Explosie in een brandstofmagazijn

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 13/12/05, 16:14

Nou, euh...

Ik weet het eigenlijk niet. Het is zeker een verhaal van winden.

Achteraf zou ik de open haard niet eens op de foto kunnen vinden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/12/05, 16:23

nou... de focus is de "Noord" vertex van de driehoek, nietwaar?
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 13/12/05, 16:34

econology schreef:Ja, indrukwekkend ... maar de tragedie is dat met olie elke dag zoveel erger is en in alle "onzichtbaarheid"

Gisteren was er een grappig verslag op de Belgische TV over de impact van de cloud van deze ramp die België heeft doorstaan.

De conclusie van de journalisten: een onmerkbare impact omdat de lokale vervuiling in de grote steden al veel erger is ... Het is niet morgen dat men een dergelijke toespraak anti-taal van hout op de Franse ketens zal horen ...


Aan de kant van het broeikaseffect is het iets minder ernstig om zeer slecht verbrande olie te hebben zoals bij dit "ongeluk": de zwarte rook is grotendeels vaste koolstof, in de vorm van rook, die uiteindelijk op de grond zal vallen met de wind, enz..., toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 13/12/05, 16:47

Ja, de top van de driehoek in het noorden is Buncefield (thuis). Als ik zie dat ik onder de indruk ben en ik zeg tegen mezelf dat ik echt geluk heb, gaat alles naar het zuiden (in Frankrijk : Twisted:), ik ben slechts 17 km verwijderd (maar naar het oosten) en ik zie alleen de rook van ver zonder iets te hebben.

Heeft iemand enig idee wat dat betekent in vergelijking met het brandstofverbruik in bijvoorbeeld transport? (Equivalent verbruik voor één dag van een hoofdstad, een regio van een land enz ...)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/12/05, 16:56

Benoit- schreef:Aan de kant van het broeikaseffect is het iets minder ernstig om zeer slecht verbrande olie te hebben zoals bij dit "ongeluk": de zwarte rook is grotendeels vaste koolstof, in de vorm van rook, die uiteindelijk op de grond zal vallen met de wind, enz..., toch?


Ja precies, ik heb het er hierboven over gehad over dit onderwerp... maar hey... zeggen dat het GOED is voor het broeikaseffect om onvolledige verbranding (vervuilend) te maken stoort me toch heel erg... maar het is een feit...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/12/05, 17:03

nonoLeRobot schreef:Heeft iemand enig idee wat dat betekent in vergelijking met het brandstofverbruik in bijvoorbeeld transport? (Equivalent verbruik voor één dag van een hoofdstad, een regio van een land enz ...)


Ja. Met 2 methodes:

1) Zie het begin van deze studie: https://www.econologie.com/les-transport ... es-27.html

Ik had geschat dat er 2 km per dag werd afgelegd in het centrum van Straatsburg en op de ringwegen.

Deze 2 km komen overeen met ongeveer 000 L brandstofverbruik (alle voertuigen werden geteld, inclusief vrachtwagens). Wetende dat Straatsburg zo'n 000 inwoners heeft, kun je met een pollepel inschatten wat de 200 ton brandstof overeenkomt als verbruik dag.inwoner.km (alleen op transport natuurlijk) naar gelang wat je wilt.

2) Meer globale methode. Gebruik nummers van deze pagina: https://www.econologie.com/l-emballement ... -2262.html

"We baseren ons op de cijfers over het olie- en gasverbruik in Groot-Brittannië uit 2001, die zijn:
1) 1,71 miljoen vaten/dag voor olie. (Ze zullen in een jaar tijd ongeveer 250 miljard kg CO2 vrijgeven.)"


150 ton brandstof komt dus overeen met ongeveer 000 miljoen vaten...dat is minder dan een dagverbruik voor de GB...een kleine hoeveelheid!
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 11: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 13/12/05, 17:45

nono zegt: Als ik dit zie ben ik onder de indruk en ik zeg tegen mezelf dat ik echt geluk heb, alles gaat naar het zuiden (in Frankrijk Twisted Evil) Ik ben maar 17 km verwijderd (maar naar het oosten) en ik zie alleen de rook van ver zonder iets te hebben


Hou ons op de hoogte nono, we begonnen ons al zorgen om je te maken!

: Lol:


econologie zegt: Ja. Met 2 methodes:

1) Zie het begin van deze studie: https://www.econologie.com/les-transport ... es-27.html


dit is wat we in de reacties kunnen lezen:
door Jonule op 12/09/2005: 09:31

hoe kun je jezelf als eco(no)loog beschouwen en durven beweren dat een schone auto een samenvoeging is van een brandstofcel en een waterstoftank?
Wat een schande om informatie te plaatsen die dateert in +! (intro: "het kan zijn dat de informatie gedateerd is gezien de geboekte vooruitgang"): enz...
ken je de watermotor van M niet; Jean Marc Moreau bijvoorbeeld, om er maar één te noemen?
http://www.utopiatech.fr/
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/12/05, 13:09

Hier is wat gratis publiciteit voor utopie... Ik ga er vanaf komen... maar het lijkt mij dat ik op deze opmerking had gereageerd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 14/12/05, 15:07

Nou, vandaag zijn er wolken, dus we kunnen niets zien.

Hoe dan ook, hij staat sinds gisteren uit, maar vandaag vlogen nog twee containers in brand, die zei de brandweermeester dat hij vanzelf zou moeten uitgaan.
http://fr.bluewin.ch/infos/index.php/fa ... 214:brf092

Dus einde van de aflevering, nu zouden we de oorzaken en de exacte omvang moeten weten van wat verbrand is (het is inderdaad een uitstekend visueel effect om te laten zien wat we elke dag nonchalant verbranden in onze tanks)


Voor Lau, ja, Christophe had geantwoord en zelfs als de oplossingen die ze voorstellen niet perfect zijn, heeft hij de verdienste om toepasselijke oplossingen voor te stellen, zodat het argument van Jonule niet onthutsend is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/12/05, 15:10

Terugkomend op het onderwerp...

Wat me zorgen baart bij het nivo van de ramp "na de vervuiling" is niet de lucht, maar eerder de miljarden liters water of andere vertragende of brandwerende producten, noodzakelijkerwijs vervuild door HC, die werden gebruikt om het vuur te beperken en te blussen ... Ik betwijfel of alle stromen werden opgevangen om te worden behandeld (vooral het water ...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten