Economische factoren van de wereldwijde oliecrisis

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jij 626
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 26/01/08, 22:28

Economische factoren van de wereldwijde oliecrisis




par jij 626 » 26/01/08, 22:34

bnj aan allen Ik zou graag de economische factoren van de wereldoliecrisis willen weten ... allemaal bedankt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 26/01/08, 22:55

Zoek op internet naar "piekolie" of bekijk Christophe's documenten op de forum econology.

In feite hebben we nog twintig jaar te gaan en de opkomst van China, India en Zuid-Amerika zal voor zeer sterke energiespanningen zorgen, waardoor bevoorrading onmogelijk wordt.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/01/08, 23:36

1) Ondanks wat we horen, is het geen crisis omdat een crisis een intens maar kort fenomeen (en omkeerbaar)... maar het is noch het een noch het ander met olie ... de term crisis past daarom niet denk ik ...

2) Het zou u moeten helpen om duidelijker te zien:
Olieprijsevolutie op middellange en lange termijn
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten