Let op je verbruik van GAS !!!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 05/01/07, 00:38

Citro schreef:Ik verbruik gemiddeld 16000kwh aan gas per jaar voor verwarming en warm water (15ans-ketel met nachtlampje, door mij onderhouden).
Facturen zijn gegaan van 600 € naar 750 € tussen 2000 en 2005, ik ben 1000 € aan het plannen voor 2006!
Wie zegt dat gas zuinig is!
Voor het koken gebruik ik een butaanfles 13kg die ik met een zelfgemaakte adapter in de lpg-pomp vult (ongeveer 10 € bespaard per fles).

Ik kijk heel nauw naar al mijn conso's! :frons:


Ik zal kijken naar mijn verbruik van 2004-2005 en 2005-2006.

Welke adapter om een ​​butaanfles te vullen? Mag ik tanken bij de LPG-pomp op het station? winstgevendheid?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/01/07, 10:41

Citro schreef:Ik verbruik gemiddeld 16000kwh aan gas per jaar voor verwarming en warm water (15ans-ketel met nachtlampje, door mij onderhouden).


16000 is niet overdreven met verwarming (het hangt allemaal af van uw huis en uw regio)... het komt "slechts" overeen met 1600 L brandstof...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/01/07, 10:44

slowrage schreef:Anders heb ik de boiler 1 uur uitgezet en de meter is geen duizendste verschoven dus blijkbaar geen lek...


Dit is al een goed punt, maar dat betekent niet dat er geen kalibratieprobleem is met de meter...

Anders begrijp ik je opmerking over de grootte van het nachtlampje niet...volgens je eerste metingen zou het 1 W zijn voor je "nachtlampje"-vlam...dat vind ik erg hoog...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/01/07, 13:20

jean63 schreef:Welke adapter om een ​​butaanfles te vullen? Mag ik tanken bij de LPG-pomp op het station? winstgevendheid?


De tip is een LPG-vultip van een auto, teruggevonden van een schroothoop en aan de fleszijde heb ik de connector van een oude steekvlam en vervolgens zilversoldeer gebruikt om de 2 onderdelen te monteren.

Het bijvullen van cilinders is niet toegestaan, maar is wel gebruikelijk, gezien het aantal mensen dat ik het heb zien doen bij het tanken van mijn auto's met LPG. : Lol:

Voor de winstgevendheid gebruik ik ongeveer 14 kg LPG of ongeveer 190 kWh.
LPG weegt ongeveer 0,555 kg/liter (% butaan/propaan varieert afhankelijk van het seizoen).
Ik bespaar ongeveer € 10,- per oplaadbeurt.
Mijn adapter heeft mij niets gekost...onmiddellijke winstgevendheid.

Voor mijn thuisverbruik, in Bordeaux, zit ik op ongeveer 150 kWh/m² per jaar.
Als we weten dat 15 Kwh/m² jaar een haalbaar verbruik is en dat onze Belgische of Zwitserse buren erin slagen huizen zo te renoveren dat ze nog maar 50 Kwh/m² jaar verbruiken. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Bent geweldig




par Cuicui » 05/01/07, 13:52

jean63 schreef:Ik heb mijn oude ketel (15 jaar oud) - verwarming + SWW - vervangen na een lekkage in het verwarmingslichaam en ik merkte vorig jaar een vreemde stijging in mijn verbruik ten opzichte van de oude ketel. Ik ga dus wat controles uitvoeren op het verbruik in de "nachtlicht"-modus.

Vraag over gasboiler, ik heb dit net gevonden, misschien is er geen waakvlam nodig (om te controleren).
http://www.auer-gianola.fr/pages/produi ... atoire.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

merci




par jean63 » 05/01/07, 15:47

Bedankt voor de informatie en een gelukkig nieuwjaar 2007.

1: LPG-vulling. Het is geweldig ! Zou je een foto van je montage kunnen plaatsen?

2: pulserende ketel: geweldig! jammer dat ik te laat arriveerde.
2 jaar geleden wilde ik geen condensatieketel meer aanschaffen omdat er veel problemen waren met de vorige (die niet voldeed aan de Franco Belgian GTL 19S: de top in 1989 in het genre). Misschien is het voor het pulseren hetzelfde = betrouwbaarheidsprobleem omdat het nieuwe product niet voldoende is getest.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/01/07, 16:11

Klein hulpmiddel dat gasgebruikers zou moeten interesseren: http://www.mieuxvivresig.ch/clients/ma_ ... /index.lbl

Slowrage, wat geeft deze rekenmachine je?
0 x
slowrage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/04, 21:51




par slowrage » 06/01/07, 23:52

Deze verbruikstest is niet helemaal verkeerd, aangezien ik a priori, als alles normaal zou zijn, ongeveer dertig m3 gas per maand zou moeten verbruiken.

Maar vertel eens, wat betreft de ketels: hoe komt het dat we een waakvlam (zo groot) laten staan, terwijl het technisch gezien geen makkie zou moeten zijn om elke keer dat we het warme water gebruiken een kleine vonk te maken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

ok




par jean63 » 07/01/07, 00:59

Maar vertel eens, wat betreft de ketels: hoe komt het dat we een waakvlam (zo groot) laten staan, terwijl het technisch gezien geen makkie zou moeten zijn om elke keer dat we het warme water gebruiken een kleine vonk te maken?


Het lijkt er inderdaad op dat ze het met opzet hebben gedaan om gas te verbruiken!! Ik zal de fabrikant en het onderhoudsbedrijf vragen of het mogelijk is om dit nachtlampje op het minimum in te stellen (een beetje zoals printerinkt besparen met inksaver en toch dezelfde printkwaliteit hebben!!).

Wat de software betreft, het moet nog worden geverifieerd of deze de waarheid spreekt, het hangt nog steeds af van het weer (strenge winters of niet), het aantal douches of baden dat wordt genomen... enz. het is allemaal voldoende elastisch . In een 2-kamerappartement met douche en 2 personen is het gemakkelijker dan voor een gezin van 6 personen, waarvan sommigen af ​​en toe aanwezig zijn met hun vrienden (dit is mijn geval).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: bedankt




par ik Citro » 07/01/07, 10:30

jean63 schreef:1: LPG-vulling. Het is geweldig ! Zou je een foto van je montage kunnen plaatsen?

2: pulserende ketel: geweldig! jammer dat ik te laat arriveerde.
Misschien is het pulsatie = betrouwbaarheidsprobleem omdat het nieuwe product niet voldoende is getest.


Dag iedereen;
1: Ik heb geen digitale camera (voormalig fotograaf, ik ben net schoenmakers, slecht geschoeid :? ) Mijn montage is schuin omdat ik een schuin LPG-mondstuk heb, maar het is supereenvoudig, je hoeft alleen maar een LPG-mondstuk aan te sluiten op een butaanflesaansluiting. Nadat je hebt gesoldeerd of gemonteerd met schroefdraad- of olijffittingen (snijring), is het aan jou. Voor de aansluiting op de gasfles kun je ook een oude regelaar meenemen die je doorknipt...
Voor de veiligheid gaf ik de voorkeur aan solderen...

2: We hebben het al gehad over de pulsatie op de forum, Oorspronkelijk een Elf-patent van meer dan 20 jaar geleden, dat Auer zojuist heeft gemoderniseerd sinds het in het publieke domein viel. :onheil: Dit is hoe we passief vervuilen, door onszelf te beroven van de meest opmerkelijke technologische vooruitgang!!!
De pulsator is EXTREEM "eenvoudig" ontworpen, er zijn vrijwel geen bewegende delen behalve een "inlaatklep" en een ventilator (zoals die van een condensatieketel). Alles wordt beheerd door vrij eenvoudige elektronica. Betrouwbaarheid moet daarom uitzonderlijk zijn!
Tenzij we willekeurige analyseprogramma's integreren...
Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat dit op veel producten voorkomt.
(Ik denk aan de Braun-scheermessen die onherstelbaar kapot gaan, de Mach3-scheermessen die zich een maand lang goed hebben geschoren toen ze op de markt kwamen en waarvan de mesjes vandaag 1 week meegaan... :frons:
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 318-gasten