Fukushima 10 jaar na de ramp

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Christophe » 18/03/21, 18:53

Uh daar, ik denk dat Leo ironisch was hè !!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Leo Maximus » 18/03/21, 19:45

Christophe schreef:Uh daar, ik denk dat Leo ironisch was hè !!

Helemaal jouw mening. SputeNique is een verzameling nepnieuws. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Obamot » 18/03/21, 21:45

Praten over "Russisch nepnieuws" terwijl het Westen bijna niets doet, is nauwelijks gepast (wat de covid-crisis ons heeft onthuld, we hebben een ziekte, wat zeg ik, een CRISIS van zeer onthullende informatie ... onze samenlevingen zijn actief.) Niets persoonlijks Maximus Leo, als er nepnieuws is, moet het natuurlijk aan de kaak worden gesteld, waar het ook vandaan komt.
In het geval van Japan is liegen gezichtsverlies, er is niets erger. Een Japan dubbel getraumatiseerd door civiele en militaire kernenergie: Hiroshima, Nagasaki en dan Fukushima ... Horror.
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 648
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 232

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par n.Chr. 44 » 18/03/21, 23:50

Leo Maximus schreef:SputeNique is een verzameling nepnieuws. :onheil:


Geen twijfel daarover
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Obamot » 19/03/21, 01:05

Leo Maximus schreef:En op spoetniknews leerde ik dat het het nucleaire alarm was dat duizenden doden veroorzaakte. :schok: Toelichting: het nucleair alarm en het evacuatiebevel worden enkele ogenblikken na de aardbeving gegeven. De bewoners rond de plant zijn enorm talrijk (het is in Azië ...), tienduizenden mensen rennen de straat op terwijl de tsunami aanbreekt, plotseling zijn er duizenden en duizenden verdronken. Als er geen nucleair alarm was geweest, zouden deze mensen thuis zijn gebleven en zou de tsunami geen levens hebben geëist.

Dit is duidelijk helemaal verkeerd. De chronologie van de gebeurtenissen is bekend. De tsunami vond plaats lang vóór het nucleaire alarm. Rondom de krachtcentrale is het een dunbevolkt landbouwgebied en veel hoger gelegen, het stond niet onder water.

Kunt u de link verstrekken, ik kon niets vinden (noch in het Engels, noch in het Frans)
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Leo Maximus » 19/03/21, 10:24

Obamot schreef:Kunt u de link verstrekken, ik kon niets vinden (noch in het Engels, noch in het Frans)

Misschien moet je zoeken met "Fukushima" en "nucleair alarm". Het moet twee, drie of meer jaar oud zijn. Het was het nucleaire alarm dat mensen eruit gooide. Dat is toen de tsunami-golf binnenkwam en hen verdronk. Volgens dit nepnieuws is het de nucleaire waarschuwing die verantwoordelijk is voor deze duizenden verdronken (!).

Dit is duidelijk onzin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Obamot » 19/03/21, 13:31

Maar jij bent het die zei dat ze dat schreven, niet ik, ik zocht naar ik vond het niet. Ik geloof alleen wat ik zie: het is aan jou om het te bewijzen.

Want als het enkele jaren geleden was, had ik de bron willen onderzoeken, ze zetten de bronnen nog steeds. Kortom, als ze er niet zijn, is het misschien niet hun schuld. Dus als er geen bewijs is, kunnen we niet zeggen dat ze het hebben geschreven, we zijn het ermee eens ...!

Leo Maximus schreef:SputeNique is een verzameling nepnieuws. :onheil:

Nog een nieuws in gedachten? Je zegt dat het een "pick-up" is, het moet gemakkelijk te vinden zijn (niet 3 jaar oud, eh), een beetje kijken ...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Leo Maximus » 19/03/21, 15:48

Obamot schreef:Nog een nieuws in gedachten?

https://www.rtbf.be/info/monde/detail_c ... d=10468297
152 Russisch nepnieuws gedetecteerd! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Obamot » 19/03/21, 16:07

Nee, ik heb gekeken, dit is onzin.

Probeer maar één naam voor me te vinden die daar achter staat https://euvsdisinfo.eu/about/

Er is niets, nada, niets, nul, geen naam. Ik wil duidelijke namen en bronnen. Er is geen.
Geloofwaardigheid krijgt een nare klap.

Het is dus twee keer geweest dat je geen betrouwbare bron hebt opgegeven, het nepnieuws komt van jou. Uiteindelijk is het zelfs nepper dan de nep waarvan je denkt dat je ze aan de kaak stelt. Ik denk dat we de dingen in perspectief moeten plaatsen, we moeten Spoetnik-nieuws nemen voor wat ze zijn en wat ze kunnen bijdragen. Een interessante invalshoek op bepaalde zaken, die westerlingen ergert! Ze zijn niet slechter of beter dan "onze" reguliere pers, maar hun onconventionele benadering werpt licht op kwesties in een licht dat dingen onthult. Ik zeg niet dat ze allemaal wit zijn. Ik neem het ze niet kwalijk dat ze bestaan.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Fukushima 10 jaar na de ramp




par Exnihiloest » 21/03/21, 21:32

Obamot schreef:...
Probeer maar één naam voor me te vinden die daar achter staat https://euvsdisinfo.eu/about/
Er is niets, nada, niets, nul, geen naam. Ik wil duidelijke namen en bronnen. Er is geen.
...

Je hebt zelf de link gegeven waar het staat:
"StratCom".
De namen zijn er:
https://en.wikipedia.org/wiki/East_StratCom_Task_Force

"De regeringen van de EU-lidstaten hebben de Task Force vanaf het begin krachtig gesteund en zorgen voor het merendeel van het personeel."
Voornaam:
"Pavel Telička, vice-voorzitter van het Europees Parlement"
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten