Olieplatforms en hun gevaren

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Olieplatforms en hun gevaren




par lejustemilieu » 29/09/11, 09:32

Hallo,
We praten veel over kernenergie, maar er zijn andere activiteiten die verband houden met energie, die ook erg gevaarlijk zijn, ik zou zeggen steeds gevaarlijker.
Het boren op zee gebeurt steeds dieper, en het aantal ongevallen wordt steeds riskanter. (4000 meter wordt normaal ..)
Bovendien worden deze ongevallen niet in de pers gemeld.
De zee is ook onze moeder, nou ja, voor veel mensen.
De stranden in China zijn super vervuild, dit is een voorbeeld.
In feite worden de zeeën grote stortplaatsen, waar alles naartoe gaat.
Een kleine en oude video, die laat zien dat het geld kan worden gebruikt voor andere "schonere" operaties: platformongevallen:
http://www.ina.fr/video/CAB7800264801/ecosse.fr.html
Zeevervuiling, in cijfers:
http://www.goodplanet.info/Pollutions/M ... n-des-mers
PS, ik heb het artikel een beetje geruimd, maar mijn doel was me te concentreren op verborgen ongelukken en het hoge risico van extreem diep boren.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/09/11, 13:21

Gisteren zei de tv dat dieselvervuiling met ultrafijne deeltjes in de lucht jaarlijks op de planeet een miljoen mensen doodt door vroegtijdige dood (longen). (47000 in Frankrijk).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 29/09/11, 13:48

0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/09/11, 14:10

Dit zijn veel minder doden dan die welke onzichtbaar zijn door langdurige verraderlijke dagelijkse vervuiling, net zoals de sterfgevallen als gevolg van radioactieve vervuiling overal verspreid !!

Persoonlijk begin ik het ook pas te realiseren voor olie en diesel, dankzij wetenschappelijke studies die bijvoorbeeld op tv zijn gerapporteerd !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten