EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Macro » 16/12/22, 11:43

In termen van lassers... Om er tientallen te hebben sinds het begin van mijn carrière... Tegenwoordig hebben ze certificaten, goedkeuringen, voeren ze allerlei soorten controles uit, gebruiken ze processen en producten buiten de prijs om.... Ik heb nog nooit zoveel problemen op het werk gezien als in 5 jaar ....

Ik kan je verzekeren: vroeger was het beter....

En dan heb ik het niet over de pijpfitters... De jongens werkten met draden, linialen, waterpassen, soms een landmetertelescoop... De pijpen vielen haren... Vandaag met 3D-modellen van lazers en anderen... Het is in 90% van de gevallen volledig nep... : Cheesy:
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 16/12/22, 11:48

Dit heet het certificeren van middelmatigheid!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Obamot » 16/12/22, 14:49

Ik kom net uit een groep zogenaamde "opkomende" landen (met een covid-dodelijkheidsdrempel die zo laag is dat elk zogenaamd "westers" land zou blozen van schaamte...)
Ik zie een lasser, ik zeg tegen mezelf: “wacht even, laat me zien wat hij gebruikt en hoe hij het doet " Ik had geen tijd om het mezelf te vertellen ”verdorie, ik heb mijn elektronische masker niet, dus ik zie niets” dat de man zijn elektrische boog al aan het slaan was en noch een noch twee begonnen te lassen... het veilige gebaar... Ik had hem net van tevoren zijn ogen zien sluiten, hij las "toevallig", zonder masker.. . !

Ik ben nog steeds verbijsterd. Hier zijn mijn zielige lastests, na aankoop van 2 lasmachines, een eerste prijs, de andere laatste met 3 stokken en elektronisch masker ( : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ) Ik moet een les volgen...
564563D9-3E80-454F-A177-FDFB9D1D8A09.jpeg
(de fout om niet te maken, probeer verzinkt metaal te lassen met niet-verzinkt ijzer en standaardstaven, niet met het juiste vermogen, het blijft plakken, het verkoolt en zal nooit vasthouden) : Oops: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Macro » 16/12/22, 15:02

Obamot schreef: Hier zijn mijn zielige lastests, na aankoop van 2 lasmachines, een eerste prijs, de andere laatste met 3 stokken en elektronisch masker ( : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ) Ik moet een les volgen...
564563D9-3E80-454F-A177-FDFB9D1D8A09.jpeg (l'erreur à ne pas commettre, essayer de souder du métal zingué avec du fer non zingué et des baguettes standards, pas à la bonne puissance, ça colle, ça charbonne et ne tiendra nooit) : Oops: : Cheesy:


Wauw....

Koop in plaats daarvan araldite : Cheesy:

En uit het hoofd las het ijzer niet...... Dit is ook de reden waarom de Eiffeltoren volledig geklonken is
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Obamot » 16/12/22, 15:30

Ik weet niet wat voor soort metaal, maar het was een kastsleutel! Ik realiseer me daar, dat het chroom was (te zwak) : Mrgreen:
Araldite zeker niet, aan de andere kant plakt het de steen... de tempels van Abu Simbel in Egypte werden ermee gereconstrueerd!
De EPR wordt misschien wel de “tempel van energie” van morgen... : Twisted:

402242EE-A871-4A48-A33E-578706D89C1B.jpeg
402242EE-A871-4A48-A33E-578706D89C1B.jpeg (427.31 KiB) 1288 keer bekeken
Ik ben inderdaad behoorlijk slecht in solderen, maar het is de moeite waard voor een papierschuiver om het te proberen : Oops: :P voor de EPR is het geraspt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Macro » 16/12/22, 15:54

Op dit niveau is één ding zeker: je kunt alleen maar verder komen... Begin als papierschraper met het lezen van de handleiding van je lasapparaat...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6981
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par gegyx » 16/12/22, 16:06

: Lol:
Als uw sleutel niet "ijzer", staal is, vergeet het dan maar.
Het zijn vaak redelijk smeltbare legeringen.
Een kastsleutel kan bovenop een andere liggen en weer opbergen.
Ik had een mooie gemaakt door een compleet staafje aan een originele ring te lassen.

Persoonlijk deed het me zweten om sleutelcilinders te smelten voor 50 €.
Nu ben ik een fan van cyano-, araldiet- en neopreenlijmen.
Maar ik ga de UV-hars testen die een brilmontuur zou kunnen opleveren (lol)
**
Voor sterk lassen moet u al oefenen op snijresten.

Primeer de onderdelen altijd met een borstel of een lamellenschijf.

De elektroden moeten droog zijn. Leer hoe u stukken van verschillende diktes kunt aanpassen.
Je puck heeft een dunne elektrode nodig en maakt snelle aanrakingen, en niet continu, dus laat het metaal in de tussentijd een beetje afkoelen.
Dan breng je lange uren op YouTube door om video's te bekijken.
Ik, een beetje meer dan een amateur, soldeer een ring, ik soldeer hem liever.
Met acetyleenbrox (messing), met een stroom borax, is het vast (maar de gassen zijn vrij duur).
Of met tin voor zachtsoldeer (met een chalugaz of een elektrische soldeerbout).
Ik heb een tweedehands mig-paal met kerndraad gekocht. Dit is erg handig voor het richten van de stukken. Zonder hulp bespaarde het me veel tijd, voor bladen, of om onderdelen met één hand te positioneren en met de andere aan te wijzen. Met een steekvlam moet je magneten, linialen, klemmen, steunen, lijmen... en meer gebruiken : Roll:
Ik gebruik een 140A boogstation dat 300 jaar geleden 52F is gekocht. Kreeg een schepmasker (bescherming 7) waar ik het altijd mee eens was, maar het neemt een hand in beslag.
Ik had een elektronische verduisteringshelm, maar ik kon niets zien omdat de minimale bescherming begint bij 8 of 9.
Ik heb er nog een gekocht van Li..l, omdat er lagere instellingen zijn (zo lijkt het?), omdat ik mijn filter nooit op 7 kon vinden. Je kunt geen filter meer actinisch 7 vinden. Dus ik verveel me met mijn eerste masker van 52 jaar.

Met de gevulde draad richt ik de stukken, sluit mijn ogen ... Ik probeer het ook niet te overdrijven omdat de stralen voor het gezicht zijn (en zonnekanker is op de wacht met een oude huid ...). Met een dekkend stoffen masker zou het nog steeds goed komen.

Toen ik begon had ik, aangepast aan een poort, een grote brievenbus ontworpen met 1 mm plaatwerk. Ik had gewezen met de boegpaal.
vervolgens lassen met een brazelec (dit wordt niet meer gedaan in GS. Een lans met 2 koolstofelektroden die elkaar kruisen om een ​​boog te creëren die de elektrode doet smelten.
Het werkt maar significante "zonnebrand" gegarandeerd snel / daar moest ik mijn dosis UV nemen...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Christophe » 16/12/22, 16:17

Dat is ongeveer wat ik deed voor mijn avondlaslessen! : Mrgreen:

Ik denk dat er tutorials op youtube zijn die je hier wilt hebben...

80% van het werk van een goede lasser is voorbereiding en afstelling...begin met het schuren van de beschermlaag.

Het lassen van dit soort onderdelen met een boog is niet een van de eerste oefeningen om te doen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Macro » 16/12/22, 20:59

voor dit soort lassen op hardware... Een technologie waar je niet per se aan denkt, tinsoldeer... Het doet wonderen en het houdt veel materialen vast zolang je de juiste stripper gebruikt... Ik heb ingekort een professionele HP reinigingslans jaren geleden...De pomp duwt met 220 bar gelast aan brons tin op roestvrij staal...Ik verwachtte dat het mondstuk in minder dan 10 seconden de tuin zou doorkruisen...Het wordt elke dag gebruikt en het is nog steeds houdt...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?




par Flytox » 17/12/22, 00:00

gegyx schreef:: Lol:
... Werd voorzien van een schepmasker (bescherming 7) waar ik het altijd mee eens was, maar het neemt één hand in beslag.
Ik had een elektronische verduisteringshelm, maar ik kon niets zien omdat de minimale bescherming begint bij 8 of 9.
Ik heb er nog een gekocht van Li..l, omdat er lagere instellingen zijn (zo lijkt het?), omdat ik mijn filter nooit op 7 kon vinden. Je kunt geen filter meer actinisch 7 vinden. Dus ik verveel me met mijn eerste masker van 52 jaar.


Voor het elektronische masker heb ik hetzelfde probleem. Je kunt daar niet veel zien, na een paar seconden beginnen je ogen eraan te wennen, en dan realiseer je je dat je de juiste locatie voor het snoer al hebt verlaten...Hey shit!!!. ... : Mrgreen:

Om de sleutel door te solderen, moet deze in porcium zijn. Probeer het niet eens, je verspilt je tijd, je geduld enz... elke keer brandt het ook niet...: Mrgreen:

Voor lassen begint de voorbereiding met patchen. Het is noodzakelijk om roest, verf, calamine, chroom, cadmiumplateren, verzinken, anodiseren enz. te verwijderen. Anders is het slechte lijm, blaren, geperforeerd, blaren, die bij de eerste poging zal breken.

Voor booglassen .... Ik ben blij dat ik ben overgestapt op MAG, het is veel gemakkelijker, regelmatig betrouwbaar ... ik zal niet teruggaan!
2 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 345 gasten