liberalisering van de energiemarkt: de valse goed idee?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 03/07/07, 18:24

:| het lijkt mij dat Electrabel de laatste tijd al wat problemen heeft gehad

bovendien verkoopt EDF zijn groothandelskwh vrij duur, als er weinig klanten zijn met een concurrent die net is "opgericht", zijn er twee oplossingen, ofwel het breekt het cijfer of het verhoogt zijn prijzen (de concurrenten lijken mij t daarvoor hebben ze EDF aangevallen)

van mijn kant blijf ik bij EDF en wacht ik af wat er gebeurt met de nieuwe operatoren

:x iemand zei dat als energie zou toenemen mensen meer aandacht zouden besteden

:schok: als het aanzienlijk toeneemt, wat eet ik dan aan het einde van de maand ?? : Cry:

:frons: iedereen verdient geen hoge salarissen (is het niet christophe ?? : Cheesy: (Ik maak een grapje)
0 x
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 04/07/07, 00:33

er is een voortdurende enquête over boursorama ... resultaat zonder beroep, nieuwkomers zullen problemen hebben ...

(45% blijft een van de historische, 50% wacht op de aanbiedingen, 5% verandert)
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/07/07, 10:06

stef5555 schreef: :x iemand zei dat als energie zou toenemen mensen meer aandacht zouden besteden

:schok: als het aanzienlijk toeneemt, wat eet ik dan aan het einde van de maand ?? : Cry:

:frons: iedereen verdient geen hoge salarissen (is het niet christophe ?? : Cheesy: (Ik maak een grapje)


Ik weet dat, maar vandaag zijn er enorme excessen!
Een voorbeeld: bij collectieve verwarming openen de (meeste) mensen de ramen zonder de verwarming uit te schakelen. :frons:

Als de prijzen stijgen, zullen ze misschien (althans hoop ik) calorimeters vragen (om het verbruik van verwarming te individualiseren) en beseffen dat hun gedrag van grote invloed is op hun lading ...

Aan de andere kant kan niet iedereen zoveel consumeren als in rijke landen => energieprijzen zullen onvermijdelijk stijgen. Het is beter dat deze stijging geleidelijk is in plaats van brutaal: als we de gereguleerde prijzen onder die van de markt houden, komt er een moment waarop we de situatie moeten rechtzetten, en de daling zal alleen maar moeilijker zijn.

De vorige oliecrisis heeft geleid tot drastische besparingen gratie over de opkomst van zijn kosten! Als de prijs gecontroleerd was door / in de rijke landen, zou hun consumptie niet zijn afgenomen en zouden we vandaag niet veel olie hebben ... en zouden we nog meer CO2 in de atmosfeer hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Frederic_L
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/06/07, 00:20
Plaats: Aix en Provence




par Frederic_L » 04/07/07, 18:05

indy49 schreef:Persoonlijk denk ik dat liberalisering een goede zaak is als het de prijzen verhoogt ... Het is niet het idee om me heen, maar de enige manier om mensen aan te moedigen energie te besparen is om hun portemonnee aan te raken, en ze dus te laten betalen voor elektriciteit tegen de echte prijs, niet tegen een gereguleerde prijs ...

En als elektriciteit duur wordt, zal het in hernieuwbare energie investeren.

Ik zou meer willen betalen voor groene energie.


Ik ben het eens.

Christophe schreef:Allemaal overeengekomen ... en zou je willen denken: het zou interessant zijn om te zien wie hier op forum is binnen enkele maanden groen geworden.


Ik ga over een paar maanden terug naar Frankrijk, ik ben van plan "groene" elektriciteit te kopen voor mijn nieuwe appartement. : Cheesy:

Ten slotte is liberalisering een slechte zaak voor onze portemonnee, maar het kan een goede zaak zijn voor de ecologie, het geeft uiteindelijk de keus aan de consument ecologisch!

Ik hoop van harte dat dit groene aanbod succesvol zal zijn.
0 x
We kunnen niet verbeteren wat we niet kunnen meten - Lord Kelvin
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/07/07, 23:49

Ik was van plan om op 1er juli naar ÉnerCoop te gaan maar mijn dreigende zet is dat ik erop wacht om in mijn volgende huis te worden geïnstalleerd om een ​​duik te nemen.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 04/07/07, 23:56

indy49 schreef:
Christophe schreef:[...] Ik ben klaar om me aan het leven te committeren om groene stroom op te nemen, maar ik wil me niet verplichten om de helft van de waarde van mijn huis te verliezen ...
Ja, een van de criteria voor het kopen van een huis is nu:
"zit je tegen het gereguleerde tarief?"
Als we dat niet zijn, kan de koper bang zijn ... [...]
De waarde van uw huis hangt veel meer af van het vermogen om NIET DOEN verbruiken energie in plaats van de prijs van dezelfde energie ... De goedkoopste energie is de energie die we niet verbruiken!

Conclusie: we moeten ons inzetten voor isolatie! (uiteraard ecologisch ...)
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Pyvesd
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 70
Inschrijving: 24/11/06, 18:44
Plaats: Bordeaux




par Pyvesd » 05/07/07, 00:31

Houthakker schreef:De goedkoopste energie is degene die je niet verbruikt!

Het is ook de schoonste! : Cheesy:

Conclusie: we moeten ons inzetten voor isolatie! (uiteraard ecologisch ...)

Van + c aftrekbaar van de belasting EN voor het leed dat zal antwoorden dat ze niet betalen, ontvangen zij een prachtige stempel met het stempel Trésor Public : Cheesy: :o) : Cheesy:

Terugroepen vanaf zondag (1 juli 07) Alle huurcontracten moeten een energiebalans van woningen bevatten.

Trouwens, hoe is het? Ik moet er een maken ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 05/07/07, 00:42

Houthakker schreef:Conclusie: we moeten ons inzetten voor isolatie! (uiteraard ecologisch ...)


Bucheron, ik zal je teleurstellen ... ik heb geen gram isolatie thuis ...antwoord op de volgende aflevering

Anders Pyvesd voor de energiebalans die ik had gehoord, maar ik dacht dat het alleen ging om de verkoop van het goede ... staat u op uw info?

Omdat het een geweldige klus is om te doen in het ontwerpbureau (Rulian, die daar een beetje werkte, zei, denk ik met reden, dat energiediag. In privéwoningen is het niet echt "winstgevend" ... ) .. Merk op dat dit een goede manier zou zijn om de werkloosheid van jonge afgestudeerden te bestrijden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 05/07/07, 01:14

Christophe schreef:
Houthakker schreef:Conclusie: we moeten ons inzetten voor isolatie! (uiteraard ecologisch ...)


Bucheron, ik zal je teleurstellen ... ik heb geen gram isolatie thuis ...antwoord op de volgende aflevering[...]
Grrrrr! :BeeldBeeld

BeeldBeeldBeeldBeeld



Beeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79313
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 05/07/07, 01:38

Hihihihihi ....

Sterker nog, ik ben voor de gek gehouden ... We hebben grote platen van 100% chemisch polystyreen isoleren van de thermische zonne-buffer ...

Het vervolg op de volgende opname van folie (ae ca pique)

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 301-gasten