Dossier de race naar de schone motor / fabriek nieuw

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/06/08, 15:52

Motorfabrikanten hebben de slechte gewoonte om vervuiling te elimineren nadat ze deze hebben veroorzaakt in plaats van het ontstaan ​​ervan te vermijden, dwz ze werken meer stroomafwaarts dan stroomopwaarts van de verbranding.

Maar een simpele waterinjectie bijvoorbeeld beperkt NOx heel sterk... nou, ik moet weten wat ze doen, hè :schok: : Mrgreen:

Adblue doet me commercieel gezien sterk denken aan eolys cerine, essentieel in de 1e generatie DPF's...
https://www.econologie.com/filtre-a-part ... s-406.html

De beste oplossing is op dit moment degene die het meeste opbrengt...het is triest maar zo is het.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 08/06/08, 00:07

Extra kosten voor de consument?
Het maakt niet uit, we heffen een aantrekkelijke ecotaks op het product om klanten aan te trekken, daarna wachten we tot de consument op krediet koopt.
Nou ja, hoe duurder de auto, hoe meer krediet we zullen moeten doen. Dus tussen een eenvoudige en goedkope oplossing en een gecompliceerde en dure technologische (dus 'in') oplossing, zal de kapitalistische keuze altijd naar de tweede gaan.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/06/08, 18:43

Ja ... nou, er is een tijd dat je het ook in context moet plaatsen: een fabrikant kan niet altijd doen wat technisch het meest efficiënt is, omdat hij weet dat zijn concurrenten het niet zullen doen en dat hij het zal doen commercieel genaaid worden... Vandaar het belang van politieke dwangbeslissingen!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 259-gasten