Eco Balance: Tour de France of F1 seizoen, dat is erger?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 07/07/08, 22:01

enkele cijfers voor de Tour de France

3 In kilometers, de totale afstand van de 500e Tour, die eenentwintig etappes en twee dagen rust omvat.

4. Het aantal volgers van de Tour de France, dat wil zeggen een vrij klein rondreizend stadje dat zich verplaatst in de 000 voertuigen van de Tour.

13 Het aantal gendarmes dat tijdens de drie weken van de Tour aan de kant van de weg werd ingezet. 000 Republikeinse Garde zorgen voor veiligheid tijdens de race.

fiets bron 101

http://www.velo101.com/actualite/defaul ... on=Elites1

zonder te tellen denk ik dat de helikopter (s) van Frankrijk 2
0 x
Julian Robert
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/07/08, 22:50




par Julian Robert » 07/07/08, 22:52

Bonsoir,


Hoe zit het met de Olympische Spelen?
Miljoenen luchtreizigers ... :!:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/07/08, 01:13

jessle schreef:enkele cijfers voor de Tour de France


AH bedankt! Verdomme, ik was ver weg :)
Het is dus dichter bij 6 miljoen km ... maar hey het is in ieder geval minder dan een F1-seizoen ...

Voor de Olympische Spelen moet het veel meer zijn dan F1, maar aangezien het niet elk jaar is ...

Ik denk dat atleten die van over de hele wereld komen een grotere impact zouden moeten hebben.

Als iemand plezier wil hebben met het opnieuw doen van de redenering van F1's .pdf?
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 13/07/08, 18:14

Wat betreft F1-brandstoffen: ze zijn verbeterd (voor iets anders dan F1 is hun prijs te hoog), maar compatibel met bedrijfsvoertuigen; en omgekeerd kunnen F1-auto's 95 rijden. Monteurspakken zijn brandweerpakken, waarvan het gebruik essentieel is omdat het risico op brand erg hoog is wanneer benzine met een vergelijkbare snelheid wordt gegoten (een echt onzin beveiligingsprobleem).

Wat bedoel je met motorprestaties? Omdat F1-motoren juweeltjes zijn in vergelijking met normale motoren, maar ze verbruiken bijna een halve liter per kilometer.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Macro en 214 gasten