Duitsland in 2050 zonder kernenergie

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65




par Gebe » 28/07/10, 23:51

Ja, maar je produceert je elektriciteit met hydraulische energie, punt uit
Het is gekoppeld aan een uitzonderlijke natuurlijke situatie (ik ben niet jaloers : Wink: ) de rest is decoratie
Alleen al uw grootste waterkrachtcentrale vertegenwoordigt bijna zes kerneenheden en u bent acht keer minder talrijk dan wij... Het is onvergelijkbaar en onmogelijk om te zetten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 29/07/10, 00:15

goedenavond

absoluut en de inwoners van Noord-Amerika, inclusief de Verenigde Staten en Canada-Quebec, misbruiken hun elektriciteit, het is niet ongewoon om meters in villa's te zien die 3 tot 4 keer meer elektrische energie leveren dan thuis, op het oude continent... maar toch de groene bewegingen van deze landen zijn soms agressief, maar ze moeten niet op de juiste plek zoeken...

zij zijn bovendien niet de enigen, die van het oude continent, die naar hen luisteren en toepassen wat zij eisen, verzekerd terugkeren naar het stenen tijdperk... stap uit de kernenergie, ja, maar zonder nieuwe hydro-elektrische dammen, windturbines: het doodt vogels (LPO)...

we zouden voorbeelden genoeg kunnen noemen, maar toch gebruiken diezelfde ecologen de transportmiddelen die ze tot hun beschikking hebben om zich te verplaatsen, soms zelfs dieselauto's!!! als het niet de elektrische trein is natuurlijk (nucleair) of het vliegtuig: als ze tenminste een vliegende schotel voor ons hebben uitgevonden, ecologisch natuurlijk...

Hoe dan ook, als we zo doorgaan, praten we er over tien jaar hier of elders nog steeds over en is er niets veranderd!

jeff
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 29/07/10, 06:00

In de laatste Science et vie een kort artikel: "Steenkool, de energie van de 21e eeuw"...
De prognoses voor het steenkoolverbruik in 2030 bedragen 29% van de primaire energie.
- Het Chinese steenkoolverbruik is in zeven jaar tijd verdubbeld
-die van Indonesië is verdrievoudigd...
Alleen al voor de elektriciteitsopwekking is de mondiale uitsplitsing (2006) als volgt:
-Houtskool 41%
- Gas: 20.1%
-Waterkracht: 16%
-Nucleair: 14.8%
-Olie 5.8%
-"andere" 2.3% (...)

Kortom, er is nog een lange weg te gaan om over te schakelen naar “volledig hernieuwbaar” als je begint bij slechts 18.3%...
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 29/07/10, 06:17

coucou789456 schreef:
Citro schreef:...Ik denk dat hij met rijplezier het plezier suggereert van het horen van de motor, het ontkoppelen van de koppeling en het schakelen...


dit laatste punt ligt het meest voor de hand, het is voldoende om de weinige mensen die zich aangetrokken voelen tot een automatische versnellingsbak ervan te overtuigen dat het een vloek is


Het verzet tegen automaten kwam vooral door de versnellingsbakken die gebruikt worden op Franse auto's, zeer middelmatig, zeer duur in aanschaf en onderhoud, en enorm overconsumerend.Bovendien gebruiken ze bij PSA nog steeds de 207, C3, DS3 een 4 jaar oude Automatische versnellingsbak met 15 versnellingen...
Maar dit is tegenwoordig niet langer het geval; het aandeel geautomatiseerde versnellingsbakken, waaronder moderne "echte automaten" met 6-7 versnellingen en mechanische robotversnellingsbakken, is de afgelopen jaren zeer sterk toegenomen, vooral ten gunste van gerobotiseerde mechanica (van de eenvoudige "sensodrive"-gestuurde enkele koppeling van mijn C2, tot de DSG-gestuurde versnellingsbakken met dubbele koppeling) die het voordeel hebben dat ze geen overconsumptie veroorzaken en dat ze veel goedkoper zijn dan conventionele automaten (omvormer + planetaire tandwieloverbrenging)...
Onlangs kocht een vriend een Picasso C4 met een gerobotiseerde bak, ondanks fel verzet van zijn vrouw... toen genoemde vrouw voor het eerst in deze C4 reed, wilde ze hem niet meer loslaten omdat ze deze bak prettig vond. ..toch reden ze vroeger in een BMW 525TD met handgeschakelde versnellingsbak...
Hoe meningen veranderen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 29/07/10, 07:13

hallo

er is zeker een opmerkelijke evolutie van de beroemde automatische boxen, die ze momenteel veel beter bevoordelen qua prijs... echter, toen ik er eerder over sprak, of zelfs nu tegen mensen die nog nooit een paar kilometer met dit soort hebben gereden voertuig voelde ik meteen een zeer sterke tegenzin: het is in feite de simpele naam "automatische versnellingsbak" om onmiddellijk een fenomeen van afstoting te veroorzaken, zonder zelfs maar één keer geprobeerd te hebben.

als je voor een voldongen feit staat, zoals het stuur van je auto aan dit soort mensen geven, doet ze van gedachten veranderen, ik zou zelfs zeggen dat ik er meer dan één heb overtuigd dankzij een echte test op de weg en toch niet met een gerobotiseerde bak zoals de moderne, een C5 met een bak van het type AL4 zeker, maar veel beter schakelbeheer vergeleken met dezelfde bakken geïnstalleerd op voertuigen van het type Xantia. (zoals vermeld in de technische kennisgeving, een fuzzy logic rekenmachine!!!)

persoonlijk heb ik niet tot 2010 gewacht om van gedachten te veranderen, ik heb mijn rijbewijs gehaald in mei 1976, mijn eerste auto, een R8 en kort daarna een Dodge Dart model 1966 (voor degenen die geïnteresseerd zijn) automatische versnellingsbak 3 versnellingen, een waarde van de weg maar wat een traktatie, ik verloor meteen de behoefte aan het koppelingspedaal en miste het niet...maar dat was een andere keer!!!

jeff
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 29/07/10, 07:23

Citro schreef::D Ja, ik zei het en ik handhaaf het nog steeds.

Ah oké, als je goed observeert, merk je dat de fabrikanten de vooruitgang met 2 cm vertragen en dan de "downsizing"-truc (een van de vele voorbeelden van evolutie) die je opmerkte, wat was dat? Een momentje van onoplettendheid van jouw kant...: Lol:

Citro schreef:Fabrikanten zijn zich hiervan terdege bewust, maar ze houden deze overgang naar elektrische aandrijving tegen om economische en politieke redenen die in strijd zijn met de belangen van de burgers en de planeet.
:onheil:
Je moet erkennen dat er een bepaalde ‘logica’ zit in dit soort redeneringen (‘de fabrikanten vertragen de vooruitgang’) die de meeste aanhangers van het ‘alles is voor ons verborgen’-type tevreden zou stellen, maar dan moet je nog steeds verdomd verdeel jezelf goed en zorg dat je niet nog meer vragen stelt:
Hoe krijgen ze dat voor elkaar in een mondiaal concurrerende markt?
Wat zijn deze economisch-politieke motieven?
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Malerine2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 16/07/10, 07:51




par Malerine2 » 29/07/10, 09:01

Citro schreef:
Malerine2 schrijft:
Citro schreef:...probeer PRECIES TE METEN wat uw auto verbruikt bij 90 km/uur in de praktijk... We zullen zien of hij het ook zo goed doet als u beweert...
:?
controle meerdere keren en over een langere periode uitgevoerd
90 km/u 2.9-3.1......
100 hetzelfde
110 3.5
120 4.1
130 4.7
mini cooper 1.6l 110 diesel...
berekening gedaan op de weg snelweg stad
met 15-25 procent berg.
en over een periode van 8 maanden
Laat mij erop aandringen: hoe kom je aan deze cijfers;
- Betreft het een opgave van de gegevens die de boordcomputer weergeeft. :?
- Is het het resultaat van een regel van 3 tussen 2 tankbeurten. :?

allebei mijn kapitein.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/07/10, 13:16

Gebe schreef:

Een detail ook: om het water op te gaan heb je ontzettend veel energie nodig die alleen een kerncentrale vandaag de dag kan leveren.


Het is heel goed mogelijk om windenergie te gebruiken voor het "pompen van turbines" (in Spanje bestaat zo'n apparaat).
De "overstroom" van energie wordt tijdens perioden van aanzienlijke wind gebruikt om water in een reservoir te pompen, dat vrijkomt wanneer er meer vraag is naar het netwerk.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 29/07/10, 13:30

coucou789456 schreef:goedenavond

absoluut en de inwoners van Noord-Amerika, inclusief de Verenigde Staten en Canada-Quebec, misbruiken hun elektriciteit, het is niet ongewoon om meters in villa's te zien die 3 tot 4 keer meer elektrische energie leveren dan thuis, op het oude continent... maar toch de groene bewegingen van deze landen zijn soms agressief, maar ze moeten niet op de juiste plek zoeken...

zij zijn bovendien niet de enigen, die van het oude continent, die naar hen luisteren en toepassen wat zij eisen, verzekerd terugkeren naar het stenen tijdperk... stap uit de kernenergie, ja, maar zonder nieuwe hydro-elektrische dammen, windturbines: het doodt vogels (LPO)...

we zouden voorbeelden genoeg kunnen noemen, maar toch gebruiken diezelfde ecologen de transportmiddelen die ze tot hun beschikking hebben om zich te verplaatsen, soms zelfs dieselauto's!!! als het niet de elektrische trein is natuurlijk (nucleair) of het vliegtuig: als ze tenminste een vliegende schotel voor ons hebben uitgevonden, ecologisch natuurlijk...

Hoe dan ook, als we zo doorgaan, praten we er over tien jaar hier of elders nog steeds over en is er niets veranderd!

jeff



Ik had een beetje moeite met het begrijpen van het woord >gabégie, dat hier totaal ongebruikt is, maar met een beetje onderzoek op het net sprong ik een beetje!

Hier in Quebec hebben we elektrische ingangen van 48 kW, aangezien we voornamelijk met elektriciteit verwarmen. Vanuit het oogpunt van afval hebben we zeer goed geïsoleerde huizen gezien het klimaat en het afval is veel minder belangrijk dan het oude stenen huis zonder isolatie dat je hebt, maar Ik geef toe dat we vaak wel vier televisies hebben en dat onze auto's veel groter zijn dan die van jou en meer verbruiken.


Voor handgeschakelde versnellingsbakken, zelfs als ik met de hand rijd, kan ik bevestigen dat deze automatische versnellingsbakken veel efficiënter zijn dan welke handgeschakelde versnellingsbak dan ook, uitgerust met 5 of 6 versnellingen met koppelomvormervergrendeling die één snelheid extra geeft, het is voor iedereen onmogelijk om te accelereren snel, bovendien hebben veel auto's hier niet de optie van de handgeschakelde versnellingsbak!

Malerijn

Ik ben er bijna altijd in geslaagd om het beter te doen in verbruik dan op de gegevens van de fabrikant of de officiële gegevens van een onafhankelijk bedrijf, de kwaliteitsoliën en antifrictie-additieven hebben er veel mee te maken!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 29/07/10, 13:56

Met een Golf 1 dieselmotor van 1.6 l uitgerust met de 1.5 injectiepomp en een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen...Ik reed 3 jaar lang tussen 3.9 en 4.2 l/100 km... al mijn reizen werden 's nachts in flexibiliteit gedaan. .. Sindsdien heb ik nooit meer zo laag kunnen gaan bij dagelijks gebruik ...
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 412-gasten