EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Obamot » 18/12/22, 12:21

Een man is verschillende metalen aan elkaar aan het lassen, verenstaal met een verzinkte moer waarvan het oppervlak niet behandeld lijkt!

Bovendien aan de stang gelast: ik zou het toch moeten proberen? Beeld



[zet in modus: "Volledig scherm"]

...het irriteert me : Mrgreen:

2 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Ahmed » 18/12/22, 17:25

Hoewel het natuurlijk niet wordt aanbevolen, is het elektrodelasproces opmerkelijk tolerant wat betreft de oppervlakteafwerking: het neemt sporen van verf/vet/roest/zink op omdat de onzuiverheden in de slak zijn opgenomen (de oppervlaktekorst die het gevolg is van het smelten van de omliggende coating). ), wat een groot voordeel is bij reparaties op plaatsen waar het niet altijd eenvoudig is om het blanke metaal goed bloot te leggen. In deze omstandigheden is het verstandig om enerzijds de stroomsterkte te verhogen en anderzijds de plek te ventileren, want de dampen van deze vlekken zijn zeer giftig...
Het heeft geen zin om in dergelijke omstandigheden te hopen een semi-automaat te gebruiken...
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par izentrop » 29/12/22, 22:54

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 08/02/23, 09:27

Niet echt pik: https://www.montelnews.com/fr/news/1433 ... au-18-mars

Ik plaats dit BFMTV-rapport hier opnieuw:

0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Remundo » 08/02/23, 09:47

Izy, altijd blij met de ergste onzin, die hij presenteert als successen of als bewijs om te valideren.

Covidisme, Macronisme, Atlanticisme :pijl: Izy staat altijd klaar om een ​​verbijsterde tweet of een gezonde sofisterij binnen te glippen om het onverdedigbare te ondersteunen.

Bovendien waren het onlangs, wat betreft de Franse kerncentrales, Amerikaanse teams van Westinghouse die de shmilblick een beetje kwamen uitzoeken.

Voor een keer doen de Amerikanen iets interessants voor Frankrijk, het moet worden benadrukt... : Roll:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par gegyx » 08/02/23, 10:32

Ja, gekwalificeerde lassers, tegen exorbitante prijzen $$$$$$$$$$$$$$$
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16175
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Remundo » 08/02/23, 10:35

nou, het is zeker dat ze de reis niet voor toerisme hebben gemaakt ... : Roll:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 08/02/23, 10:58

Remundo schreef:Voor een keer doen de Amerikanen iets interessants voor Frankrijk, het moet worden benadrukt... : Roll:


Het is vooral een teken van Frans verval...

Frankrijk slaagde 20 tot 30 jaar lang op alle niveaus door baltringues ... waar de middelmatigheid vervangt langzamerhand overal de meritocratie!

Toen vertrokken de Amerikanen waarschijnlijk met grote geheime verdedigingsinformatie... : Mrgreen:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 08/02/23, 14:03

Christophe schreef:Toen vertrokken de Amerikanen waarschijnlijk met grote geheime verdedigingsinformatie... : Mrgreen:


Deze situatie doet me een beetje denken aan de Duitsers die het meth-lab van Gus kwamen bouwen in Better Call Saul!

https://breakingbad.fandom.com/wiki/Werner_Ziegler



Sommigen waren discreter dan anderen! Blijkbaar hielden beide teams van bier!! : Mrgreen:
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Peter » 09/02/23, 18:17

Het rapport bevestigt alleen maar wat ik al dacht. Maar afgezien van het verlies van knowhow, denk ik dat het grootste probleem corruptie is.
Realiseer een werk dat zo complex is als een kerncentrale in een land waar shenanigans de norm zijn geworden, zou niet verbaasd moeten zijn dat het faalt...
De klap op de tank en andere onderdelen die conform verklaard maar niet-conform getest waren, hadden onmiddellijk een einde moeten maken aan de carrières van alle betrokkenen, met zware straffen, ik geloof niet dat dat het geval was.
Een klein bestand om de omvang van de non-conformiteiten te realiseren:
https://transparence-nucleaire.eu.org/chronologie/
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten