Wat is nucleair: reacties, radioactiviteit, afval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par GuyGadebois » 05/02/20, 00:58

izentrop schreef:We weten Guy dat je slimmer bent dan deze mensen: UGA-Inserm 1039, beeldvormingscentrum, gezamenlijke onderzoekseenheid, afdeling nucleaire geneeskunde, Grenoble-Alpes University, Grenoble University Hospital, CS 10217, 38043 Grenoble Cedex 9, Frankrijk

Ze zijn zeker analfabeet, je hebt zeker gelijk : Twisted: : Twisted:

Deze mensen, INSERM, INRA en andere onzin, zijn verstokte leugenaars die niets geven om ons gezicht, onze gezondheid en ons werk voor de lobby's. "De wolk van Tsjernobyl stopte bij de grens"...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par izentrop » 05/02/20, 01:03

verstokte samenzweerder : Mrgreen:

U kunt ze in uw lijst tellen, aangezien u hun publicatie afwijst https://www.bag.admin.ch/bag/fr/home.html
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par Bardal » 05/02/20, 07:54

GuyGadebois schreef:
izentrop schreef:We weten Guy dat je slimmer bent dan deze mensen: UGA-Inserm 1039, beeldvormingscentrum, gezamenlijke onderzoekseenheid, afdeling nucleaire geneeskunde, Grenoble-Alpes University, Grenoble University Hospital, CS 10217, 38043 Grenoble Cedex 9, Frankrijk

Ze zijn zeker analfabeet, je hebt zeker gelijk : Twisted: : Twisted:

Deze mensen, INSERM, INRA en andere onzin, zijn verstokte leugenaars die niets geven om ons gezicht, onze gezondheid en ons werk voor de lobby's. "De wolk van Tsjernobyl stopte bij de grens"...


Deze redenering heeft in ieder geval de verdienste eenvoudig te zijn; erg makkelijk. Dit wordt het "geloof van de kolenboer" genoemd.

Maar ik, die geen mijnwerker ben, waarom zou ik geloven wat u zegt, u die geen specifieke studie over het onderwerp hebt gedaan, die absoluut geen argumenten heeft om uw overtuiging te ondersteunen, in plaats van wetenschappers die al heel lang aan het onderwerp hebben gewerkt? een lange tijd? Toegegeven, ze kunnen fouten maken (maar ze moeten op zijn minst worden getoond), onzekerheden achterlaten (dit is altijd het geval in wetenschappelijke zaken), of zelfs, voor sommigen, oneerlijk zijn...

Maar waarom zou ik een vreemdeling vertrouwen zonder kennis van het onderwerp, noch enige studie die op zijn naam staat, in plaats van wetenschappelijke gemeenschappen die op een coherente, beredeneerde en gewapende manier de resultaten van hun studies delen? Het zou in strijd zijn met alle gezond verstand en alle logica... Fouten, tekortkomingen, oneerlijkheid komen ook vaak voor bij ongeschoolde conciërges en kletskousen, maar ze voegen ook onwetendheid en luiheid toe...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par plasmanu » 05/02/20, 08:06

kerel is het

Hobby's :
Ecologie, biologische controle, nieuwe energieën, aromatherapie, muziek en de 3B "Food Baise Drink".

En mms:
ochtend middag en avond
dinsdag woensdag zaterdag
maart mei september
mijn beste herinneringen

En juwelier dat heb ik ergens gelezen. Een GLB dus. Ik weet het: ik heb een identieke behaald in 2000 in versnelde 2 van de 3 jaar zonder de basiscursussen omdat er met een baccalaureaat C en een BTS in computerbeheer vrijstellingen zijn.

Juwelier: zo briljant
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par izentrop » 05/02/20, 11:06

Het vereist een beetje tweaken à la Janco
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par GuyGadebois » 05/02/20, 11:39

bardal schreef:Deze redenering heeft in ieder geval de verdienste eenvoudig te zijn; erg makkelijk. Dit wordt het "geloof van de kolenboer" genoemd.

Sommige onderzoekers zeggen dat ook. Wanneer ik deze organisaties bestrijd, mik ik op het hoofd, hun leiders "op bevel", niet op de ondergeschikten aan wie men beleid oplegt dat ze niet hebben gekozen.
http://www.inra.cgt.fr/actions/revendic ... cience.pdf
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par realistische ecologie » 05/02/20, 19:19

GuyGadebois schreef:
izentrop schreef:We weten Guy dat je slimmer bent dan deze mensen: UGA-Inserm 1039, beeldvormingscentrum, gezamenlijke onderzoekseenheid, afdeling nucleaire geneeskunde, Grenoble-Alpes University, Grenoble University Hospital, CS 10217, 38043 Grenoble Cedex 9, Frankrijk

Ze zijn zeker analfabeet, je hebt zeker gelijk : Twisted: : Twisted:

Deze mensen, INSERM, INRA en andere onzin, zijn verstokte leugenaars die niets geven om ons gezicht, onze gezondheid en ons werk voor de lobby's. "De wolk van Tsjernobyl stopte bij de grens"...

De fabel van de "wolk die stopte bij de grens" werd bedacht door een ecoloog, de heer Noël Mamère, in oktober 1999, 3 jaar na het ongeval in Tsjernobyl.
De heer Noël Mamère werd veroordeeld wegens smaad.

Er zijn nog steeds gogo's die in deze fabel geloven.
De toename van radioactiviteit in Frankrijk werd gemeld op 30 april 1986, zodra metingen dit detecteerden. 4 dagen na het ongeval.

“Wat er na het ongeval in Tsjernobyl gebeurde, toont levendig het risico van overschatting van het gevaar [55-57]. Uitgaande van het principe dat elke bestraling gevaarlijk is, werden meer dan 200 mensen geëvacueerd, van wie de meesten, als ze daar waren gebleven, niet meer zouden hebben ontvangen dan de inwoners van bepaalde streken van Europa waar de bodem rijk is aan natuurlijke radio-elementen. » (Het debat over de effecten van lage doses: van epidemiologie tot biologie - Milieu, risico's en gezondheid. Deel 000, nummer 6, 1-59, januari-februari 67, Standpunt – Professor Maurice Tubiana, van de Academie voor Geneeskunde en de Academie van Wetenschappen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par GuyGadebois » 05/02/20, 19:49

realistische ecologie schreef:De fabel van de "wolk die stopte bij de grens" werd bedacht door een ecoloog, de heer Noël Mamère, in oktober 1999, 3 jaar na het ongeval in Tsjernobyl.
De heer Noël Mamère werd veroordeeld wegens smaad.

Dit is onjuist, ik zat voor mijn tv toen de tv-presentator aankondigde dat het gunstige weer Frankrijk had beschermd tegen de Tsjernobyl-wolk, wat een leugen bleek te zijn. Natuurlijk is de zin nooit woord voor woord uitgesproken, maar het is in essentie wat er in het bulletin werd aangekondigd:
https://tvmag.lefigaro.fr/programme-tv/ ... 918dfef6a/ <<< Mamère Kerst, en het weer.
Beeld

Dagboek van 29 april 1986 (surrealistisch):
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par realistische ecologie » 05/02/20, 20:07

GuyGadebois schreef:
realistische ecologie schreef:De fabel van de "wolk die stopte bij de grens" werd bedacht door een ecoloog, de heer Noël Mamère, in oktober 1999, 3 jaar na het ongeval in Tsjernobyl.
De heer Noël Mamère werd veroordeeld wegens smaad.

Dit is onjuist, ik zat voor mijn tv toen de tv-presentator aankondigde dat het gunstige weer Frankrijk had beschermd tegen de Tsjernobyl-wolk.

Ik begrijp de waanzin van sommige van uw berichten beter: uw informatiebron is het weerbericht.
==
121 0117 *
DIR SCPRI
A
Dhr. SERGE BERG AFP

DEZE DAG 30/4/86 24H. LOCATIE ALGEMEEN STATIONAIR.
OP BEPAALDE ZUIDOOST-STATIONS IS EEN LICHTE TOENAME VAN DE ATMOSFERISCHE RADIOACTIVITEIT ECHTER NIET SIGNIFICANT VOOR DE VOLKSGEZONDHEID.

PR PELLERIN DIR SCPRI*
AFP B-210064E
SCPRIZ696257F
==
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Inzicht in kernenergie: reacties, radioactiviteit, verspilling




par GuyGadebois » 05/02/20, 20:25

realistische ecologie schreef:
GuyGadebois schreef:
realistische ecologie schreef:De fabel van de "wolk die stopte bij de grens" werd bedacht door een ecoloog, de heer Noël Mamère, in oktober 1999, 3 jaar na het ongeval in Tsjernobyl.
De heer Noël Mamère werd veroordeeld wegens smaad.

Dit is onjuist, ik zat voor mijn tv toen de tv-presentator aankondigde dat het gunstige weer Frankrijk had beschermd tegen de Tsjernobyl-wolk.

Ik begrijp de waanzin van sommige van uw berichten beter: uw informatiebron is het weerbericht.

In die tijd was het de enige bron van informatie die aan de Fransen werd gegeven, samen met het televisienieuws. Je hoeft alleen maar te kijken en zelf de leugens te zien die daar zijn gesproken.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 414-gasten