Nuclear Japan: bericht van een Franse expatriate !! 15 juni

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/07/11, 15:33

Dit is al doordacht en functioneel bij:

www.dlsc.ca
https://www.econologie.info/share/partag ... mrk29Z.pdf
besproken op:
https://www.econologie.com/forums/post203921.html#203921
en dus kan de operatie live worden gevolgd:
http://www.dlsc.ca/how.htm
door linksonderaan te klikken op:
Huidige voorwaarden van het systeem !!!

https://www.econologie.com/forums/post206773.html#206773

Alle verwarming, met brandstoffen, CO2, met kernenergie, en airconditioning kan worden vervangen door deze methode om zonnewarmte van zomer tot winter op te slaan!!

Gezien het enorme belang van de mogelijkheden op het gebied van CO2 en kernenergie, totaal verwaarloosd in Frankrijk, zelfs door milieuactivisten, wordt het een modegril om het te herhalen .

Te kopiëren, te perfectioneren en te maken in Frankrijk!!

Je kunt het thuis zelf doen als je de wil hebt !!

Alleen gaten zoals putten van 10 meter diep, leidingen onder de grond en in de zon, een circulator, radiatoren en ventilatoren.

Geen brandstof, warmtepomp en kernenergie meer om te verbruiken, alleen de zomerzon!!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 04/07/11, 15:38

dedeleco schreef:Je kunt het thuis zelf doen als je de wil hebt !!
Dédé, sinds de tijd dat je het herhaalt, denk ik dat we begrepen hebben... : Cheesy:
Nu moet je het thuis maken en op de markt brengen.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 04/07/11, 16:08

Ik vertelde het aan de Solar Apper Association, maar ik weet niet waarom, ze kwamen steeds met argumenten tegen...
ik begrijp meer...
Je vraagt ​​je af of het IQ van de Fransen naar beneden is bijgesteld, ik weet het niet!
De ac-ster en andere stomme shows moeten er zeker iets mee te maken hebben!
0 x
Addrelyn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 166
Inschrijving: 16/07/10, 11:28




par Addrelyn » 05/07/11, 10:09

http://www.lesechos.fr/entreprises-secteurs/energie-environnement/actu/0201484243129-au-coeur-de-la-centrale-de-fukushima-daiichi-avec-les-sauveteurs-francais-d-areva-189186.php

Hier is nog een getuigenis, gewoon om de diversiteit aan meningen te respecteren...

“Als we het gevoel hadden dat we roekeloze risico's namen, zouden we hier niet zijn. Ik heb drie kinderen”, zegt Sylvain Mouezan. “Natuurlijk is er een natuurlijke vrees. Maar we kennen deze omgeving”, voegt Jean-Marie Raymond, de command control manager, toe. Zijn kameraden knikken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 05/07/11, 10:23

ja, en vooral de val van het artikel is verschrikkelijk: gelukkig zijn de Japanners er om voor sterke sensaties te zorgen, want met de "veilige" Franse kernenergie vervelen we ons:

“En dan zullen we dat in Frankrijk nooit weten. Het is de ervaring van je leven”, ademt Sylvain Mouezan, voordat hij zich in de Tepco-shuttle nestelt, die 20 meter verder doordringt in het niemandsland rond de fabriek. "


schrijnend :schok:
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 05/07/11, 10:29

In het koninkrijk van doven zijn blinden koningen.
Alleen omdat een handvol dwazen een stervende technologie ondersteunt, wil nog niet zeggen dat het levensvatbaar is. De kernbom is dood en zijn trouwe verdedigers zullen daarmee worden vergeten.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 05/07/11, 10:38

FPLM schreef:Alleen omdat een handvol dwazen een stervende technologie ondersteunt, wil nog niet zeggen dat het levensvatbaar is. De kernbom is dood en zijn trouwe verdedigers zullen daarmee worden vergeten.


AH goed....?
En Frankrijk (en daarmee 1/3 - 1/2 van Europa), de Verenigde Staten, Rusland, China, India, gaan ze kernenergie stoppen?

Gezien de huidige volksmobilisatie zie ik niet in wat de aanleg van een park dat gelijkwaardig is aan het huidige park en dus de verlenging van het risico met nog eens 50 jaar zal stoppen... :?
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 05/07/11, 11:03

Addrelyn schreef:Hier is nog een getuigenis, gewoon om de diversiteit aan meningen te respecteren...


Diversiteit aan meningen? Dit is pure en simpele propaganda!

"Het zal nooit gebeuren in Frankrijk", hier is de conclusie van het artikel dat het gewenste doel bewijst, om de Fransen gerust te stellen: in Frankrijk is er geen risico, en toch is het niet zo gevaarlijk dat, op 2 meter van de bron straling ontvangen we 4x minder dan wanneer we het zouden aanraken. Ja, dus op 20 km is het peanuts, cool !! : Mrgreen:

En de arbeiders, als ze goed beschermd zijn tegen besmetting, hoe zit het dan met de mensen die in de buurt en het omliggende land woonden toen een van de gebouwen explodeerde, en waarschijnlijk niet vanwege waterstof? Al dit radioactieve stof is ergens.
En al die duizenden, om niet te zeggen miljoenen liters vervuilde vloot die de oceaan in gingen...

Niet op de hoogte van wat er aan de hand is, maar ik vind het walgelijk sorry! We zitten niet in een film, er zit een mens achter.
Beantwoord deze vraag in ieder geval eerlijk: zou je bereid zijn om daarheen te gaan om het terrein te ontsmetten? Misschien realiseer je je de realiteit van de situatie, we zijn niet in het virtuele, we zijn in de RL zoals ze zeggen (het echte leven).

Ook al is er iets fascinerends aan kernenergie, zoveel energie uit zo weinig materie halen door met atomen te spelen, feit blijft dat we er geen controle over hebben! We denken dat we de controle hebben, maar dit is niet het geval, het volstaat om alle ongevallen op te sommen...

Als alle miljarden geïnvesteerd in kernenergie elders waren geïnvesteerd, zouden we hier niet zijn. Als ik de teef van de ondervraagde minister van Ecologie over zonne-energie hoor zeggen dat het niet zo simpel is en dat we geen rekening hebben gehouden met de ontmanteling van zonneparken, moet ik kotsen. Alsof we er rekening mee hadden gehouden dat we de kerncentrales moesten ontmantelen toen we ze oprichtten. Als we hun levensduur verlengen (ga nog 10 jaar voor Fessenheim), is dat goed, want we weten niet wat we ermee moeten doen als ze het einde van hun levensduur hebben bereikt, en de operators willen niet echt ontmantelen vanwege de prijs het zal kosten. Om te geloven dat het beter is om uit te breiden tot de ramp, dan krabben we een omtrek van de kaart rondom en verdrinken we de hele site onder beton, hop, we praten er meer over.

En de kwestie van afval? Kort...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/07/11, 11:11

Addrelyn schreef:
Zijn kameraden knikken.


Ik twijfel er niet aan dat de vaste EDF goed "getraind" is om op de media te reageren ... Zijn daarom een ​​beetje rechter en partij...

Dit is niet het geval met de dissidentie van tijdelijke en externe medewerkers voor unit shutdowns... die openhartig durven te spreken...

https://www.econologie.com/forums/edf-et-la- ... t7513.html

Betaalde 1100 € per maand om een ​​stoomgenerator te betreden ... hoeveel verdient een ingenieur in een kerncentrale bij edf op 40? Alles kan worden gekocht...zelfs nucleaire beveiliging, daarom staat...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 05/07/11, 11:21

"Als we het gevoel hadden dat we roekeloze risico's namen, zouden we hier niet zijn. Ik heb drie kinderen”, zegt Sylvain Mouezan.


Geconfronteerd met zo'n "levenslang" spektakel, vraag ik me af waarom hij zijn kinderen niet ook meeneemt naar de reactoren van Fukushima? Het lijkt erop dat de scholen er ruimte omheen hebben, en aangezien het niet gevaarlijk is, kan hij er net zo goed van profiteren.

Of zou het 2 talen hebben?
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten