Hittegolf: afname van nucleaire productie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/05/11, 01:10

Het gebrek aan water in het voorjaar van 2011 voorspelt niet veel goeds voor de nucleaire kant:

Macro schreef:Kom op, we blazen toch een of twee kleintjes thuis???

http://ecologie.blog.lemonde.fr/2011/05 ... nucleaires


(genomen van https://www.econologie.com/forums/accident-n ... 10579.html )

Lees ook: https://www.econologie.com/centrales-nuc ... -3101.html
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/05/11, 02:07

De laatste droogte in 1976 was op dezelfde manier begonnen in februari en maart en duurde tot begin augustus, geen druppel water, het gras was overal geel en er lag niets groens meer op de grond, alles gebakken, behalve de bomen, maar daar waren er destijds maar heel weinig kerncentrales in bedrijf!!

Tenzij het Russische manipulatie is:
http://www.scribd.com/doc/55385412/Russ ... sunami-WMD
http://www.infowars.com/secret-weather- ... politican/
wie stuurt ons de Russische hitte van vorig jaar naar huis???

De geschiedenis is vol ergere droogtes.
We zullen airconditioning moeten vermijden en gebruik moeten maken van de winterkoelte die op natuurlijke wijze in de grond is opgeslagen en die gemakkelijk te gebruiken is met gaten in de grond in plaats van kerncentrales!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/05/11, 10:08

Een beetje paranoïde, zijn je documenten daar niet?

Wat de Noordelijke IJszee betreft is het nog steeds onduidelijk, maar de meest realistische hypothese die door de experts wordt genoemd is een grote levering van Russische wapens aan Hamas of Palestina via de Maghreb...

Momenteel is er eigenlijk geen behoefte aan (direct bedoel ik) menselijk ingrijpen om het klimaat niet langer de ‘patronen’ te laten volgen.

Over klimaatverandering: we weten niet hoe we over 15 dagen moeten voorspellen en we zouden het graag over 50 of 100 jaar willen voorspellen... grapje!

Mogen deze gebeurtenissen, die nog steeds plaatselijk en vrij klein* zijn, onze ogen (en ons hart) openen zodat we nog steeds op tijd kunnen reageren!!

Het zal nog een paar jaar duren...

*vergeleken met een grote planetaire catastrofe (de rijkdom die we creëren wist grotendeels de schade van deze catastrofes uit)
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 17/05/11, 11:09

Christophe schreef:...
Over klimaatverandering: we weten niet hoe we over 15 dagen moeten voorspellen en we zouden het graag over 50 of 100 jaar willen voorspellen...grapje!...


:schok: Je zou augurken toch niet met sardines vergelijken door weer en klimaat met elkaar te verwarren? : Idee:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/05/11, 11:18

Ja, maar nee, want waar mensen in geïnteresseerd zijn, zijn de lokale weersvoorspellingen.

Met andere woorden: hoe zal het weer THUIS zijn over 30 of 50 jaar?

Ik zeg alleen maar dat we volledig in het duister tasten als het gaat om klimaatvoorspellingen op de lange termijn met betrekking tot de lokale gevolgen!

We hebben het duidelijk gezien tijdens de koudegolf in december: we hadden in de winter 2 of 3 jaar lang veel meer sneeuw dan normaal en poolwinden, in tegenstelling tot alles wat ik ooit heb gevoeld!

Dit komt door de opwarming (gemodificeerd polair albedo = poolwinden boven Europa).

Het is klimaat BA BA maar ik had er nog nooit van gehoord! Dus vraag: welk klimaatmodel dat de afgelopen jaren is ontwikkeld, heeft dit voorspeld? Omdat het geen schaal van 50 jaar is maar van 5 jaar, is het “gewoon niet hetzelfde” zoals Janco zou zeggen. Dus klimaat of weer?

Kortom, niemand weet iets precies: maar het is heel moeilijk om het toe te geven!

Dus als een klimaatexpert (die zijn standpunt a priori vasthoudt) toch publiekelijk durft te zeggen: het klimaat fluctueert natuurlijk, de verantwoordelijkheid van de mens staat (nog) niet vast, hij liegt gewoon...

Intellectuele eerlijkheid vereist voorzichtigheid, en op zijn best neutraliteit. Is het zo moeilijk om in het Frans te zeggen 'we weten het niet'?

ps: Ik heb me altijd verbaasd over het sterke tv-publiek voor de weersvoorspellingen en de wijdverbreide onzin over het klimaat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 17/05/11, 11:59

Christophe schreef:Ja, maar nee, want waar mensen in geïnteresseerd zijn, zijn de lokale weersvoorspellingen.

Met andere woorden: hoe zal het weer THUIS zijn over 30 of 50 jaar?
.

Ja maar nee maar JA! Willen praten over het weer (het weer) met deadlines langer dan 10-15 dagen is gewoonweg fantasierijk.

Ik zeg alleen maar dat we volledig in het duister tasten als het gaat om klimaatvoorspellingen op de lange termijn met betrekking tot de lokale gevolgen!


Ja, lokale meteorologische effecten zijn onvoorspelbaar: het is meteorologie, geen klimatologie.

We hebben het duidelijk gezien tijdens de koudegolf in december: we hadden in de winter 2 of 3 jaar lang veel meer sneeuw dan normaal en poolwinden, in tegenstelling tot alles wat ik ooit heb gevoeld!

Dit komt door de opwarming (gemodificeerd polair albedo = poolwinden boven Europa).


Dat is EEN van de mogelijke verklaringen, ik heb andere zeer overtuigende gehoord (uitzonderlijke faseperiode tussen La Nina en de oscillatie van het poolfront bijvoorbeeld...).

Het is klimaat BA BA maar ik had er nog nooit van gehoord! Dus vraag: welk klimaatmodel dat de afgelopen jaren is ontwikkeld, heeft dit voorspeld? Omdat het geen schaal van 50 jaar is maar van 5 jaar, is het “gewoon niet hetzelfde” zoals Janco zou zeggen. Dus klimaat of weer?


Weerbericht! Want juist klimaatmodellen ‘werken’ niet op tijdschalen van slechts vijf jaar!

Kortom, niemand weet iets precies: maar het is heel moeilijk om het toe te geven!


Elke goede klimatoloog zal gemakkelijk toegeven dat hij niet in staat is te voorspellen of de zomer van 2027 verzengend heet zal zijn of niet; hij heeft het over KLIMAAT, en dus over statistieken en gegevens die gemiddeld zijn over lange perioden (tien jaar en nog veel meer).

Dus als een klimaatexpert (die zijn standpunt a priori vasthoudt) toch publiekelijk durft te zeggen: het klimaat fluctueert natuurlijk, de verantwoordelijkheid van de mens staat (nog) niet vast, hij liegt gewoon...


Zie het verband niet, over wie heb je het? Want het lijkt mij toch dat de meerderheid van de klimatologen het erover eens is...

Intellectuele eerlijkheid vereist voorzichtigheid, en op zijn best neutraliteit. Is het zo moeilijk om in het Frans te zeggen 'we weten het niet'?


Nee, en zoals hierboven gezegd, met betrekking tot de Weer, na 10-15 dagen beweert niemand het te weten.

ps: Ik heb me altijd verbaasd over het sterke tv-publiek voor de weersvoorspellingen en de wijdverbreide onzin over het klimaat...


Want juist het weer is nu heel concreet en het klimaat is een statistiek in de verre toekomst (op de schaal van meneer iedereen).
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/05/11, 12:18

highflyaddict schreef:Zie het verband niet, over wie heb je het? Want het lijkt mij toch dat de meerderheid van de klimatologen het erover eens is...


Ik denk aan zijn veelvuldige interviews met meteofrance-ingenieurs die, na bijna elke ‘uitzonderlijke’ gebeurtenis: regen, storm, droogte (gebeurtenissen die steeds minder uitzonderlijk worden omdat ze steeds vaker voorkomen) systematisch de menselijke verantwoordelijkheid in het klimaat vrijwaren door te zeggen: dat de link niet tot stand is gebracht... Zeker...

Het is een partijdig en gevaarlijk standpunt omdat het niet in de richting gaat van het bewustzijn van de mensen... maar het is al een tijdje een beetje veranderd!

Zeggen dat we het niet weten, dat het mogelijk is dat dit een gevolg is van de klimaatverandering, dat we voorzichtig moeten zijn (etc...) in de mond van een meteofrance-ingenieur op tv, heb ik NOOIT GEHOORD.. .
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/05/11, 13:35

We zouden jullie regen en kou moeten sturen, want hier houdt het niet op met regenen en de Richelieu-rivier die Lake Champlain in de VS afvoert, wil niet meer zakken!

Vannacht was het weer 4 C en gisteren 6 C, we moeten het huis nog verwarmen!

Het is hier geen opwarming van de aarde! :onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 17/05/11, 14:07

Leuke info Alain, "ons" werd beloofd dat de daling van de Golfstroom het tegenovergestelde effect zou hebben: warmer in Amerika, kouder in Europa...

Wat bewijst dat niemand iets met zekerheid begrijpt over het klimaat!

Oh sorry, het is het weer, niet het klimaat...hihihih! (Ik vat het met humor op, maar ik moet er helemaal niet om lachen...)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/05/11, 14:41

http://argent.canoe.ca/lca/affaires/que ... 70315.html

De slachtoffers van de Richelieu-rivier zullen geen andere keuze hebben dan in hun portemonnee te duiken om het comfort terug te krijgen dat ze genoten voordat hun eigendom onder water kwam te staan. Verzekeraars vergoeden geen schade veroorzaakt door overstromingen en de regering van Quebec betaalt alleen voor essentiële goederen.
Foto: QMI Agentschap

De slachtoffers van de Richelieu kunnen geen geld claimen bij hun verzekeringsmaatschappij om de renovatie van hun woning of de aankoop van nieuw meubilair te betalen, omdat de verzekeraars van het land de schade veroorzaakt door overstromingen nooit vergoeden.

“Elke lente stromen onze beken over! Het is niet verzekerd omdat het voorspelbaar is”, legt Jack Chadirdjan, directeur public affairs van het Insurance Bureau of Canada, uit.

Er zijn echter een paar uitzonderingen. Schade aan motorrijtuigen wordt vergoed, ook als deze is veroorzaakt door een overstroming.

Persoonlijke eigendommen, met name televisies en zitbanken, worden door verzekeringsmaatschappijen vergoed als het water, dat in de kelder is geïnfiltreerd, afkomstig is uit een riool.

Om deze compensatie te verkrijgen, zullen de eigenaren van de 3000 ondergelopen woningen nabij de rivier de Richelieu moeten aantonen dat het niet de overstroming was die de terugstroming veroorzaakte.




http://fr-ca.actualites.yahoo.com/nivea ... 3QD;_ylv=3

Nu de regenval vanochtend boven het zuiden van Quebec aanhoudt, zullen de problematische waterstanden op Lake Champlain en de Richelieu-rivier in de loop van de dag weer stijgen.

Het Quebec Flood Forecasting Centre publiceerde dinsdagochtend om 5 uur zijn laatste rapport over de situatie en zei dat het verwachtte dat het waterpeil in deze twee rivieren vandaag met bijna 10 centimeter zou stijgen. De CPCQ specificeerde vanochtend ook dat sinds het begin van de nieuwe stijging het waterpeil in St-Jean-sur-Richelieu met 17 centimeter en in St-Armand met 18 centimeter is gestegen.

De autoriteiten raden daarom aan dat bewoners die in de buurt van deze waterwegen wonen, onmiddellijk de nodige voorzorgsmaatregelen nemen en de volgende bulletins opvolgen.

Overstromingswaarschuwingen worden dinsdag gehandhaafd voor Lake Champlain, de gehele Richelieu-rivier, Lake Saint-Pierre en de Châteauguay-rivier bij Huntingdon.

Er zijn waarschuwingen voor hoge overstromingen afgegeven voor de hele Châteauguay-rivier en voor de Yamaska-rivier. Op deze rivieren worden de sterke overstromingen veroorzaakt door de neerslag van de afgelopen uren. De CPCQ beweert dat de afvoer momenteel zeer sterk is in het stroomgebied van de Châteauguay-rivier en dat deze gedurende 240 uur met 54 centimeter is toegenomen. Het waterpeil zou zich echter in de loop van de ochtend moeten stabiliseren.

Er zijn ook overstromingswachten afgegeven voor de Engelse, Brochets, Acadie (mond), Hurons (mond) rivieren en voor alle kleine stroompjes met een monding in de Richelieu.



3000 huizen overstroomden en het duurt al drie weken!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten