Nuclear Japan: bericht van een Franse expatriate !! 15 juni

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/06/11, 23:20

Uitzonderlijke getuigenis. Alles is gezegd.

gegyx schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=WBC5S1ZjLWA

Hoe lang blijf je nog op YouTube?
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 02/07/11, 21:02

Een klein incident bij de elektriciteitscentrale van Tricastin:
http://www.ouest-france.fr/actu/actuDet ... 8_actu.Htm

a priori geen risico, maar het interessante deel staat aan het einde van het artikel.

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 03/07/11, 08:16

SixK schreef:het interessante deel staat aan het einde van het artikel.

SixK


Denk je hieraan of aan iets anders?

Geen gevolgen voor het milieu

In een persbericht specificeerde EDF dat de brand, die om onbekende reden was ontstaan, “ plaatsvond in het niet-nucleaire deel van de installaties en geen radiologische gevolgen had voor het milieu of de bevolking”.

Dit is niet het eerste incident dat gevolgen heeft voor de energiecentrale van EDF Tricastin. In 2008 werden de autoriteiten gewaarschuwd vanwege de overmatige uitstoot van gasvormige koolstof 14. En in 2009 werd reactorgebouw nr. 2 gesloten na een incident dat plaatsvond tijdens het lossen van een deel van de uraniumstaven.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 03/07/11, 12:23

sen-no-sen schreef:De geschiedenis heeft aangetoond dat beperkingen de mensheid ertoe aanzetten zichzelf te overtreffen. Ik twijfel er niet aan dat de vastberadenheid van de Japanners de implementatie van alternatieven voor kernenergie mogelijk zal maken.


Het is helemaal niet veilig.

Japan is van plan zijn kernenergieproductie tussen 2007 en 2030 te verdubbelen


http://www.leblogenergie.com/2011/06/le ... -2030.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 03/07/11, 12:36

Alexis keerde terug naar Frankrijk, lang interview hier zichtbaar: http://video.rim952.fr/
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6988
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 03/07/11, 16:19

Ik heb hier nu net naar de 2 uur op de radio geluisterd.
(Dit zal minder gecensureerd zijn)

Hij komt naar Frankrijk om te ontsnappen aan de blootstelling en besmetting door zijn familie in Japan.

Het lijkt een consensus, en herhaalt en hoopt op een bewustzijn van de Fransen over kernenergie, om de race voorwaarts te stoppen, en ook op een reflectie op deze noodzaak tot overconsumptie.

Japan heeft 65 energiecentrales stopgezet, en toch gaat het land door. De Japanners denken nu dat we zonder airconditioning kunnen, of het nieuwste H-Tech product, enz...

Hij denkt dat de (misleide) Japanners zullen aandringen op een andere keuze dan kernenergie.
Met hun industriële kracht zullen ze op zoek gaan naar andere energieën die meer respect hebben voor het milieu.

Maar er is een catastrofe nodig om dingen te laten gebeuren...

Hij komt met geen enkele politieke partij in de buurt, let niet op censuur op YTube.

Ik denk dat het opnieuw zal verschijnen in het medialandschap, om de publieke opinie wat meer bewust te maken van onze toekomst.

Uiteindelijk is hij een kandidaat voor de Common Sense Party.
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/07/11, 17:23

“Ik ben de eenvoudige man”, hij neemt ons mee door...

Maar diep van binnen is deze man echt ontroerend en in staat om de ogen van velen te openen, dankzij de overtuiging die hem drijft en zijn manier van zijn: het is een genot om te zien en te horen, vooral omdat zijn woorden orumenterend zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 03/07/11, 21:40

Ik heb de 2 uur ook geluisterd, hij heeft een praatje! Maar in de goede zin van het woord. Het probleem is dat zelfs hier mensen zich bewust worden van dingen, het zal niets veranderen, zolang er geen ongeluk gebeurt in Frankrijk (nou ja, ramp..., het is de baas van Areva die over een ongeluk praat) .
We moeten ons land mobiliseren en dwingen om van richting te veranderen, dat wil zeggen, beginnen met het steken van middelen in het nadenken over hoe kernenergie vervangen kan worden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/07/11, 11:15

NLC schreef:We moeten ons land mobiliseren en dwingen om van richting te veranderen, dat wil zeggen, beginnen met het steken van middelen in het nadenken over hoe kernenergie vervangen kan worden.


Sommigen beginnen dit te doen: https://www.econologie.com/forums/sortie-du- ... 10922.html
0 x
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 04/07/11, 15:28

tonen geen enkele menselijkheid meer als ze in een draad zitten die spreekt over slachtoffers en degenen die ondanks voelbare censuur over hen durven te praten, vooral in de pers...


Zie je, ik zei het niet zo lang geleden in een andere post, dat deze mensen geen ziel hebben en dat ze er deel van uitmaken!
Ik wou dat ik ongelijk had, maar soms haat ik het om gelijk te hebben...
: Cry:
En pb2488 die mij een nazi noemt: het is degene die zegt wie het is, dat is duidelijk!
Volledig negerend en lachend om het leed en de ellende van anderen, deed de SS het ook in de kampen!

:onheil:

Oké, ik zal kalmeren...
Dernière édition par netshaman de 04 / 07 / 11, 15: 45, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 265-gasten