Hittegolf: afname van nucleaire productie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par sicetaitsimple » 25/08/20, 21:51

Christophe schreef:Oké, ik begreep de les! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Ik gooi de handdoek in de ring! Je hebt iets begrepen, maar doe je eigen ding ..... Ik weet niet of deze limiet van 1 ° bestaat (geen bron genoemd), maar als die wel bestaat, is het op de stroomopwaarts-stroomafwaartse verwarming van de Maas, niet op de opwarming tussen bemonstering en afkeuring.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par Christophe » 25/08/20, 23:29

Ik heb de bovenstaande 1 ° C genomen ... maar je moet de huidige waarde hebben aangezien je in de nucleaire sector werkt : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Als dat zo is, staat het hoger in dit onderwerp ... we hadden er al over gesproken en het lijkt erop dat de waarde laag is.

Ik heb zojuist aangetoond dat het debiet van de Maas van 22 m3 onvoldoende was omdat het globaal aan het opwarmen was van 1 ° C naar 1% reststroom ... dat is niks!

Dus in plaats van te zeggen dat de anderen onzin praten ... had je me kunnen controleren en corrigeren indien nodig ... zo gaan we ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par Christophe » 25/08/20, 23:31

Christophe schreef:Als dat zo is, staat het hoger in dit onderwerp ... we hadden er al over gesproken en het lijkt erop dat de waarde laag is.



1e pagina ... 1e bericht ... waarde van 2006 ...

Doordat het koelwater na gebruik in de Schelde wordt geloosd, kan het geen temperatuur bereiken van meer dan 33 graden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par Christophe » 25/08/20, 23:43

In Frankrijk is de temperatuur van de lozingen over het algemeen beperkt tot 30 ° C door artikel 31 van het decreet van 2 februari 199826. In het geval van kerncentrales worden de drempels geval per geval vastgesteld in de volgorde waarin de limieten worden vastgesteld voor lozingen in het milieu van vloeibare en gasvormige effluenten van elke installatie.


https://fr.wikipedia.org/wiki/Eau_de_re ... thermiques

bron: http://callendar.climint.com/wp-content ... ation.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par Christophe » 25/08/20, 23:45

In feite is het veel meer dan ik dacht 28 ° of 30 ° na het mengen ... wanneer zullen de nucleaire thermale baden zijn? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

En 2 of 3 ° C delta ...

Dus het debiet in bedrijf is inderdaad veel groter dan 6 m3 / s ... aangezien de toelaatbare temperaturen na menging hoog zijn en de delta laag ... en dat de Maas natuurlijk niet zo heet is ... en dat zijn stroom niet erg belangrijk is ...

Chooz-B (3.0 GW)

Thermisch afval
De grenswaarden die van toepassing zijn op thermische lozingen onder normale klimaatomstandigheden zijn vastgesteld op:
28 ° C voor de daggemiddelde temperatuur van de Maas stroomafwaarts na menging;
3 ° C voor de gemiddelde dagelijkse opwarming van de Maas tussen stroomopwaarts en stroomafwaarts van de afvoer.
Indien de natuurlijke temperatuur van de Maas echter bij de waterinlaat gemiddeld 26 ° C op daggemiddelde overschrijdt en binnen de grens van vijf dagen per jaar van mei tot en met september, worden de grenswaarden voor thermische lozingen gesteld op:
30 ° C voor de daggemiddelde temperatuur van de Maas stroomafwaarts na menging;
2 ° C voor de gemiddelde dagelijkse opwarming van de Maas tussen stroomopwaarts en stroomafwaarts van de afvoer.


Dus ? Gelukkig? : Cheesy:

https://www.legifrance.gouv.fr/affichTe ... rieLien=id
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par jean.caissepas » 26/08/20, 18:02

Christophe schreef:Ik heb de bovenstaande 1 ° C genomen ... maar je moet de huidige waarde hebben aangezien je in de nucleaire sector werkt : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Ik heb in de jaren 90 een aantal jaren als onderaannemer gewerkt in een kerncentrale.
Ik heb veel geleerd door te praten met EDF-technici en andere technici van onderaannemers.

Zo wordt ongeveer 90% van het water teruggewonnen in alle vliegtuigkoelmiddelen. De wolken die we zien komen overeen met slechts 10% van het water in het tertiaire circuit (dat het secundaire circuit met de turbine en de dynamo koelt).
Deze 10% zijn "verloren" water voor de rivier, maar nemen niet deel aan de opwarming ervan.

Deze torens zijn vaak aanwezig op elektriciteitscentrales met meer dan 2 reactoren, omdat ze essentieel zijn om de 1 ° maximale temperatuurstijging van de rivier te respecteren (genomen op een bepaalde afstand na de centrale zodat het water wordt gemengd.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par Christophe » 13/06/22, 10:26

Voor volgende week wordt een hittegolf aangekondigd... al wordt de nucleaire vloot sterk gestopt op het moment dat het mij lijkt...

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par izentrop » 13/06/22, 11:40

Christophe schreef:Voor volgende week wordt een hittegolf aangekondigd... al wordt de nucleaire vloot sterk gestopt op het moment dat het mij lijkt...
De nuc is vooral essentieel tijdens vorstperiodes, in de zomer zijn de behoeften minder cruciaal, behalve als de airconditioning zich vermenigvuldigt zoals in China.

En dan zouden ze worden beïnvloed om milieuredenen en niet om veiligheidsredenen. Luchtkoelers voeren het verwarmde water af naar de atmosfeer, dus weinig impact op waterwegen https://www.irsn.fr/FR/Actualites_press ... 072020.pdf
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par Christophe » 13/06/22, 12:29

izentrop schreef:tenzij airconditioning toeneemt zoals in China


En wat doet volgens jou de gemiddelde Franse CON Sommelier om hittegolven te bestrijden? : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: Hittegolf: afname van nucleaire productie




par izentrop » 13/06/22, 13:12

Christophe schreef:
izentrop schreef:tenzij airconditioning toeneemt zoals in China
En wat doet volgens jou de gemiddelde Franse CON Sommelier om hittegolven te bestrijden? : Mrgreen:
we verbruiken nog lang niet zoveel als bij verwarming, dus geen zorgen voor de nuc : Wink:
Airconditioning vertegenwoordigt ongeveer 6% van het elektriciteitsverbruik in Frankrijk; tegen meer dan 40% voor elektrische verwarming.
https://www.cacheclimatisation.com/clim ... %202017%20).
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 345-gasten