Natuurlijke energie die hunkert!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/08/15, 11:10

...het was impliciet! [Ik dacht dat we geen hout zagen alleen maar om zo hout te zagen, een soort waanzin!]

Dus ik begin opnieuw: in een eindige wereld heeft een bepaalde bevolking "nuttige behoeften" [uitgebreid debat, maar inderdaad, daar begint het allemaal...]...

- de vraag naar de prestaties van het systeem dat wordt geïmplementeerd om aan deze "nuttige energiebehoeften" te voldoen, kan niet worden ontweken, omdat hierachter de vraag naar de impact schuilgaat!

- stel je voor dat er [ik zeg onzin!] 1 miljoen ha weiland nodig is om met paarden en loopbanden in de nuttige energiebehoefte van de bevolking te voorzien en dat methanisering een opbrengst heeft die zelfs 3 keer beter is (ik denk dat het meer is), dan zou het het volstaat om 300 ha aan “energieën” te besteden, in plaats van een miljoen...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 12/08/15, 11:46

We zijn het erover eens: zodra het nut goed is vastgesteld, rijst de kwestie van de prestaties daadwerkelijk.
(Als ik deze opmerking heb gemaakt, is dat juist om het heel expliciet te maken en niet om u tegen te spreken.)
De kwestie van de opbrengst is echter niet puur technisch (en ik benader waarschijnlijk de kwestie van Grelinette): tussen een oplossing die de prestaties optimaliseert maar complexe apparatuur impliceert => economische en sociale afhankelijkheid en een minder efficiënt alternatief, maar autonomie autoriseert of bevordert, zullen deze twee factoren moeten worden afgewogen voordat er een beslissing wordt genomen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 12/08/15, 14:43

Goed, zij het. Laten we het probleem anders formuleren:

Na de klimaatconferentie van december 2015 erkenden alle deelnemers dat de menselijke activiteit die afhankelijk is van fossiele brandstoffen op de rand is gekomen en dat er geen uitweg meer is dan een grote sprong voorwaarts te maken om uit deze vervuilende en schadelijke spiraal te komen...

Zelfs de publieke opinie van alle soorten en maten, degene die zich graag met ongebreidelde snelheid voortbeweegt in een grote 4x4 (de nobelste verovering van de mens) zal stampen van woede als ze haar grote machine van meer dan 100 paarden definitief in de stal moet opbergen.

Kortom, na het roepen van haro, niet op ezel maar op olie, en nadat we in de brancards zijn gestormd van de materialen en technologieën die ervan drinken, moeten we een goed duwtje geven om de menselijke nek uit de technologische modder te halen waarin ze terechtkwam. verstrikt.

Elektrische energie gaat nog steeds met een razende snelheid vooruit, kernenergie hobbelt, en aangezien de rede tussen spoor en teugel staat, en we niet met beide voeten in dezelfde hoef moeten blijven staan, worden alle energieën opnieuw gemeten om een ​​goede start te kunnen maken. .

En dit is waar professor Trépin arriveert, die nog niet aan zijn eerste proefrit bezig is, aan het stuur van zijn merkwaardige voortstuwingspaardenmachine die alleen nog geperfectioneerd hoeft te worden om de prestaties te verbeteren, maar toch al eervol! : Mrgreen:

Beeld

... en de machine werd geperfectioneerd om de rijke bevolking tevreden te stellen op zoek naar spanning:

Beeld
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/08/15, 14:58

Grelinette schreef:
Beeld


Ik vind het moeilijk te geloven dat deze bazaar efficiënter kan zijn dan een simpele hapering

wat effectief zou kunnen zijn, is het vinden van een gelijkwaardige manier van fietsen voor paarden

wanneer een man loopt of rent, wordt een groot deel van zijn inspanning gebruikt om zijn gewicht te ondersteunen, wat een wiel zonder inspanning doet... dus als u op een fiets trapt, verspilt u uw energie niet door uw gewicht te ondersteunen: u geeft uw energie alleen aan ga vooruit

als we erin zouden slagen een paard een pedaaltruc te leren door het van zijn gewicht te ontlasten, zou het veel meer kracht hebben zonder nog meer moe te worden

als ik zie dat ik op de fiets bij 40 km/u op de fiets niet meer moe word dan bij 10 km/ha te voet, bewijst dat dat je te voet enorm veel kracht verliest om je gewicht te dragen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 12/08/15, 15:34

Ik gooi ook geen stenen naar 4x4's....Als je weet dat hij dezelfde ecologische voetafdruk heeft als een middelgrote hond.
Het valt nog te bezien wat het nut is van de 4x4 en dat van de hond...
http://www.amazon.co.uk/Time-Eat-Dog-Su ... 0500287902
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 17/08/15, 15:03

Hier is de motor die je nodig hebt om de loopband op volle snelheid te laten draaien:

http://www.franceinfo.fr/actu/article/d ... ros-716931

Toegegeven, de kostprijs van de geproduceerde energie zal wat duur zijn, maar als je liefhebt, tel je niet mee... : Mrgreen:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/08/15, 15:06

O verdomd! [eindelijk het paard!]

Hoeveel Ferrari's, deze loopband? En niet eens een "paard" van kracht!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272




par Grelinette » 17/08/15, 15:28

Op deze video zien we beter het werk van een enkel paard:
https://www.youtube.com/watch?v=QmID7-_qXto

We zien dat er aan elke kant een krik zit om de helling van de loopband aan te passen. Het paard leent zich gewillig voor het spel, maar we kunnen toch zien dat hij er niet zo blij mee is.

Eindelijk lijkt het niet al te ingewikkeld om deze tool te maken...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/08/15, 15:41

Hier is de koe nog moeilijker: https://www.youtube.com/watch?v=8-C0vcwACnE

De hond die water pompt zou mij op ideeën hebben gebracht, als de mijne niet in februari was gestorven!

Eén vraag: het verbaast mij dat deze machines geen traagheidswiel hebben, om de inspanning wat te verzachten, ook al dreigt de "lancering" van een vliegwiel iets gevaarlijker te zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 17/08/15, 15:50

Komediemodus aan:

Ik moest grinniken bij het kijken naar deze video van de Amish die hooi aan het hooien was: https://www.youtube.com/watch?v=LlQPu4xMR7g

- weigering van vooruitgang, oké
- de bulkhooilader is echter een technische ontwikkeling die ik nog nooit bij ons had meegemaakt...
- waar het grappig wordt is dat ze aan de rand van het veld dit hooi persen met een vaste warmtemotor die een pers aandrijft... Verschil met een tractor die een pers voortsleept?
- of verderop wordt de vaste motor op wielen gezet om een ​​pers aan te drijven, waarbij het geheel wordt voortgesleept door... paarden!

Religies of sekten [ik weet niet precies waar de Amish zich bevinden, deze tak van anabaptisten, die al een tak van het protestantisme waren?] hebben deze subtiliteiten in hun principes!

Als ik het goed begrijp, heb je, om Amishly correct te blijven, paarden nodig?

[Ik ontdek nog steeds een aantal leuke spullen, waarvan ik niet wist dat ze bestonden: gefeliciteerd met de kogelbaars!]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 256-gasten