De nucleaire KWH niet duur! Echte prijs van EDF kernenergie?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De goedkope nucleaire KWH?! Echte nucleaire prijs EDF?




par Janic » 26/02/18, 08:40

Oh la la ... Kom op, om ...
- Nee, geen grondige autopsie kan, behalve in enkele zeldzame situaties, met zekerheid de oorzaken van kanker bepalen.
Dat is het niet dat van kanker alsof alleen met deze pathologie rekening moet worden gehouden!
Aan de andere kant, in het geval van collectieve blootstelling, zoals in Tsjernobyl, laat een statistische studie gemakkelijk de impact van een fenomeen zien; ook door een griepepidemie.
Behalve dat wanneer de "geofferd" aan de geknaagde, vloeibare organen geen statistieken waren van schuilplaatsen, maar van echte mensen, in echte situatie!
En inderdaad, de situatie in Tsjernobyl was volledig nieuw voor organismen, niet 'nucleair', maar voor de gezondheid,
Oh, mijn! Je neemt je fantasieën voor de realiteit. De slachtoffers van onze explosies in de woestijn, heel ver van hen, zagen pas jaren later pathologieën verschijnen (allemaal als bij toeval) en dat beginnen de autoriteiten langzaam te erkennen.
en maakte het mogelijk om een ​​aantal lessen te trekken over blootstelling aan lage doses radioactiviteit.
Het hangt allemaal af van wat lage radioactiviteit wordt genoemd. De uitgevoerde metingen waren veel groter dan de toelaatbare doses van die tijd, lees daarom de misdaad van Tsjernobyl die echte metingen geeft. De hypocrieten waren van mening dat als de dosis die werd ondergaan niet hoger was dan het totaal van een jaarlijkse, natuurlijke bestraling, dat alles het beste was! Lees dus de misdaad in Tsjernobyl!
Overigens was de USSR in die tijd niet langer het "Sovjetblok", maar een mislukte staat die niet in staat was "de NGO's te filteren" ...
Dat is het enige echte punt in wat je zegt, maar ondanks deze bazaar werden de geofferde dieren inderdaad uit de behandelcentra verwijderd om de bevolking ter plaatse niet bang te maken, wat betreft de gevolgen van de dodelijke straling.
- de "opgeofferde" (in werkelijkheid de "vereffenaars", die rechtstreeks op de site tussenbeide kwamen) zijn niet allemaal verdwenen,
verre van dat (zelfs als de snelle verdeling in 3 landen betekent dat we de meerderheid uit het oog zijn verloren),
Het zijn bescheiden en hypocriete formules! journalisten hebben hun sporen gevonden, terwijl de autoriteiten precies wisten wie en waar het offer was geëvacueerd. De vereffenaars werden inderdaad automatisch opgeofferd! Bij gebrek aan anti-stralingspakken werden ze gemaakt om beschermende pakken te dragen tegen biologische gezondheidsrisico's, of zelfs om niets te zien (wat niet veel veranderde!!)
maar de 200 die gevolgd zijn, laten al serieuze epidemiologische studies toe.
De 200.000 waren onder de minst getroffen en dienden als observatiecavia (op ware grootte) omdat er niets was om ze te genezen en nog minder te genezen.
De indirecte slachtoffers werden, globaal en fijn, bestudeerd, in het bijzonder kinderen, voor wie de WHO-studie alle cijfers levert (inclusief 15 sterfgevallen).
Hetzelfde! Er zijn mensen die figuren in de verte schrijven, op vellen en degenen die houtskool waren, onder de slachtoffers (niet uitsluitend de onmiddellijke doden)
Alles wat u elders (inclusief Corsica) vertelt, komt op geen enkele manier naar voren in statistische onderzoeken: niets in de uitgevoerde metingen stelt ons in staat te spreken van een bepaalde incidentie van een aanval op een bepaalde regio. Ofwel heb je een studie gedaan om het tegendeel aan te tonen, en je moet ons dit allemaal verschaffen, of het zijn slechts pure fantasieën van jouw kant ...
Geen wonder dat de radioactieve wolk natuurlijk bij de grens was gestopt! Hij wist niet dat er een paspoort nodig was om de grenzen over te steken. :schok: -
de bevolking van de besmette gebieden zijn degenen die weigerden te vertrekken, niet degenen die daar zouden zijn teruggekeerd;
Sommigen weigerden te vertrekken onmiddellijk na de explosie omdat mensen bepaalde effecten op zichzelf en hun kinderen niet zagen zoals dat wordt gezien tijdens biologische epidemieën. Het gaat allemaal om datums die in aanmerking worden genomen.
op dezelfde manier zijn de flora en fauna (die niet zijn geëvacueerd) nooit beter geweest dan sinds de mens hen vrede had gegeven ... Geen catastrofale achteruitgang, geen verschijning van monsters , geen angstaanjagende mutaties, maar een natuur die zijn rechten terugneemt ...
Ze kwamen pas recentelijk geleidelijk terug, maar ze meten hun bestralingssnelheid niet, die geleidelijk afneemt door verspreiding in het milieu, zoals bij de atoombombardementen op Japan. Wanneer een territorium zich bevrijdt van potentiële vijanden, wordt het gebied geleidelijk opnieuw toegewezen (zonder nucleair betrokken)
De catastrofale, zelfs apocalyptische, toespraken die de antinucleaire dienst voorstond, bleken volkomen vals en veroorzaakten zelfs echte fouten die zeer schadelijk waren voor alle betrokken bevolkingsgroepen.
Welke schadelijke fouten? Lees dus de misdaad in Tsjernobyl die de leugens aantoont van de beweringen van de autoriteiten om de bange bevolking gerust te stellen.
Geconfronteerd met zo'n ramp is de ergste houding die men moet hebben paniek en catastrofisme teweeg te brengen, wat uiteindelijk bijdraagt ​​aan het aantal slachtoffers als gevolg van de ramp zelf. Het irrationele hielp nooit in moeilijke situaties ...
Droom je of niet? De laatste tsunami veroorzaakte geen valse paniek. Het catastrofisme werd voor hun ogen bevestigd, in hun vlees, in hun hart, in hun ziel door het verlies van hun dierbaren en overigens hun eigendom zoals alle rampen elders. Je verwart geschreeuw in het vuur in een bioscoop en creëert paniek waardoor slachtoffers worden veroorzaakt en mensen die gemakkelijk van punt A naar punt B kunnen bewegen, zonder paniek of slachtoffers. Natuurrampen zijn zichtbaar, dodelijke straling is onzichtbaar, dat is het verschil!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: De goedkope nucleaire KWH?! Echte nucleaire prijs EDF?




par Bardal » 26/02/18, 12:29

Nou ... Nou, ik geef het op en laat je over aan je "opgeofferde" aan geknaagde, vloeibare organen en aan je wakkere nachtmerries ...

Maar ik nodig je uit om, met aandacht en reflectie, dit sterke citaat te mediteren:
"Wij doen wetenschap met feiten, zoals een huis met stenen, maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een hoop stenen is een huis" Henri Poincaré
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De goedkope nucleaire KWH?! Echte nucleaire prijs EDF?




par Janic » 26/02/18, 15:59

Nou ... Nou, ik geef het op en laat je over aan je "opgeofferde" aan geknaagde, vloeibare organen en aan je wakkere nachtmerries ...
ken je de drie apen?

Maar ik nodig je uit om, met aandacht en reflectie, dit sterke citaat te mediteren:
"Wij doen wetenschap met feiten, zoals een huis met stenen, maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een hoop stenen is een huis" Henri Poincaré
dat is het daarvoor, je kunt het in alle sauzen doen. :D
Maar de realiteit zit altijd en altijd in deze feiten, op de grond, niet achter een bureau of een computer!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De goedkope nucleaire KWH?! Echte nucleaire prijs EDF?




par Janic » 26/02/18, 20:33

Bijvoorbeeld Pr Nesterenko. »Er zijn 31.000 mensen in Minsk die geëvacueerd zijn uit de besmette gebieden 6 keer meer kankers van het spijsverteringsstelsel en de longen dan de rest van de stadsbevolking ... 33.6 keer meer schildklierkankers omdat ze werden geëvacueerd uit het besmette gebied in 1992-93 (p43) ... zelfs nu als de inwoners Polesskoye verlaten voor een schoon gebied, heeft hij geen status meer, geen rechtsbescherming meer, degenen die blijven hebben dubbel loon, speciale kleding, de mogelijkheid om te winkelen, terwijl we vandaag alles missen: meubels, televisie, enz ... ze hebben veel privileges, waaronder het kunnen kopen van een auto zonder zich op een wachtlijst te registreren (p44) ..; vandaag is deze stad met 13.000 inwoners verlaten voor braamstruiken en wilde dieren ...
onze kinderen bloeden vaak uit de neus, hebben allemaal hoofdpijn, pijn in de oksels, hun gezichtsvermogen vermindert, ze klagen constant over vermoeidheid, ze braken vaak, de problemen zijn ontelbaar. (p48)
»
en alle goedkeuring: lees de misdaad in Tsjernobyl.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: De goedkope nucleaire KWH?! Echte nucleaire prijs EDF?




par Christophe » 27/02/18, 01:46

Bardal moet je de slag bij Tsjernobyl bekijken ...

https://www.econologie.com/telechargeme ... s-silence/
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: De goedkope nucleaire KWH?! Echte nucleaire prijs EDF?




par Bardal » 27/02/18, 09:33

Maar wat denk je ... Ik was 36 jaar oud in Tsjernobyl en de meeste beelden en rapporten van deze film werden in die tijd vaak in loop uitgezonden op de televisiekanalen.

Ik heb niets geleerd van de visie van dit document, bewerkt als de Amerikaanse rampenfilms, en zonder nieuwe informatie te brengen; de interviews met de slachtoffers kunnen, afgezien van hun legitieme emotie, niet volstaan ​​om een ​​bijna rationeel idee te vormen van wat er is gebeurd, noch van de echte gevolgen ervan ... nog minder van wat er moet worden gedaan om dat zo'n catastrofe niet meer kan gebeuren ...

Omdat het enige waar ik het mee eens ben in termen van te leren lessen de laatste twee of drie zinnen van het document zijn, de enige die een boodschap van hoop kunnen overbrengen.

Anders dient de rest van de film alleen om catastrofisme en primitieve angsten te mobiliseren; het is hiervoor gemaakt, ook al betekent dit het verspreiden van grove leugens, simplistische mystificaties en vervalste toespelingen. Dit is precies hoe het probleem vandaag niet moet worden aangepakt, tenzij het is bedoeld voor vulgaire propaganda in de gemeenste zin van het woord. Ik zal niet dit document herlezen, maar de catastrofe en de gevolgen ervan; maar ik heb vanmorgen geen tijd meer ...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De goedkope nucleaire KWH?! Echte nucleaire prijs EDF?




par Janic » 27/02/18, 12:59

Ik heb niets geleerd van de visie van dit document, bewerkt als de Amerikaanse rampenfilms, en zonder nieuwe informatie te brengen; de interviews met de slachtoffers kunnen, afgezien van hun legitieme emotie, niet volstaan ​​om een ​​bijna rationeel idee te vormen van wat er is gebeurd, noch van de werkelijke gevolgen ervan.
Het verleden moet worden gebruikt om de toekomst te voorspellen en emoties kunnen zeker niet als een absolute referentie dienen, maar tegelijkertijd zijn het de slachtoffers die het beste kunnen uitleggen wat gebeurt in hun ervaring.
nog minder van wat er moet worden gedaan zodat een dergelijke ramp niet meer kan gebeuren ...
Je mengt alles! Getuigenissen van slachtoffers zijn er niet om een ​​oplossing voor de toekomst te bieden.
Anders dient de rest van de film alleen om catastrofisme en primitieve angsten te mobiliseren;
Dat is wat het doet alle systemen spelen op de gevoeligheid, de emotie van individuen! De bekende wortel of stok en vaak allebei samen. Ik breek de voeten met sommigen van de vaccins die in alle punten overeenkomen met het onderwerp: de individuen die bang zijn voor de ziekten worden gerustgesteld door de officiële toespraak van de wortel, die het verzet tegen de primitieve angsten met de "kijk wat er met je zal gebeuren als je je er niet aan onderwerpen" waarvan :
het is hiervoor gemaakt, ook al betekent het het verspreiden van grove leugens, simplistische mystificaties en vervalste toespelingen.
Dit is precies wat de officiële diensten doen onder invloed en druk van grote farmaceutische lobby's en dit is wat er voor Tsjernobyl is gebeurd: druk, ruwe leugens, verborgen realiteit, simplistische mystificaties. Lees dus de misdaad in Tsjernobyl. (p139) " Twintig jaar zijn verstreken. IAEA, INSCEAR en WIE, onbegrijpelijk, de vereffenaars uitgesloten van hun statistieken, nog steeds beperkt tot 32 doden, zelfs 40, na het ongeluk in Tsjernobyl. Geen follow-up, geen epidemiologisch onderzoek in dit cohort van 800.000 mannen blootgesteld aan hoge doses radioactiviteit »
Dus enkele getuigenissen van een majoor van het leger (p142): “…. In 3 minuten registreerde de dosimeter tot 30 röntgens, maar ze noteerden 3-7 R in onze bestanden. De eerste dag markeerde mijn dosimeter 34R en zij markeerden 9, de tweede dag 30R en zij markeerden 5; de derde keer bijna 40 en ze scoorden 2. Ik vertelde de kolonel die tegen me zei: "We weten beter dan jij wat we moeten doen: wegwezen! .... »
Dit is precies hoe het probleem vandaag niet moet worden aangepakt, tenzij het is bedoeld voor vulgaire propaganda in de gemeenste zin van het woord. Ik zal niet dit document herlezen, maar de catastrofe en de gevolgen ervan; maar ik heb vanmorgen geen tijd meer ...
De gemeenste propaganda is dat je het doet, in totale minachting voor alle slachtoffers en hun lijden.
Lees dus de getuigenissen echt van de misdaad in Tsjernobyl!
En we geven de FN de schuld van haar negationisme van de vernietigingskampen! :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten