Warme kleding en warme bedden tegen de koude golf!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Warme kleding en warme bedden tegen de koude golf!




par lejustemilieu » 06/01/09, 18:29

Warme kleding en warme bedden.
Hallo,
Ik lanceer dit onderwerp, omdat het soms eenvoudig is om niet koud te zijn. : Cheesy:
Op het werk, in bed ..
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik heb een paar tips waarmee sommigen een normale winter beter kunnen doorstaan.
Buiten werk?
Lange boxershort, Canadees geruit hemd, nekbescherming met bikeruitrusting.
Maak je geen zorgen over anderen en hun spottende ogen : Cheesy:
Waterdichte schoenen (zorg voor onderhoud).
Voor het bed, in een koud en vochtig huis? niet zeker ... een eendendonsdekbed? is dat er nog?
Nog een laatste tip: peper: kruid je gerechten op, het wordt echt warm.
Ik reken op de andere echosulogues om hun tips en trucs te delen
:D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/01/09, 19:20

Hallo lejuste
Om een ​​bed te verwarmen, is er geen peper nodig ... : Mrgreen:
Het is voldoende dat het goed gevuld is ... (Hier zou het nodig zijn om een ​​bordje "Let op Risico op verbaal slippen" te plaatsen ... : Mrgreen: )

Op M6 een paar (jaar geleden?) Had hij een rapport getoond over hoe Scandinaviërs of Zweden aan te kleden. Er is blijkbaar een essentiële regel om te respecteren wanneer het erg koud is, het is noodzakelijk dat de eerste laag kleding wol en dicht bij het lichaam is. Als deze voorwaarde niet wordt gerespecteerd, kunnen we de lagen kleding aantrekken die we willen, we zullen het nog steeds koud hebben.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 08/01/09, 03:49

Flytox schreef:Om een ​​bed te verwarmen, is er geen peper nodig ... : Mrgreen:
Het is voldoende dat het goed gevuld is ...
Ik zou verder gaan: laten we polygamie aanmoedigen om te besparen op stookkosten! (Ah aandacht het is voor een goed doel, dus we zeggen niets he!)

Over kleding stond er een artikel in het tijdschrift "Volez!" vorige maand, op de aanbevolen outfits om ze niet te bevriezen tijdens het glijden in de bergen in de winter. (om het artikel te lezen, er zijn sommige typen die erop staan ​​om in de lucht te blijven zolang ze voorouders vinden, zelfs als dit betekent dat hun vingers blauw worden ...)
Ik heb de review niet bij me, maar samengevat: de lichte en luchtige lagen (licht breien ...) dicht bij het lichaam, en de dikke en dichte lagen (fleece) buiten. Om vocht maar geen warmte te laten ontsnappen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hélène G
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 23/10/09, 20:19
Plaats: Frankrijk, platteland




par Hélène G » 23/10/09, 22:04

bonjour;

Mijn persoonlijke ervaring: ik heb vele jaren gedragen sokken "zoals tennissokken" van acryl textiel.
Ik verhuisde toen naar een koud gebied. De eerste maanden voelde ik koude voeten, buiten of in huis, ondanks goede schoenen of slippers; Ik droeg toen twee paar sokken over elkaar; geen resultaten.

De enige oplossing: sokken hebben met heel weinig acryl (waarvan ik denk dat ze vocht vasthouden) en zoveel mogelijk wol (je kunt deze sokken kopen in een sportwinkel in de ski-afdeling); Ik ben vaak teleurgesteld door sokken die zijn gekocht onder de naam "jacht, buitenwerk" en die in feite niet meer dan 20% wolvezels bevatten. U moet het percentage wol op het etiket bekijken voordat u koopt.

Apres-skischoenen of gevulde laarsjes: Zelfde opmerking: als je low-end gevuld met schuim koopt en geen natuurlijke vacht, heb je het koud omdat het "isolatieschuim" vocht vasthoudt en de voeten ijsvrij maakt in plaats van ze te verwarmen.

bed: woonachtig in een koud huis (oud huis in renovatie nog niet geïsoleerd of uitgerust qua verwarming), heb ik kamers die behoorlijk koud zijn tijdens de wintermaanden. Het maakt niet uit overdag: het is voldoende om goede truien te hebben en niet te immobiel te blijven: een goede plaid op de knieën tijdens het tv kijken is voldoende. Voor het bed: ik heb moderne matrassen waarop ik 's avonds verschillende dekens plus een dekbed gevuld met schuim leg: niet geweldig. Zelfs met drie dekens plus het dekbed komt u in een koud bed dat de tijd nodig heeft om op te warmen.
Alles is veranderd sinds ik een springmatras gevuld met wol van mijn familie kon terughalen (ik weet niet of het nog steeds wordt vervaardigd, het moet minstens vijftig jaar oud zijn), evenals een zeer dikke (40 cm ) dekbed afgezet met veren. Enorm verschil: een zacht gevoel wanneer u het bed binnenkomt, dat zeer snel wordt verwarmd door de warmte van het lichaam. Zeer aangenaam.

hands: Waar ze bang voor zijn, is de koude wind of de vochtige lucht. Ik ging toevallig naar buiten bij -10 °, maar ik had geen koude handen en geen handschoenen nodig omdat het droog was. Aan de andere kant, bij nat weer ... De wind verhoogt ook het gevoel van kou ... Bikers weten er iets van en ik denk dat de beste plek om jezelf uit te rusten met goede handschoenen de winkel is van een fabrikant van apparatuur voor motorfietsen.
Ik moest ooit om 7 uur op een motorfiets rijden; het was eind augustus in de middag, maar de nacht was een beetje koel geweest en ik had veel last van mijn vingers na een half uur reizen. Ik had niet verwacht aan de kou te lijden vanwege de tocht.
Bikers hebben gevoerde handschoenen; sommigen denk ik zijn verwarmd.
0 x
Zonder een rationele organisatie van de dalende en het verminderen van de consumptie van onnodige producten, redundant in de westerse landen, kan onze planeet geen toekomst bieden voor zuidelijke landen, of voor toekomstige generaties van westerse landen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/10/09, 07:15

Dag
Vorige week testte ik 12 ° C bij kamertemperatuur in het huis. Vooral 's morgens is het moeilijk om uit bed te komen.
Bedankt Hélène G voor je advies, ik ben vergeten het dekbed te verwijderen.
Voor de kledinglagen herinner ik me de emissie E = M6 in kwestie. Je mag niet meer dan 3 lagen kleding dragen. Verder is het nutteloos.
Ik heb al een heel strakke pyjama zoals Damart getest om te slapen, het is echt ideaal tegen de kou.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79136
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10976




par Christophe » 24/10/09, 09:21

12 ° C is een prestatie! Chapeau!

Onder 16 ° C begin ik handen te schudden door op de pc te typen na een paar uur werksweater of niet, het is hetzelfde ...

Door nadelen, heb ik nooit de handschoenen geprobeerd !!

Heel strak, kun je vouaaaaaaaaaaaaaar? Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 24/10/09, 10:30

In de winter is een goede fles warm water in het bed geweldig, de mijne is in kersen steen.

Een heel koud dekbed omdat we 's nachts niet verwarmen.

Eindelijk is het het beste om zhom te vertellen je plaats te verwarmen voordat je aankomt : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Hélène G
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 23/10/09, 20:19
Plaats: Frankrijk, platteland




par Hélène G » 24/10/09, 10:42

Dag
kleding: Welnu, ik kende dit principe niet dat je 3 lagen kleding niet mag overschrijden; men moet weten hoe men de nauwsluitende lagen, de losse en luchtige lagen, de dikke of dunne lagen mengt; Ik denk dat de eerste laag wollig moet zijn (het probleem is dat de wol een beetje in de huid prikt; dan een dikke trui met coltrui maar geventileerd, dan denk ik een dik kledingstuk maar voldoende genoeg om hete lucht vast te houden; wanneer thuis is het koud. Ik bewaar mijn pooljack (dat in principe een bovenkledingstuk is); het is los maar gesloten.

Onze vrienden de schapen en andere lama's worden geconfronteerd met de grote kou met hun dikke laag wol; je kunt ook een shearling-jas aantrekken; rustiek maar zeer effectief.

Voor de benen: ga naar de ski-afdeling van sportwinkels voor een gevoerde broek.

handschoenen: Als je kwaliteitshandschoenen voor buiten nodig hebt, kun je ook kleine handschoenen voor binnen dragen, maar het probleem is dat je niet kunt werken met: schrijven noch typen; men kan, tijdens het zoeken, op de goed gevulde planken van bepaalde winkels gebreide handschoenen vinden waarvan de vingertoppen zijn afgekapt, waardoor het mogelijk is om een ​​pc te gebruiken. Het probleem is dat op de meeste van dit type handschoenen slechts 4 van de 5 vingers zijn gestript, terwijl de duim bedekt blijft. Ik heb maar één keer handschoenen gevonden met de uiteinden van de 5 vingers geknipt. Als je in de winkel niet vindt wat je zoekt, kun je een paar oude handschoenen opofferen en de vijf uiteinden afsnijden.

De temperatuur die ik meestal binnen heb in de winter varieert, tussen 11 ° en 15 °, afhankelijk van het koude weer buiten en de ernst waarmee ik mijn houtvuur onderhoud. Ik maak weinig vuur om onnodig branden te voorkomen als ik rechts en links moet gaan. Aan de andere kant als ik op mijn pc moet werken, maak ik een goed vuur en vooral trek ik mijn radiator in een oliebad op 60 cm van mij; je kunt niet koud zijn met een radiator op wielen in de buurt, tenzij je in een zeer grote kamer bent waarin alle warmte wordt verspreid.

De ergste die ik heb ervaren in temperatuur was te wijten aan een stroomstoring van 6 dagen door het weer. Het was -7 ° buiten en ik had geen elektriciteit meer (dus geen verwarming of licht). Houtverwarming maar alleen bewoonbare kamer: de kamer waar de open haard was; in verre kamers had ik 2 °, met vorst in de ochtend aan de binnenkant van de ramen.
Slijtage gedragen = slijtage buitenshuis. Bij het vallen van de avond: in bed met sokken, muts en sjaal.

"Gesloten" bedden: Kent u de gesloten bedden die door de inwoners van bepaalde regio's worden gebruikt? Het waren bedden geïnstalleerd in houten kisten, met een schuifpui om ze te bereiken; het hemelbed is volgens hetzelfde principe: een bed hebben dat sluit, in dit geval met gordijnen.
Als u een kamer heeft die te koud is of als u wilt besparen op verwarming, is het "gesloten bed" -systeem erg goed, omdat het te verwarmen volume niet het volume van de kamer is, maar het volume dat zich boven het bed bevindt.
Een zeer snelle en gemakkelijke manier om een ​​gesloten bed te maken, is door twee stapelbedden te kopen in een meubelzaak. Alleen het onderste bed zal worden gebruikt (als een bed gesloten met gordijnen); het bovenste bed zal dienen als opslag voor extra matrassen en textiel; deze laag textiel op het bovenste bed dient als thermische isolatie. Dan zullen we vanaf het bovenste bed een dik gordijn inzetten dat rond het bed zal gaan. Een kwartier voordat we naar bed gaan, zullen we de gordijnen sluiten en in gebruik nemen in een mini-ventilatorverwarming, die het bed zeer snel zal verwarmen. Wanneer we naar bed gaan, wordt het uitgeschakeld, evenals de rest van de verwarming van het huis, want waarom warmte 's nachts, behalve om de vorstbescherming te krijgen?

Kleine onderdelen: Dit idee sluit aan bij het idee van het gesloten bed voor de nacht. Ik denk dat hoe kleiner de kamer, hoe gemakkelijker het is om te verwarmen en de warmte te behouden. Als het echt heel koud is, stop ik met werken aan mijn laptop in mijn benedenkamer van 15 m² om hem boven te monteren in een klein kantoor dat ik heb, met houten muren en een oppervlakte van slechts 7 m²; om in deze kamer warm te worden, zet je de radiator een half uur aan; dan is het enkele uren heet. Het kan interessant zijn om een ​​ietwat grote kamer of een deel van de zolder opnieuw in te delen om een ​​kleine kantoor-tv-kamer te installeren waarin je je comfortabel voelt, zelfs met onvoldoende verwarming.
0 x
Zonder een rationele organisatie van de dalende en het verminderen van de consumptie van onnodige producten, redundant in de westerse landen, kan onze planeet geen toekomst bieden voor zuidelijke landen, of voor toekomstige generaties van westerse landen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 24/10/09, 22:59

Voor koude handen ... het is half onderwerp, maar eindelijk ... : Mrgreen:

Wanneer we naar de bergen gaan, verlichten we de tas zoveel mogelijk, dus in de zomer hebben we niet veel warm op voorraad en niet vaak handschoenen ... Het probleem is dat in de bergen het weer extreem kan veranderen snel en het kan regenen dan sneeuwen met wind goed voordat we klaar zijn met afdalen, en we warmen zoveel we kunnen als we in T-shirt shorts en trui zijn .....

Maar er zijn luxe apparatuur die de dag kan redden ... Een oplossing die 2 gram all-in weegt met onbeduidend volume! Het zijn 2 plastic zakken (zoals degene die we in de supermarkt geven). Je stopt je kleine bevroren mimins erin die je niet eens kon openen ..... en ze komen binnen een paar minuten weer tot leven! :P Ze verlaten mijn rugzak nooit meer! (de plastic zakken niet mijn handen : Mrgreen: )
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/10/09, 02:28

Nou, Europese vrienden!

Toen ik een jongere wolf was, ging ik met mijn opa naar een groot jacht- en visserskamp in de noordkust van Quebec en natuurlijk besloot ik de Caribou te noemen die ik was, ik besloot naar het dorp te gaan het dichtstbijzijnde dorp op ongeveer 30 km van het kamp en ik kreeg een uitstekende verwarming omdat het slechts 2 graden C was in de vleugel waar we uitkwamen en ik kan je vertellen dat we het niet koud hadden alles en we sliepen ook niet.

Er is niets beter dan menselijke warmte!
: Cheesy:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten