Warme kleding en warme bedden tegen de koude golf!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/10/09, 04:16

Dag

Is het thuis koud? wat ga je doen als het -25 doet

Kleding, sneeuwscooterjurk en sneeuwscooterlaars met een vilten laars aan de binnenkant
goede hoed, om de oren te verbergen bevriest de bovenkant snel
Dit is wanneer je buiten mechanica moet doen (een auto starten, sneeuw scheppen ...

Ik ken een man die heel koud werkte -20 's morgens nam hij een aspirine om de vingers niet te bevriezen
een ander wanneer zijn vinger koud was (je kunt niet altijd met handschoenen werken), tikte hij regelmatig op zijn vingers

Wanneer je een bevroren hand en arm hebt, moet je nooit je vingers ontdooien, je moet beginnen met de armen en dan naar de extremiteiten gaan

Als je eenmaal bevroren vingers hebt, zijn ze gevoelig en bevriezen ze gemakkelijker.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/10/09, 08:17

een paardenhaar matras, het voelt warm in de winter zonder te smelten in de zomer. comfortvraag, alle veer- of schuimwidgets, het is stoofpot vervolgens. belangrijkste defect, de geur van nieuw is een beetje speciaal;)
Leg anders een deken onder de lakens, het is ook super effectief.
dat is wat mijn ouders deden, de kamers waren niet verwarmd.

De voeten: wollen sokken, dun in contact met de voet om markeringen te voorkomen, en dik over de bovenkant. Om stationair te werken op beton kocht ik schoenen met de bijbehorende slipper. zo uitgerust, de voeten vrezen niets, ik voel geen ongemak van de dag. Eindelijk getest bij -18 ° niet slechter.

Houd je hoofd warm. 30% van het bloed gaat naar het hoofd, het is de moeite waard om het te isoleren. een Bretons gezegde luidt "als je het koud hebt in je handen, zet dan een hoed op"

De handen: zijden handschoenen en wanten hebben me altijd geteld, behalve op een motorfiets of overhandschoenen helpen de wind te snijden.

De benen: lange broek en zet de broek onderaan vast met een elastische band zodat de lucht niet naar binnen stroomt.

romp: ik ben nooit koud genoeg geweest om wol direct te doen. een katoenen jersey, een fijne coltrui, een zware wollen trui en leer om de wind te snijden.

zo uitgerust (niet de hoeven) Ik nam deel aan een feest van -20 ° zonder ongemak te voelen, maar 's avonds viel het onder -30 ° en ik denk dat ik minder had gewild.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hélène G
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 23/10/09, 20:19
Plaats: Frankrijk, platteland




par Hélène G » 25/10/09, 08:29

Hallo; bedankt voor je advies;
In Canada of Zwitserland moet u meer keuzes in winkels hebben om u te voorzien van hoogwaardige warme kleding; In Frankrijk moeten we naar sportwinkels in het berg- en ski-departement gaan.
En vooral, je bent gewend je goed te kleden.
In Frankrijk weten we niet hoe we onszelf effectief kunnen beschermen, soms bij gebrek aan gewoonte van de grote kou.

Voor het bed is de verwarming of de warmwaterkruik uitstekend.
0 x
Zonder een rationele organisatie van de dalende en het verminderen van de consumptie van onnodige producten, redundant in de westerse landen, kan onze planeet geen toekomst bieden voor zuidelijke landen, of voor toekomstige generaties van westerse landen.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/10/09, 22:32

nou, nee. in sportwinkels verkopen we je dingen die je niet zo warm houden. Je wordt tenslotte door inspanning warm gehouden.
In mijn hoek is het een oude joodse vrouw die een kleine winkel heeft die niet ouder is, ze kiest kleding voor hun kwaliteit, niet voor mode. echte alpaca wol en anderen waar ik niet al te veel aandacht aan besteedde.
De alpaca Ik kreeg een trui aangeboden, het is verschrikkelijk dit ding, je beweegt nauwelijks met de pink en je bent te heet :schok:

oké, ik overdrijf een beetje : Cheesy: maar het idee klopt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 26/10/09, 00:35

+1 Filip :D
Super onderwerp: lejuste !!!

Ik heb ook enkele grappige opmerkingen gemaakt over kleding, ik zal ze je hier geven. (Ja, we kunnen echt ganzendons kopen op de markt, Alain, het is duur, maar er is geen beter dan dat om warm en ... droog te slapen!)

Alle opmerkingen die hierboven zijn gelezen zijn verstandig, ik woon niet in het hoge noorden, maar ik weet dat iedereen het erover eens is dat vochtigheid de grootste vijand is in de kou, dus synthetische stoffen zijn een must. verbieden omdat het niet ademt, behalve in het geval van bepaalde breisels van synthetische vezels zoals acryl ... die toch moeten worden vermeden tijdens winter- of wandellocaties (vooral in hun meest compacte vorm, zoals de "thrillers" -die hun namen heel slecht dragen !!!) ze zorgen voor condenswater door transpiratie en bij het overschakelen naar een langzamer werkregime of bij het passeren in de schaduw in hoge bergen, verandert in een formidabele machine om je ter plekke te laten sterven (geval leefde in de Himalaya) waar we midden op de dag van een door de zon verwarmd gebied naar een gebied in de schaduw gaan en we klapperen met onze tanden als we het ongeluk hebben om een ​​kleine pose te doen : Cheesy:

Het ideaal, ik ben het met de meesten van jullie eens, is WOL omdat het ademt en de luchtvochtigheid lager houdt dan materialen zoals katoen of synthetische vezels ... hoe dunner de basisdraad van wol zoals mohair, alpaca, kasjmier, merino, hoe warmer en zachter de wol is ... de meisjes weten het beter dan de jongens in het algemeen ...:D

Van mijn kant ontdekte ik twee, drie interessante dingen, dit zijn matrasbeschermers in niet-geweven wol (Duitse productie) die op de matras worden geplaatst en beide uitstekende regulator zijn voor zijn heren die zo snel ook warm in bed en het was als winters! en sokken gemaakt van pure wol voor minimaal 85% gebreid huis, die even aangenaam zijn in de zomer als in de winter, wol laat je voeten niet een weerzinwekkende geur op een dag ... katoen ja! :? en de bellen aan de voeten zijn te wijten aan oververhitting en de concentratie van vocht. een slaapzak moet altijd worden verfraaid met een canvas tas die dienst doet als laken, in de winter verwarmt hij meer en in de zomer, nou ... je zweet minder en het is milieuvriendelijker om het laken te wassen dan de slaapzak (vooral als het een dons is => in de meeste gevallen chemisch reinigen) : Cheesy:

Dus simpel gezegd, veel lagen, natuurlijke materialen, voor motorrijders, zijde is ook een opmerkelijke isolator, handschoenen en kappen, het is de beste ...
:P

Nog een nuttige opmerking, als je in een koud huis (bouwplaats) slaapt, slaap dan niet gekleed! elke keer dat ik de kans kreeg om het te bekijken, realiseerde ik me dat het beter was om "naakt als een worm te slapen" dan met een trui en 36 lagen wol en een ander stom apparaat, waarom? want als je op een onverwarmde plek in een bed of in een slaapzak gaat liggen, warmt de tas of het bed sneller op zonder sok, trui en Co. ... met andere woorden, ik bevond me in de winter in een militaire tent helemaal alleen, op een plek verrot met vocht, was ik gekleed en gekoeld naar bed gegaan van de kou en wel ... 2 uur later had ik het nog steeds koud !!! en pas nadat ik me had uitgekleed en mijn kleren op de slaapzak had gestapeld, begon ik - in 20 minuten - op te warmen en te slapen de juiste slaap (het kost natuurlijk wat lef uitkleden, maar het effect is gegarandeerd en bovendien kom je 's ochtends frisse kleren aan, en ... droog!) :P
Ik bevestig het ding van de dop op het hoofd, daar gaat 30% van de warmte verloren (het staat in alle handleidingen over overleven, civiel en militair), sommigen van jullie zullen ongetwijfeld precisies hebben, of anderen ideeën : Idee:

miauw :P


Eindelijk de laatste tip, als je een huis wilt renoveren of alles opnieuw moet doen, is het geweldig dat de tent in het huis is gemonteerd! We kunnen een tent in qq minuten verwarmen met een ventilator van 1000 W / h en zelfs door lage thermostaat zetten om de hele nacht heet te zijn in een huis waar geen verwarming is, en waterdichte ramen ... bij -15 ° buiten CQFD : Mrgreen:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 26/10/09, 08:47

Vandaar het nut van de slaapmuts : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: niet glamoureus maar heet

Voor de geboorte van mijn jongste koop ik een lamsvacht zodat ze erop slaapt. Het is geruststellend, warm in de winter en koel in de zomer. Ik heb het een week getest om er mijn geur op achter te laten en het was echt aangenaam dit gevoel van zachtheid, zachtheid, warmte (februari). Het enige onderhoud is om het elke dag te poetsen.
De baby slaapt er bovenop in een laken, het moet in contact zijn met de huid. Mijn dochter heeft er twee jaar op geslapen, daarna heeft ze hem verlaten maar ze blijft naast haar in bed liggen.
0 x
Peer Belle Helene
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/10/09, 11:52

+1, ik herinner me dat ik een paar jaar op een schapenvacht sliep toen ik een kind was.
Het was niet moeder die het had gezegd, ik had er alleen aan gedacht, maar er was een kachel in mijn kamer ...
Ik moet toegeven dat ik terugkwam uit Afrika, waar ik ben geboren ... :? ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 26/10/09, 11:53

+1 Belle Hélène-peer

Het is waar dat het talent van de slaapmuts ... nu ze zijn latex, toch?

(zou je Grieks zijn? : Mrgreen: )


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 26/10/09, 17:06

In latex en alle geuren ..... oeps ik ga uit : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Peer Belle Helene
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 21/11/10, 20:18

Voor de komende dagen wordt een "koudegolf" verwacht (voorspelling: -10 ° C in Straatsburg zonder overdag te ontdooien).

Een nieuw EDF-verbruiksrecord in zicht?

Hierboven enkele tips om u een paar kWh te besparen ...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten