Het gas de brandstof die het minst CO2 uitzendt

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par sicetaitsimple » 21/02/20, 19:36

U hebt echt een probleem om te begrijpen wat de prijs van een gasmolecuul is en wat een prijs is voor gas dat tot aan uw deur wordt getransporteerd, gedistribueerd en belast.
Ja, een aan u geleverde MWh gas is ongeveer € 60 tot € 70 waard, met een prijs per molecuul van ongeveer € 10, 12 of € 15.
Maar hetzelfde geldt voor biomethaan, het zou ongeveer € 130 waard zijn... omdat het molecuul ongeveer € 70 meer waard is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par GuyGadebois » 21/02/20, 19:51

sicetaitsimple schreef:U hebt echt een probleem om te begrijpen wat de prijs van een gasmolecuul is en wat een prijs is voor gas dat tot aan uw deur wordt getransporteerd, gedistribueerd en belast.
Ja, een aan u geleverde MWh gas is ongeveer € 60 tot € 70 waard, met een prijs per molecuul van ongeveer € 10, 12 of € 15.
Maar hetzelfde geldt voor biomethaan, het zou ongeveer € 130 waard zijn... omdat het molecuul ongeveer € 70 meer waard is.

Het is niet wat ik heb gelezen, maar laten we toegeven dat het waar is. Hoe meer biogas we produceren op ons grondgebied, hoe lager de prijzen zullen zijn.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par sicetaitsimple » 21/02/20, 20:34

GuyGadebois schreef:[Het is niet wat ik heb gelezen, maar laten we toegeven dat het waar is. Hoe meer biogas we produceren op ons grondgebied, hoe lager de prijzen zullen zijn.


Nou, je hebt er echt niets van begrepen.... Hoe meer biomethaan we produceren, hoe meer de prijzen voor de gasverbruikers zullen stijgen, tenzij het door verschillende en uiteenlopende bijdragen onder het tapijt wordt verstopt. is nu al het geval!

Elektriciteit is een goed voorbeeld: de CSPE verhoogde (onvoldoende, maar het was een plafond) van € 3/MWh per jaar om hernieuwbare energie te ondersteunen, totdat Ségolène, de toenmalige minister, besloot dat het genoeg was! En hop, onder het tapijt, de nodige verhogingen verdronken in de algemene begroting!

Prijzen verlagen is geen probleem als je ergens anders geld vindt op een manier die iets minder zichtbaar is dan in het CSPE-avontuur.

De Duitsers hebben vanuit dit oogpunt in ieder geval een duidelijker aanpak. Het kost zo veel, en de consument betaalt zo veel, in het jaar. Dit verklaart mede waarom zij voor particulieren hun stroom ongeveer twee keer zoveel betalen als wij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par GuyGadebois » 21/02/20, 20:39

sicetaitsimple schreef:De Duitsers hebben vanuit dit oogpunt in ieder geval een duidelijker aanpak. Het kost zo veel, en de consument betaalt zo veel, in het jaar. Dit verklaart mede waarom zij voor particulieren hun stroom ongeveer twee keer zoveel betalen als wij.

Ik ben voor. In Frankrijk is de prijs van nucleaire KWh vals en betalen we indirect miljarden om de muur in te blijven gaan. Voor biogas daarentegen zal het zijn zoals voor windenergie, het zal alleen maar dalen. Tot over 5 jaar om er weer over te praten. Ik merk op dat ik niets begreep, behalve dat u bovenal geen betrouwbare bron geeft die de prijs van het "molecuul" aangeeft.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par sicetaitsimple » 21/02/20, 20:58

GuyGadebois schreef: Ik merk op dat ik niets begreep, behalve dat u bovenal geen betrouwbare bron geeft die de prijs van het "molecuul" aangeeft.

Moet ik hem komen vasthouden om te plassen?
Prijzen van gasmoleculen zijn beschikbaar op alle officiële sites, zoals EEX voor continentaal Europa.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par GuyGadebois » 21/02/20, 21:08

sicetaitsimple schreef:Ja, een aan u geleverde MWh gas is ongeveer 60 tot 70 € waard
Maar hetzelfde geldt voor biomethaan, het zou ongeveer € 130 waard zijn....

En waar is de "8 keer duurder"?
Wat betreft mijn vasthouden, kalmeer je vreugde, ik eet dat brood niet.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par sicetaitsimple » 21/02/20, 21:12

GuyGadebois schreef:[
En waar is de "8 keer duurder"?
Wat betreft mijn vasthouden, kalmeer je vreugde, ik eet dat brood niet.


Bah zoek uit de bronnen die ik u heb aangekondigd, bovendien heb ik geen enkele wens om het u voor te houden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par GuyGadebois » 21/02/20, 21:16

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:[
En waar is de "8 keer duurder"?


Nou ...

60 x 8 = 480
70 x 8 = 560
Een moment moet consistent zijn!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par sicetaitsimple » 21/02/20, 21:36

GuyGadebois schreef:Nou ...

60 x 8 = 480
70 x 8 = 560
Eén moment moet consistent zijn![/quote]

???
Ik heb het over de prijs van het molecuul, biomethaan versus geïmporteerd gas. Transport, distributie, opslag, hervergassing, belastingen zijn andere kosten die min of meer vastliggen en die ongeacht de herkomst zullen worden doorberekend aan de eindverbruiker. van het molecuul.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Gas is de brandstof die de minste CO2 afgeeft




par GuyGadebois » 21/02/20, 21:41

sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Ik heb het over de prijs van het molecuul, biomethaan versus geïmporteerd gas. Transport, distributie, opslag, hervergassing, belastingen zijn andere kosten die min of meer vastliggen en die ongeacht de herkomst zullen worden doorberekend aan de eindverbruiker. van het molecuul.

Bent u een industrieel of een consument? Als je tweede bent, geef je niet om de brutoprijs van geïmporteerd gas. Het gaat om uw rekening en de belastingen. Trouwens, als ik Biogas aan de pomp afneem, betaal ik daar meer voor dan anders.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten