Diesel brandstof: aardolie overladen hun marge

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/06/08, 18:04

Christine schreef:Wat mij betreft geef ik toe dat deze toespraken al mijn energie opslokten en dat ik niet eens de kracht heb om tussenbeide te komen om te proberen te corrigeren, relativeren, positief te maken enz.
Dit is wat ik bedoel met "steriele gesprekken" om niet te zeggen "uitlaatklep voor frustraties"



Raak niet ontmoedigd !!!

Voor jou. Niet voor anderen....

Van een lange weg (inclusief 4 jaar volledig vrijwilligerswerk in Afrika - zonder status, zonder bijdragen, zonder pensioenrechten, zonder werkloosheidsuitkering...), heb ik één ding behouden (nou ja, veel dingen - maar één lijkt me gepast ): doe nooit iets terwijl je er iets voor terug verwacht van anderen... Anders zijn we erg kwetsbaar. Doe het zo dat je 's ochtends, als je je scheert (ik spreek voor een man), als je jezelf in de spiegel ziet, een aardige man lijkt te zien, een rustige man... die zijn pad volgt... Vrij

De coyotes blaffen... Maar jij scheert sereen...

Laat je niet verslaan... Noch door domheid, noch door slechtheid...

Hé, we zijn al twee!!! Jij realiseert ???? Ik weet zeker dat er nog een of de ander is die zich bij ons zal voegen... Eindelijk, ik, ik ga door!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/06/08, 18:11

Christine schreef:Illustreer mijn punt met een voorbeeld :mrgreen:


Nog een laatste woord voor Christine.

Op een andere forum ("futura"), over mijn pelletketel, sprak ik met een twijfelaar, die zich dat afvroeg. Nou, het is bevestigd, haar ketel is besteld, haar man is de silo aan het bouwen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/06/08, 18:18

georges100 schreef:het is waar dat 2 2-takt scooters niets vervuilen: D


Ben je dom genoeg om te negeren dat er 4-takt scooters bestaan?

In andere gevallen kan het een elektrisch ondersteunde fiets zijn.

Ik herinner me mijn situatie (ik weet niet meer of het op draad was of op een ander dat ik het gaf: 55 jaar oud, 50% hartcapaciteit na een hartaanval, 20 km naar mijn werk, dus 3/4 kilometer zwaar bergop / bergafwaarts (afhankelijk van de richting) waar ik mijn fiets zou moeten duwen - een heuvel die ik niet meer kan beklimmen...

Doe wat je wilt. Ik overweeg dit. Als nieuwe stap om te proberen minder te vervuilen...

En als je zo dom bent dat je niet weet dat er 4-takt scooters bestaan, heb ik medelijden met je. En daar kun je beter geen ruimte aan verspillen forum. Maar ik ben voor vrijheid van meningsuiting, dus blijf dom aanvallen. Daar ga je van groeien!!!
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 13/06/08, 18:26

Ik vermoedde dat het echte personage zou verschijnen :D

ook al denk ik van wel, ik heb mezelf nooit toegestaan ​​om je een idioot te noemen, ieder naar zijn eigen opvoeding : Mrgreen:

als je nu niet wilt vervuilen, woon dan naast je werk en loop daarheen :D

christophe je zult aardig zijn om mijn bericht te verwijderen wanneer deze trieste vader doordrenkt met superioriteit het heeft gelezen, dank je...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 13/06/08, 21:46

rhoooo mooi cool raoul eindelijk Georges : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ik weet niet veel over Didier, maar hij heeft me veel advies gegeven voor het vervangen van mijn ketel en het is iemand die ons veel leert en deelt.
Nou, hij kan zichzelf verdedigen, maar hier moet je een beetje beter opgeleid zijn dan dat op a forum : Cheesy:
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 13/06/08, 21:48

het is waar dat niet accepteren om beledigd te worden een gebrek aan opleiding is..... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 13/06/08, 21:51

Laat degene die nooit dom zei de eerste steen naar mij gooien : Cheesy: goed kom op me zou ik gezegd hebben ..... stom .. of idioot ..... nou er zijn synoniemen ..... : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: ja oke ik ga uit ik ben in een speelse bui vanavond : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 14/06/08, 00:34

[Modus aan]
GOED LATEN WE KALMEREN!!! ***grote enge ogen***
ANDERS WORDT IEDEREEN BEROOFD VAN STAR'AC!!!!

Serieuzer, ik denk dat als de tussenkomst van Georges100 niet de meest relevante was gezien de gezondheidstoestand van Did67 (misschien een onhandige poging tot humor omdat hij zijn smileys was vergeten), je reactie (en je woorden), Did, misschien een beetje overdreven was.

Alsjeblieft, mensen, als je een bericht leest waar je haren overeind van gaan staan, reageer dan niet meteen. Bloedberoertes zijn slechte raadgevers en brengen het debat maar heel zelden vooruit.
Je hebt een in het oog springend voorbeeld net hierboven.

Nee, in plaats van boos te reageren, laat het er een nacht aan besteden. De volgende dag zal de woede zijn gezakt en zullen de echte vragen en de woorden die de ideeën vooruit helpen, overblijven.
[Modus uit-modus]

Anders, om terug te komen op de middelen om dingen op ons niveau vooruit te helpen, zijn er veel:
:pijl: Reageer (uiteraard constructief) op de vragen hierin forum.
Door onze ervaring en onze ideeën te delen, kan er alleen maar iets gebeuren. Ze zullen ook nuttig zijn voor degenen die, via de spelletjes van zoekmachines en links, een van de pagina's ervan tegenkomen en tegen zichzelf zeggen: "goed verdriet, maar dat is natuurlijk, dat is waar ik naar op zoek was voor een lang zonder het te weten. ".
Dit is precies wat mij is overkomen (met een dagboek en niet een forum).
Ik leidde het leven van een standaard CONSUMENT, maar door een malaise kon ik niet profiteren van alle "voordelen" van de apparatuur... totdat ik op een dag de recensie "Stilte" tegenkwam. En daar werd alles duidelijk. Ik weet zeker dat dit forum staat al aan de oorsprong van veel ontwaken van bewustzijn op dit niveau.

:pijl: Vervang de waarden van "competitie", "individualisme" en andere onzin van dezelfde stijl die ons het systeem van de kleuterschool in het bejaardentehuis bijbrengt door waarden van solidariteit, uitwisseling, delen.
Dit zal natuurlijk onze afhankelijkheid van het handelaarssysteem verminderen.
Kinderkleding is hier de perfecte illustratie van: als je een "Winnaar" bent die klaar staat om op je buurman te stappen om "on top" te zijn, ruïneer je jezelf in kleding voor de kinderen.
We hadden 2 kinderen en kochten nauwelijks kleding voor ze tot ze 7/8 jaar oud waren. Naast de aangeboden kleding hebben we een "netwerk" van vrienden aan wie we de kleding doorgeven wanneer ze te klein worden voor onze monsters, en we verzamelen ze daarna (+ anderen) voor de volgende.
Bij 5 of 6 koppels, mits de kinderen niet precies even oud zijn, werkt de roulatie heel goed.
En dit systeem werkt voor alles: vanaf het moment dat een object niet 100% van de tijd nuttig is, kan het worden gedeeld: een maaier die gemeenschappelijk kan worden gekocht en tussen buren kan worden gebruikt, een stoel in een auto, gereedschap,...
Kortom, als we focussen op nut in plaats van bezit, is er een manier om uw rekeningen en uw ecologische voetafdruk aanzienlijk te verlagen. Gebruikt accepteren in plaats van nieuw is een andere (en niet alleen voor auto's).

:pijl: Eindelijk, verken de paden elk op hun eigen niveau. De "oude" site-geleerde al, ik probeer van mijn kant te zien wat er voor de planeet kan worden gedaan op het niveau van een klein gemeentehuis. Mijn vrouw is coördinator van het Girondin-collectief voor alternatieven voor pesticiden. Al deze activiteiten zijn natuurlijk vrijwillig, maar je moet weten hoe je kunt geven wat je hebt om een ​​goede zaak te bevorderen.
Als je de vechtersbazen en steriele debatten beu bent, doe dan mee aan de actie. Er zijn 1001 goede doelen die je kunt omarmen om verlichting te brengen op deze planeet.
Afhankelijk van uw middelen, uw beschikbaarheid en uw wensen, kiest u er een en gaat u aan de slag. Profiteer ervan: ecologie is in de mode, gemeentehuizen vragen om "sleutelklare" groene evenementen die hun imago tegen weinig kosten zullen herstellen.
Dus een fietspromotievereniging oprichten, een voorlichtings- en gezamenlijke inkoopgroep pellets, samen een plantenversnipperaar kopen en laten composteren...
Loslaten wat in vredesnaam.... maar niet verbaal hierover forum, alstublieft.... De webmaster is hier voor : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 14/06/08, 09:51

Wijs om te spreken : Cheesy:

Ik heb nog niet genoeg tijd om over ons pelletavontuur te vertellen, maar ik kan je verzekeren dat ik een enorme publiciteit om me heen doe en dat we van plan zijn om ons huis open te stellen voor iedereen die wil zien of het werkt en dat ik heb al veel vragen gekregen en elke keer de link naar je site gestuurd.

Goed, ik ga naar de markt..... en het is ook slecht weer : Cheesy:

Fijne zaterdag econologen :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/06/08, 09:51

Ik moet gewoon een tijdje weg zijn om het in pugila te veranderen ...
:schok: jij zuigt stront! Ik ben het die de beledigingen uitsluit : Mrgreen: : Mrgreen: hihihihih!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten