kernafval

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Kernafval




par moinsdewatt » 23/10/19, 20:48

Christophe schreef:De opeenhoping van nucleair afval vanuit de lucht gezien:



Weer een tirade van Greenpeace om mensen bang te maken.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Kernafval




par sicetaitsimple » 23/10/19, 21:20

moinsdewatt schreef:
Christophe schreef:De opeenhoping van nucleair afval vanuit de lucht gezien:


Weer een tirade van Greenpeace om mensen bang te maken.


En ik herhaal het door te specificeren voor degenen die een beetje moeite hebben om het te begrijpen "Het klopt dat het veel makkelijker en minder direct zichtbaar is om de atmosfeer als vuilnisbak te gebruiken., dat wil zeggen om zijn elektriciteit op te wekken uit fossiele brandstoffen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Kernafval




par Christophe » 24/10/19, 13:14

GuyGadebois schreef:Burgerinitiatief.
Frankrijk, gastland waar het goed samenleven is:
Laten we een vat radioactief afval sponsoren!
Een migrant nee, een was Areva ja!


Kuiken? Ik wil heel graag een waterdichte en tegen € schadevergoeding, in mijn thermische pad! Je hoeft me alleen maar het boor te geven! : Cheesy:

Serieus, wat is de resterende thermische kracht van een vat behandeld afval, de zwakste radioactieve?

Het is laag, ik geloof in de paar duizend watt!

Volledig compatibel met de thermische behoeften van een huis, je hoeft alleen maar een lastafscheiding te vinden in de zomer, zoals een zwembad, een grote jacuzzi... in het slechtste geval een wisselaar in de grond...

10 jaar gratis verwarming gegarandeerd en miljoenen kg CO000 bespaard! : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13704
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1518
Neem contact op met:

Re: Kernafval




par izentrop » 24/10/19, 14:35

Christophe schreef:10 jaar gratis verwarming gegarandeerd en miljoenen kg CO000 bespaard!
Goed idee nu ASTrid wordt verlaten, dit afval is niet klaar om te worden hergebruikt in generatie IV-reactoren

Het opgewarmde water is niet radioactief, start een startup om deze vaten te plaatsen in hoogtechnologische stookruimten : Wink:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Kernafval




par sicetaitsimple » 24/10/19, 14:42

Christophe schreef:Kuiken? Ik wil echt een waterdichte en geen thermisch kussen! Je hoeft me alleen maar het boor te geven! : Cheesy:
Serieus, wat is de resterende thermische kracht van een vat behandeld afval, de zwakste radioactieve?
Het is laag, ik geloof in de paar duizend watt!


Het is "niets" voor de meest zwak radioactieve (zo lage activiteit dat men "niets" kan zeggen in thermisch vermogen).
Aan de andere kant kan ik alleen het vat met splijtings- en actinideproducten aanbevelen, verglaasd, volume ongeveer 200 liter, maximaal restvermogen 4 kW. Misschien heb je er twee nodig? Neem in dit geval snel een dadel, want er worden er in Frankrijk slechts minder dan 1000 per jaar geproduceerd. Het gaat rocken!

http://www.hctisn.fr/IMG/pdf/HCTISN_rap ... 0af1f2.pdf

HCTISN_rapport_cyclus_2018.pdf
(2.85 miljoen) Downloaded keer 2828
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Kernafval




par Christophe » 24/10/19, 16:20

Tof, leuk! Bedankt voor de info, waar bestellen we dit? 8)

Voor het aantal moet je even kijken...8 kW 24h/24h is misschien wat hoog...denk ik...

Hoe verandert het vermogen in de loop van de tijd? Hoeveel % minder per jaar?

En wat is de oppervlaktetemperatuur van de bus?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Kernafval




par GuyGadebois » 24/10/19, 16:29

sicetaitsimple schreef: Het gaat rocken!

Op de begraafplaats?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Kernafval




par sicetaitsimple » 24/10/19, 17:06

Christophe schreef:Tof, leuk! Bedankt voor de info, waar bestellen we dit? 8)
Voor het aantal moet je even kijken...8 kW 24h/24h is misschien wat hoog...denk ik...
Hoe verandert het vermogen in de loop van de tijd? Hoeveel % minder per jaar?
En wat is de oppervlaktetemperatuur van de bus?


Geen probleem, tot uw dienst. In jouw geval kun je het beste zeker contact opnemen met Engie/Electrabel, die hebben er vast wat op voorraad...
Ik had het over maximaal 4kW, maar dat is meestal minder. En maak u niet al te veel zorgen over de duurzaamheid van uw verwarming op korte termijn:
"Gemiddeld thermisch vermogen: ongeveer 2 W/pakket bij productie. Deze waarde wordt gedeeld door 500 na 4 jaar achteruitgang en door 50 na 10 jaar."
https://inventaire.andra.fr/families/co ... nola-hague
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Kernafval




par GuyGadebois » 24/10/19, 17:10

Je zou wel gek moeten zijn om het in huis te zetten... en nog gekker om het aan particulieren te verkopen!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
perseus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 283
Inschrijving: 06/12/16, 11:11
x 73

Re: Kernafval




par perseus » 24/10/19, 17:22

Hallo,

Geen direct verband maar het doet me denken aan een anekdote.
Als onderdeel van de baan wisselde ik met een gepensioneerde geoloog over de bijzonderheden van een specifiek terroir.
Niet ver daarvandaan waren in de jaren 50-60 uraniummijnen geëxploiteerd. De man legt me uit dat ze de galerijen hadden uitgebreid tot het kleine gehucht waar we het over hadden (maar meer dan 120 meter diep geloof ik). Dit had per ongeluk tot gevolg gehad dat de putten van de huizen en tuinen leegliepen en er was "geschreeuwd". En de man lachte uiteindelijk: "nou, eigenlijk deed het ze een plezier omdat dit water van nature radioactief is".

@+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 430-gasten