ITER = GEVAAR, petitie brief

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/11/11, 18:29

amusant:
Maar als de Fransen het opgeven, en de Amerikanen vinden over 1 of 5 jaar en er is een kans van 10 op 1 miljard.
Kunnen ze politiek gezien het risico nemen,

dit gedrag van de schapen van Panurge die de afgrond in rennen:
Ik ga daarheen omdat mijn vriend daarheen gaat!!

Bovendien zijn de Amerikanen met 15 miljard niet aan ITER begonnen!!!
Waarvoor ?????
Ze geloven er niet in en zullen dit bedrag niet plaatsen !!!
Hoeveel originele ontdekkingen zouden mogelijk zijn met onderzoek naar een groot aantal verwaarloosde mogelijkheden met deze faraonische som???
In het bijzonder is zelfs nog een veel slimmere oplossing mogelijk, waaronder koude kernfusie, Rossi en anderen!!
0 x
jam
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 395
Inschrijving: 17/12/07, 21:53
x 27




par jam » 17/11/11, 04:34

excuses voor het ongemak.
De ontmoeting met de CEA-mensen ging niet door, ze weigerden te verschijnen. Alleen de Europarlementariër was aanwezig. Binnenkort een release op de JPP-website.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 17/11/11, 06:18

Het is geen kwestie van panurge, maar het is een oorlog om de macht van de toekomst, omdat het op dit niveau niet eens een kwestie is van concurrerende samenlevingen maar van staten.
Kijk wat er gebeurde tussen Boeing en Airbus.
Nu zal vinden 'het of niet zal het de fusie van x en y zijn of anders geen idee.
Dus op dit niveau, wat is deze 15 miljard, als je niet vooruit komt door een ander,
Want in dit spelletje dwingt alleen al het volgen je concurrent soms tot overbieden, tot het moment dat een favoriet de handdoek in de ring gooit en de ander volgt.
Maar we kunnen ook praten over een orbitaal station, het huidige Europese systeem dat concurreert met gps.
voor de goede orde, de vs hebben zojuist de grens van 15 miljard schulden overschreden.

Ik herinner me dat ik anti ben, maar de wereldeconomie kan het niet schelen.
a + claude
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 17/11/11, 06:20

Ah, ik vergat de ps die de overeenkomst met eelv, over de mox-sector, hebben gewijzigd na tussenkomst van Areva, en hun info over de toekomst van de 14 betrokken mensen, beroepsbelastingen, exportcontracten .........
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/11/11, 10:41

clasou schreef:Dus op dit niveau, wat is deze 15 miljard, als je niet verder komt dan een ander
Zolang je 15 miljard investeert, kun je het net zo goed besteden aan een levensvatbaar project. Als de anderen geld uit het raam gooien door een project te financieren dat in de muur gaat, is dat aan hen, dat is geen reden om hetzelfde te doen.

jam schreef:excuses voor het ongemak.
De ontmoeting met de CEA-mensen ging niet door, ze weigerden te verschijnen. Alleen de Europarlementariër was aanwezig. Binnenkort een release op de JPP-website.
Bedankt voor de info. Opnieuw liepen de CEA-mensen weg. Blijkbaar hebben ze geen zuiver geweten.
Dernière édition par Cuicui de 17 / 11 / 11, 10: 50, 2 keer bewerkt.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 17/11/11, 10:54

Ja, het is aan, maar ik denk dat er alleen als China, India, Pakistan,
aankondigen dat ze uit kernenergie gaan stappen, wat politici misschien anders zien.
Maar zolang de grote potentiële klanten er zijn, zullen ze hun markt niet verlaten.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/11/11, 16:37

Een video van het interview met natuurkundige Jean-Pierre Petit en Michèle Rivasi, Europarlementariër van de Groenen, over ITER.
http://www.enquete-debat.fr/archives/mi ... opos-diter
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/11/11, 18:29

Cédric Reux was niet bevoegd om zijn proefschrift uit te leggen met JPP, die in zijn proefschrift een wetenschappelijk feit opmerkt van oncontroleerbare instabiliteiten, omdat hij, met de wetenschappelijke feiten van zijn proefschrift, "in de soep zou spugen" van de CEA en zichzelf zou vinden. terzijde, voor altijd een ketter, net als anderen!!
In feite is het de erkenning dat het nucleaire alleen kan bestaan ​​in het geheim en de huichelarij!!!

Hoe dan ook, ITER is hetzelfde als het maken van een motor met alleen instabiel vloeibaar dynamiet, dwz oncontroleerbare explosies en instabiliteiten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16169
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5261




par Remundo » 19/11/11, 12:01

Cuicui schreef:Een video van het interview met natuurkundige Jean-Pierre Petit en Michèle Rivasi, Europarlementariër van de Groenen, over ITER.
http://www.enquete-debat.fr/archives/mi ... opos-diter

Leuke mediastunt van Jean Pierre Petit...

Het is een geluk dat een invloedrijk parlementslid met een minimum aan wetenschappelijke achtergrond op de hoogte is van de (im)relevantie van ITER

Totale black-out van de KEA; de "bescheiden promovendus", gevangen door de ongecontroleerde instabiliteiten van het ITER-plasma dat hij in zijn proefschrift bestudeert, verschuilt zich direct achter Bernard Bigot, Grand Manitou van de CEA.

Dat sluit het onderwerp af door projecten op te leggen die net zo riskant zijn als de bijbehorende budgetten kolossaal zijn, in de puurste Franse nucleocratische traditie.
Bedankt voor de info. Opnieuw liepen de CEA-mensen weg. Blijkbaar hebben ze geen zuiver geweten.

En ook stille wetenschap. Het werkt al 60 jaar voor hen.

@+
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 253 gasten