Is Jean-Marc Jancovici een c ...?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par ABC2019 » 02/06/21, 21:42

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:: Arrowd:
GuyGadeboisLeRetour schreef:De bronnen van je diagram van m... wat is het?

Ja, kut. Dus ik had gelijk.


oké, dus Jancovici en alle anderen die over energie praten, gebruiken gewoon rotzooi als bronnen.

Jij bent de enige die waarschijnlijk de juiste cijfers kent, maar je gaat ze niet aan ons geven omdat we ze niet verdienen, oké? : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par GuyGadeboisTheBack » 02/06/21, 21:46

ABC2019 schreef:Jij bent de enige die waarschijnlijk de juiste cijfers kent, maar je gaat ze niet aan ons geven omdat we ze niet verdienen, oké?

Ik heb het niet over de cijfers maar over de interpretatie ervan. Denk na of je kunt.
Ps: Je bent NOOIT goed.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par ABC2019 » 02/06/21, 21:48

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:Jij bent de enige die waarschijnlijk de juiste cijfers kent, maar je gaat ze niet aan ons geven omdat we ze niet verdienen, oké?

Ik heb het niet over de cijfers maar over de interpretatie ervan.

u de cijfers interpreteert zonder ze te kennen, aangezien u geen betrouwbare bronnen kent?

oké.... : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par GuyGadeboisTheBack » 02/06/21, 22:34

:schok: (Deze gast is gek...)
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par ABC2019 » 02/06/21, 22:50

owiiiiii...alweer..... : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Janic » 03/06/21, 08:23

ABCon schreef:
Jij bent de enige die waarschijnlijk de juiste cijfers kent, maar je gaat ze niet aan ons geven omdat we ze niet verdienen, oké?
zegt degene die wegglipt, elke keer, om er zelf geen te geven!
owiiiiii...alweer..... : Mrgreen:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Rajqawee
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1322
Inschrijving: 27/02/20, 09:21
Plaats: Occitanie
x 577

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Rajqawee » 03/06/21, 08:37

sicetaitsimple schreef:
Rajqawee schrijft:Maar de betekenis van JMC's interventies is niet echt - als je tussen de regels door leest" te zeggen: "Ik heb de oplossing gevonden: dat moet je doen."
Bovenal stelt hij alvast voor om de constatering te delen en dan na te denken over wat we willen implementeren. Volgens nieuwe gegevens evolueert hij ook in sommige van zijn posities, een bewijs dat hij niet (althans niet helemaal) in ideologie zit.


Het oordeel lijkt mij wat simplistisch. Toegegeven, JMJ-conferenties lijken vaak op elkaar, het is een beetje de wet van het genre.
Maar als je meer gedetailleerde bevindingen en voorstellen wilt zien, moet je naar de website van de vereniging "The shift project" waarvan hij voorzitter is.

Zie het einde van 2020 hier te downloaden met verschillende bestudeerde activiteiten/sectoren, er zijn slechts 366 pagina's:

https://theshiftproject.org/article/fic ... mation-v1/


Sorry, ik heb me toen slecht uitgedrukt: het was geen waardeoordeel. JMJ is zonder twijfel een van de sprekers die ik de afgelopen jaren het meest heb gelezen en beluisterd, inclusief de publicaties van de shift. Ik wilde niet zeggen dat ze niets voorstelden, ik zei eerder dat ze een opmerking maakten en vervolgens voorgestelde oplossingen naar voren brachten, maar die volgens hen aanpasbaar blijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par realistische ecologie » 03/06/21, 14:21

GuyGadeboisLeRetour schreef:Wat zijn de bronnen van je diagram?

Deze gegevens zijn goed bekend bij iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp. Dit zijn metingen van de werkelijkheid, overal op internet beschikbaar.
Maar ze zijn weinig bekend bij het publiek van ontwikkelde landen, te leunend op hun kleine navel.
Daarom probeer ik deze gegevens op een manier te presenteren die de aandacht trekt en het bewustzijn van deze realiteit vergroot, zonder te verdwalen in de details van de cijfers.

Maar er zullen altijd mensen zijn die naar de vinger kijken die naar de maan wijst; en die vragen waarom de nagel slecht is geknipt.

Hier is het diagram opnieuw, bijgewerkt.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par GuyGadeboisTheBack » 03/06/21, 14:52

Je schema is ECHT onzin. Het weerspiegelt GEEN realiteit en suggereert dat de inwoners van "ontwikkelingslanden" meer vervuilen dan "wij", maar dit is onjuist, oneerlijk en bevooroordeeld. Alles wat we niet meer thuis produceren, laten we maken door de "grote vervuilers", maar we consumeren het, dat wil zeggen dat WIJ in anderen vervuilen. Wat de volkeren van deze landen betreft, zij zijn op geen enkele manier verantwoordelijk voor dit wanbeheer, kijk maar naar het verbruik van Co2 per hoofd van de bevolking, het enige criterium waarmee rekening moet worden gehouden. Kortom, om niet te veranderen kom je hier voor je reclame, je desinformatie en je propaganda. Infecteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par realistische ecologie » 03/06/21, 15:51

GuyGadeboisLeRetour schreef:kijk maar naar het verbruik van Co2 per hoofd van de bevolking, het enige criterium om rekening mee te houden.

Nee, het criterium waarmee rekening moet worden gehouden is de CO2-uitstoot per inwoner - X, vermenigvuldigd met - het aantal inwoners. Alleen dit bepaalt het effect van deze emissies. Een vijfjarige zou dat begrijpen. ("Een kind van vijf zou dat begrijpen? Breng me een kind van vijf!" (Groucho Marx))

Maar laten we niet simplistisch zijn, we moeten ook rekening houden met de situaties en onderscheid maken tussen "luxe", "viering", "comfort" CO2-emissies, die niet nodig zijn, en die nodig zijn om waardig te leven.
Een kledingstuk verwisselen omdat het niet meer bevalt is niet nodig.
Elektriciteit in huis hebben is noodzakelijk om vandaag waardig te leven.

Men kan wensen dat in het eerste geval de onnodige emissies afnemen. Maar het gaat slechts om twee miljard bevoorrechte mensen.
Maar in het tweede geval betreft de noodzakelijke uitstoot vijf miljard aardbewoners, van wie niet kan worden gevraagd dat ze hun uitstoot verminderen. Deze emissies zijn superieur aan de eerste en nemen onvermijdelijk toe.

Om deze redenen neemt de wereldwijde CO2-uitstoot toe. Een vijfjarige zou dat begrijpen.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 312-gasten