Brief aan M Besson en NKM: nieuwe verbruiksmodus

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 16/03/11, 10:08

Leo Maximus schreef:
Macro schreef:...Voor mij....Wat vooral ontbreekt is een regeling van geboorten tot 1 kind voor 10 vrouwen...Met systematische slachting van het overschot...

Het systematisch afslachten van het overschot zou een hoop rommel opleveren! Heb je ooit een renderstation bezocht?

Ja.. ik heb ook in een slachthuis gewerkt (koeien schapen paarden waard...)
Leo Maximus schreef:Nee, ik stel voor om kannibalisme te legaliseren omdat het de enige oplossing is om alle problemen op te lossen, te beginnen met overbevolking en honger in de wereld!



Goed idee, het zou ook de sterfte van vleeseters verhogen door directe overdracht van rotzooi (virus, ziekte .......)
Laten we de bevolking van onze planeet reguleren tot een of twee miljoen en geen olie meer nodig hebben, kernwapens...... (en nogmaals, ik geloof dat 500 het ideale doel zou zijn in termen van wereldbevolking) ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/03/11, 10:43

Jammer dat dit draadje vervuild is...
Het principe van het 1e bericht was redelijk goed...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 16/03/11, 11:25

Vervuiling kan...

Maar wanneer zul je gaan begrijpen dat de planeet geen 9 miljard inwoners kan onderhouden zonder toevlucht te nemen tot niet-duurzame energiebronnen...

Probeer een biologische moestuin te cultiveren om jezelf en je gezin gewoon te voeden (en dan heb ik het niet over verwarmen, wassen, verhuizen...) om te begrijpen dat de duurzame oplossing niet bestaat. met in ieder geval 9 miljard inwoners...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/03/11, 12:01

Macro schreef:Vervuiling kan...

Maar wanneer zul je gaan begrijpen dat de planeet geen 9 miljard inwoners kan onderhouden zonder toevlucht te nemen tot niet-duurzame energiebronnen...

Probeer een biologische moestuin te cultiveren om jezelf en je gezin gewoon te voeden (en dan heb ik het niet over verwarmen, wassen, verhuizen...) om te begrijpen dat de duurzame oplossing niet bestaat. met in ieder geval 9 miljard inwoners...


Je zet het probleem bijna op zijn kop.
Als we beginnen met het nemen van duurzame oplossingen voor voedsel (en al het andere), dan doet de natuur haar werk: niet genoeg te eten voor iedereen = Verhoogde natuurlijke sterfte = minder dan 9 miljard mensen
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 16/03/11, 13:35

In Tuvalu hebben ze een elektriciteitscentrale ontwikkeld die drijfmest gebruikt met belachelijke middelen.
Een eenvoudige vergister om je eigen elektriciteit te maken!
Bretonse fokkers die klagen (de Fransen klagen graag) dat mest stinkt, beseffen niet eens dat ze goud in handen hebben.
Als zij met hun kleine middelen zijn geslaagd, waarom kunnen wij dat dan niet?
Vooral omdat we het hebben over enkele tonnen drijfmest!
Dat maakt biogas te produceren!
Je moet het gewoon willen, dat is alles, maar is de wil (en de intelligentie) om het te doen daar?
Op goede voet...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten