Is Jean-Marc Jancovici een c ...?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par izentrop » 05/11/22, 22:57

Christophe schreef:nazi's????
Ik zat te denken aan de oorsprong van je bronnen die meestal uit de extreemrechtse sfeer komen, voor mij heel dicht bij "nazisme" zonder het toe te geven...
Christophe schreef:je verdedigt de nazi Zelenski
In feite zijn degenen die nazi-methoden gebruiken Poetin en zijn Kadyrov-protegés en Wagners huursoldaten, de Oekraïners verdedigen zichzelf alleen tegen een oorlogszuchtige en onwettige indringer... Pas op dat u niet de "push crime" speelt.
Christophe schreef:Wie heb je het over ? Van Zemmour?
Nee, de aaseters hebben mij niet nodig om ze op te eten : Twisted:...
"Marine Le Pen zei dat Zemmour werd omringd door beruchte mensen, waaronder een bende nazi's. Ze zei het. Deze bende nazi's en deze beruchte mensen die naar Zemmour gingen, waar komen ze vandaan? Waar waren ze vroeger? Ze waren bij de Nationale Rally. Dus ze is in een goede positie om het te weten."
https://www.europe1.fr/politique/la-ban ... et-4105676

Eindelijk geef je me een avertoche zonder te weten waarom. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Remundo » 05/11/22, 23:02

stremedroat nazi pavlov inslag inslag.

Bovendien speelt Zemmour in deze nogal saaie conf geen politiek... hij probeert de rol van energie in Frankrijk op historische schaal te traceren.
0 x
Beeld
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 203
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 135

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par NCSH » 06/11/22, 12:26

Christophe schreef:Wat is er mis met auditie doen en vloeken?

Gehoord op de Zemmour energieconferentie:



Volgens een kijker zou Jancovici beweren dat de CO2-terugverdientijd van PV-zonnepanelen 30 jaar zou zijn... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Als het echt waar is dat hij dat zei, sorry, de vraag over dit onderwerp blijft legitiem ... omdat een goed belicht paneel gemiddeld in de wereld winstgevend is op belichaamde energie (dus CO2 omdat het erg gerelateerd is) in 2 tot 3 jaar...volgens de cijfers die ik in gedachten heb...

Daarna hangt het natuurlijk af van de verkoling van het netwerk en als Jancovici de berekening deed met 10 gr CO2 per kWh (wat niet bestaat behalve in pro-nucleaire studies)...dan komen we ruim over 30 jaar... .

Sorry, hoe hard ik ook kijk, ik heb geen betere...

Moet zeggen dat het een aantal jaren geleden is dat ik de intraveneuze...
2 uur?
Zijn er mensen die 2 uur hersentijd beschikbaar hebben voor deze pop?

Ach ja, toch: "Er is leven na Super-Janco!"
0 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par izentrop » 06/11/22, 14:09

NCSH schreef:
Christophe schreef:Volgens een kijker zou Jancovici beweren dat de CO2-terugverdientijd van PV-zonnepanelen 30 jaar zou zijn... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Als het echt waar is dat hij dat zei, sorry, de vraag over dit onderwerp blijft legitiem ... omdat een goed belicht paneel gemiddeld in de wereld winstgevend is op belichaamde energie (dus CO2 omdat het erg gerelateerd is) in 2 tot 3 jaar...volgens de cijfers die ik in gedachten heb...

Daarna hangt het natuurlijk af van de verkoling van het netwerk en als Jancovici de berekening deed met 10 gr CO2 per kWh (wat niet bestaat behalve in pro-nucleaire studies)...dan komen we ruim over 30 jaar... .

Sorry, hoe hard ik ook kijk, ik heb geen betere...

Moet zeggen dat het een aantal jaren geleden is dat ik de intraveneuze...
2 uur?
Zijn er mensen die 2 uur hersentijd beschikbaar hebben voor deze pop?

Ach ja, toch: "Er is leven na Super-Janco!"
Een gemiddelde beijer zegt iets doms, 30 jaar is de levensduur van de panelen...
Ze hebben echt niet veel nodig om op het plafond te springen, de hoorns. : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 06/11/22, 14:15

Nee nee... hij zegt 30 jaar terug over CO2 dixit Janco...

Het is tegen het midden van de video, maar aangezien je naar "naze izy" video's kijkt, kun je het niet controleren! : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par izentrop » 06/11/22, 14:39

Christophe schreef:Nee nee... hij zegt 30 jaar terug over CO2 dixit Janco...
Het is tegen het midden van de video, maar aangezien je naar "naze izy" video's kijkt, kun je het niet controleren! : Mrgreen:
Je hoeft niet te luisteren, zet gewoon de transcriptie aan. In de video van 2:20 zei hij dat niet, ook niet "10 gr CO2/kWh", maar tussen 20 en 50 voor zonne-energie, wat de consensus is
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Christophe » 06/11/22, 14:45

Ik heb nooit gezegd dat het die Janco-conferentie was!!

Trouwens, het is recenter dan de Z-bijeenkomst...

Als een zonnepaneel tijdens zijn levensduur van 20 tot 50 jaar echt tussen de 2 en 25 gr CO30 per kWh produceert, is het alleen afgeschreven grijze CO2... kWp?

We gaan plezier maken! Janco zal je daar uitleggen dat om 5 kWp PV te produceren, we meer CO2 zullen uitstoten dan de fabricage van een auto! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik help je: 1 KWp zal in Noord-Frankrijk ongeveer 1000 kWh per jaar produceren... ga je verder of help ik je?

En een pc in vergelijking? : Mrgreen:
0 x
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 203
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 135

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par NCSH » 06/11/22, 14:56

izentrop schreef:
NCSH schreef:
Christophe schreef:Volgens een kijker zou Jancovici beweren dat de CO2-terugverdientijd van PV-zonnepanelen 30 jaar zou zijn... : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Als het echt waar is dat hij dat zei, sorry, de vraag over dit onderwerp blijft legitiem ... omdat een goed belicht paneel gemiddeld in de wereld winstgevend is op belichaamde energie (dus CO2 omdat het erg gerelateerd is) in 2 tot 3 jaar...volgens de cijfers die ik in gedachten heb...

Daarna hangt het natuurlijk af van de verkoling van het netwerk en als Jancovici de berekening deed met 10 gr CO2 per kWh (wat niet bestaat behalve in pro-nucleaire studies)...dan komen we ruim over 30 jaar... .

Sorry, hoe hard ik ook kijk, ik heb geen betere...

Moet zeggen dat het een aantal jaren geleden is dat ik de intraveneuze...
2 uur?
Zijn er mensen die 2 uur hersentijd beschikbaar hebben voor deze pop?

Ach ja, toch: "Er is leven na Super-Janco!"

Een gemiddelde beijer zegt iets doms, 30 jaar is de levensduur van de panelen...
Ze hebben echt niet veel nodig om op het plafond te springen, de hoorns. : Roll:


Er is maar één manier om dat te zeggen:
https://energieetenvironnement.com/2021 ... 52-pour-1/
https://energieetenvironnement.com/2021 ... 45-pour-1/

We kunnen daarom toekomstige geavanceerde beschavingen bouwen op deze overvloedige en bijna gratis hulpbron in de tropen: ongeveer 10 €/MWh, zonder enige concurrentie...

Productie van energievectoren tegen lagere kosten met een EROI groter dan 10, het minimumcijfer om een ​​overlevingsdrempel te overschrijden:
uit zonnewaterstof kunnen we ammoniak winnen, ijzererts reduceren tot primair staal, niet-fossiele koolstofenergiedragers produceren, ...

Maar dat kan Super-Janco zelf niet bedenken, zelfs niet met de hulp van zijn leger hersenloze zombies.
1 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par Remundo » 06/11/22, 15:01

Janco is verre van dom, maar hij is een beetje anti-hernieuwbaar en zeer pro-nucleair.

Hij is in staat tot een mooie kwade trouw op deze thema's.
0 x
Beeld
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 203
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 135

Re: Is Jean-Marc Jancovici een c ...?




par NCSH » 06/11/22, 15:05

Remundo schreef:Janco is verre van dom, maar hij is een beetje anti-hernieuwbaar en zeer pro-nucleair.

Hij is in staat tot een mooie kwade trouw op deze thema's.


Een beetje, veel, hartstochtelijk, waanzinnig ...
1 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten