie is dus nutteloos ... Eindelijk gaan we nog een beetje op zolder zetten maar dat volgend jaar om een ​​idee te hebben van het "oorspronkelijke" verbruik ... maar hey, we gaan het verwarmen heel veel hout + zonne-energie Ik weet niet of het gemakkelijk zal zijn om het verbruik in te schatten ...

Pyvesd schreef:verplicht te koop bij 1 / 11 / 06 en te huur bij 1 / 07 / 07


Ok bedankt voor de info ... Dus dit zijn het Design Office die blij zullen zijn ... En wie is verantwoordelijk? Eigenaar of huurder

* sorry Bucheron Ik zou je blijven plagen Beeld
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 05/07/07, 10:09

Houthakker schreef:De waarde van uw huis hangt veel meer af van het vermogen om NIET DOEN verbruiken energie in plaats van de prijs van dezelfde energie ... De goedkoopste energie is de energie die we niet verbruiken!

Conclusie: we moeten ons inzetten voor isolatie! (uiteraard ecologisch ...)


Helemaal mee eens!
De mijne is behoorlijk goed geïsoleerd (denk ik). Ik ben er pas sinds oktober, dus niet veel achteraf.

Bovendien denk ik dat ik een economische consument ben: voorheen had ik (we) voor 67 m2 (Xen) slechts 35E per maand verwarming + licht + alles.

De zorg is dat kopers soms enorme facturen hebben :onheil:, en opeens willen ze zeker zijn van aantrekkelijke prijzen ...

Tot slot hoop ik dat de energiebalans hen bewust maakt van het belang van isolatie en gedrag in relatie tot de lagere energieprijs.

Voor verhuur weet ik dat het ook moet gebeuren, maar het lijkt mij dat het later zal zijn.
Ik zie niet in waarom dit voor individuen niet interessant zou zijn ... De balans wordt maar één keer in het leven van de woning opgemaakt (behalve bij significante verandering) => Ik veronderstel (ik hoop) dat de kosten zullen zijn snel af te schrijven.
Iedereen weet hoeveel een balans kost?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 05/07/07, 10:11

Over consumptie gesproken, zijn jullie allemaal geregistreerd op de Kyot-Home-site?

Anders is het door: www.kyot-home.com :) en hier is de "classificatie" http://www.kyot-home.com/articles-129.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 05/07/07, 10:18

Houd de rangorde wordt een tijdje niet bijgewerkt. Mijn classificatie komt overeen met mijn oude accommodatie ...

Nono keskisepastil?
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 05/07/07, 10:23

Tussen de NRJ-diagnostiek voor huisvesting en de vrije elektriciteitsmarkt (die hopelijk de prijzen zal opdrijven), zijn er nieuwe factoren om mensen tot matiging te dwingen!

Yep, yay, yay!

Mijn elektriciteit is inbegrepen in mijn huur, dus ik kies mijn leverancier niet. Ik ga echter mijn volgende eigenaar doen over de energiediagnose en waarom niet over zijn elektriciteitsleverancier. En ik hoop dat ik mezelf volgens dit alles kan laten kiezen!

En om vooruitgang te boeken in uw accommodatie, onthoud het volgende:
http://energie.wallonie.be/energieplus/entree.htm
Het is een bijbel!

Rulian

PS: Ik zal binnenkort de isolatie en verwarming van onze vriend Christophe inspecteren, ik zal je vertellen wat het echt is : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 05/07/07, 10:33

Rulian schreef:PS: Ik zal binnenkort de isolatie en verwarming van onze vriend Christophe inspecteren, ik zal je vertellen wat het echt is : Mrgreen: : Mrgreen:


Verdomme een inspecteur-econoloog bij ons : Mrgreen: : Mrgreen:

Zal voor enige vorm van corruptie moeten zorgen (in Belgisch bier natuurlijk) : Cheesy:
0 x
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 05/07/07, 14:42

Christophe schreef:Houd de rangorde wordt een tijdje niet bijgewerkt. Mijn classificatie komt overeen met mijn oude accommodatie ...

Nono keskisepastil?

Ik ken iemand die zijn oren zal laten trekken ...: P
c pa pr wees een balans, maar uh ..., het is 3 maanden geweest q Ik kan mijn gegevens niet meer invoeren en overigens die g meer toegang niet tot die van vorig jaar ...
Ik zeg dat en ik zeg niets : Cheesy: : Cheesy:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 05/07/07, 15:44

Pyvesd schreef:c pa pr wees een balans, maar uh ..., het is 3 maanden geweest q Ik kan mijn gegevens niet meer invoeren en overigens die g meer toegang niet tot die van vorig jaar ...
Ik zeg dat en ik zeg niets : Cheesy: : Cheesy:


Ik zal Fayoter : Cheesy:
Ik heb me onlangs aangemeld en kon mijn nummers invoeren. Vi. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/07/07, 22:42

Christophe schreef:[...] Goed voordat het gerucht niet groeit * laten we de dingen duidelijk maken: in feite is er geen isolatie omdat ons huis is gemaakt in ...monomur, ytong of cellenbeton (de naam is afhankelijk van de regio's). [...]
Uh ...? De bakstenen van natuurklei, het heeft meestal niets te maken met gasbeton ...

Anders is de monomursteen in 50 cm breed heel interessant voor de isolatie van de muren. Je hoeft alleen maar een beetje dichtheid toe te voegen voor thermische inertie (bijvoorbeeld: kalkzandcoating op 3-4 cm dik).

Door nadelen, het is een vrij slechte geluidsisolatie.


Christophe schreef:[...] Eindelijk zullen we nog wat op zolder zetten [...]
Ik hoop dat je weet dat het dak is de primaire bron van warmte goed uitlekken voordat de muren?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Remundo en 352 gasten