Olie in Frankrijk in de Loiret

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1

Olie in Frankrijk in de Loiret




par Misterloxo » 05/01/08, 16:17

Hier is een rapport van de JT van Frankrijk3 waarin de Franse oliebronnen worden opgeroepen die winstgevend zijn geworden door de stijging van de prijs van ruwe olie.

JT France3 op 05/01/2008 - 12-14 -
Olie in de Loiret

Het vat olie overschreed deze week de grens van 100 dollar... Volgens de algemeen directeur van Total zijn er nog lange tijd hoge prijzen te verwachten, als gevolg van de sterke vraag en het onvermogen om de productie van significant te verhogen... Slecht nieuws voor de consument, maar goed nieuws voor de bescheiden Franse putten, die winstgevend worden... Zie het voorbeeld van een storting in de Loiret, geëxploiteerd door een Texaan... Delphine Aldebert, Isabelle Racine
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/01/08, 16:32

Zie het voorbeeld van een afzetting in de Loiret beheerd door een Texaanse...


Veel te veel te goed!! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 05/01/08, 16:43

Ik heb de informatie gisteren gezien.
Texaanse goudzoekers in mijn afdeling!...
Beeld
Ze hebben een exploratievergunning van 500 km²... Ze kunnen op elk moment bij een privéwoning landen?
(Ik riskeer meer, ongeveer twintig distributeurpompen in de buurt... Ik mis de raffinaderij)

In de jaren zestig werkte een neef daar op het terrein.
Destijds was er 60% water. Nu 95%, en het wordt weer winstgevend…
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 05/01/08, 17:09

Hey Gegyx de Texaan!!! : Cheesy:
Maak jij voor ons een kleine fotoreportage van één van deze 4?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten