Historische winst en omzet olie tussen 1920 2006

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 29/09/09, 20:47

Christophe schreef:+ Tax = inkomen * 3 : Cheesy:

Kortom tate we de 10% van het mondiale bbp net aan de verkoop van olie ...


behalve dat een belasting geen bbp is!

en dan is x3 alleen geldig voor autobrandstoffen in Frankrijk en een paar andere landen.
Voor brandstof moeten we op x2 zitten, in Frankrijk.

Kerozen uit de luchtvaart wordt vrijwel nergens ter wereld belast.

En in Iran en Venezuela is het tegenovergestelde het geval: autobrandstoffen worden niet belast maar gesubsidieerd!
0 x
QuoVadis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 28/08/09, 15:42




par QuoVadis » 26/04/10, 13:08

Om verder te gaan op het thema van uitputting van de olie en het begin van het tekort.... Omdat de andere draad de neiging heeft weg te drijven!

Ik vond het nodig om een ​​connectie te maken met dit draadje.

Wij zijn daar al sinds 2001 bang voor, naar mijn mening deels om speculatie op de aandelenmarkten te rechtvaardigen. In ieder geval is de stijging van de ruwe olie voor sommigen goed.

Waarom blijven de dollars trouwens laag bij een hoge vatenprijs? Vreemd zei je?

Het probleem met dit mechanisme om de economie te reguleren met de olieprijs en de dollar is dat het zeer perverse effecten heeft.

Zou dit niet ook de oorzaak zijn van het probleem van de vervanging door duurzame energiebronnen, waarvan er geen grote bereidheid bestaat om deze te ontwikkelen? Want hoe kunnen we, als energieën op individueel en lokaal niveau worden beheerd, de controle over regio's, landen en dus mensen garanderen? Eh eh..
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten