Ik ben dol op de nieuwste Greenwashing-advertentie van Areva

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2

Ik ben dol op de nieuwste Greenwashing-advertentie van Areva




par netshaman » 03/02/11, 19:39

Wauw, geweldig!
Ik vind het geweldig !!!
Vooral aan het einde als je de zeer schone kerncentrale erop ziet staan ​​naast het veld van windturbines en PV-panelen, ziet het er stijlvol uit!
En geweldige Ecolo wauw te sterk, mist meer dan de zoizeaux pitis ...
En de slogan: "laten we produceren met minder co2!"
Ze zijn sowieso te sterk om blazen door te laten voor neonlichten!
(En ik zei neons)
Om te doen geloven dat kernenergie een hernieuwbare energie is, verveelde de CA me de c ...!
Ik zie geen onzin in de buurt ...
: Mrgreen:

Bewerken door Christophe: om te weten waar het hier over gaat, is de advertentie in kwestie
http://www.youtube.com/watch?v=_eQ1hp7PFQg

Videodecodering door Nuclear te verlaten: http://www.youtube.com/watch?v=8do3qgk7uDg
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/02/11, 20:14

Voeg een paar foto's toe van Tsjernobyl in 1986 en Tsjeljabinsk in 1957 op youtube aan deze advertentie !!!!
en een paar misvormde kinderen.

Tegenover resultaat ??????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/02/11, 20:23

Uh, heeft u een link naar de betreffende advertentie?

Ik denk aan degene over de geschiedenis van "industriële energie", maar ik heb niet dezelfde boodschap gehoord (of begrepen) als jij ...

Ja, ze laten windturbines en zonnepanelen zien (greenwashing) maar ze beweren niet dat de atoombom hernieuwbaar is ... alleen dat de mensheid steeds meer energie nodig heeft ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 02 / 11, 20: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 03/02/11, 20:25

50 jaar geleden behoorden de bedrijven die met vervuilingbestrijding begonnen tot grote, zeer vervuilende bedrijven. Het heet winnen op alle fronten.
Anders is de advertentie goed gedaan, omdat de gemiddelde consument alleen behoudt wat de advertentie suggereert en niet wat het eigenlijk vertegenwoordigt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 03/02/11, 20:28

Janic schreef:50 jaar geleden behoorden de bedrijven die met vervuilingbestrijding begonnen tot grote, zeer vervuilende bedrijven. Het heet winnen op alle fronten.


Ah? Omdat het nu niet meer het geval is? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/02/11, 20:53

Zo demago, dat het het doel kan zijn van een werk van afleiding van betekenis om een ​​pastiche niet te maken ... : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 03/02/11, 22:11

Dat is wat ik zei, ik heb aan deze tv-commercial enkele beelden van Tsjernobyl en Tsjeljabinsk toegevoegd !!

Daarnaast is het mogelijk om te vervolgen voor valse of misleidende advertenties.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/02/11, 09:46

Als ik aan dezelfde advertentie denk als jij, is er geen manifeste en formele misleiding: ze zeggen een energie met minder CO2 ... dus:

a) ze zeggen al niet (zoals de kernbom een ​​paar jaar geleden zei) ZONDER CO2 ... maar met MINDER CO2 ... dus een goed punt.

b) de toespraak verkoopt de atoombom niet als hernieuwbare energie. Verwar CO2 en hernieuwbaar niet ...

Ben niet pro nuke en jveux verdedig ze niet maar hey mag niet overdrijven ... niveau foutage mond daar heeft het al veel erger dan dat gedaan!

Dan het bericht: kolen -> petroleum -> nuke -> enr is er en valt mee ...

Jammer dat ze niet begonnen te adverteren met ... hout, wat de belangrijkste energie van de mensheid was voor ... eh, ik weet niet echt wanneer ik moet beginnen met tellen ... 40 jaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 04/02/11, 10:36

dedeleco schreef:Dat is wat ik zei, ik heb aan deze tv-commercial enkele beelden van Tsjernobyl en Tsjeljabinsk toegevoegd !!

Daarnaast is het mogelijk om te vervolgen voor valse of misleidende advertenties.


Ga door, ga ervoor ... Neem een ​​advocaat en doe alles ... Je hebt alles wat je nodig hebt in wetenschappelijke argumenten om alles op te lossen ...

AREVA is een heel erg groot pakket van goede grote sousous ... die 80% van de Europese en Afrikaanse leiders bij de neus houden ... Ga daarheen Dédélco ...

Helaas zouden ze zelfs kunnen adverteren door te zeggen dat plutonium goed is in babyflesjes en dat ze onaantastbaar zouden zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/02/11, 11:53

Het doet me denken aan EDF, dat een virtueel monopolie heeft op de elektriciteitsmarkt en adverteert voor ... hen! Terwijl ze geen concurrent hebben !!!

Het meest hilarische is dat al deze "pubs", uiteindelijk zijn wij het die ze betalen ... noodzakelijkerwijs ... : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 378-gasten