Diesel brandstof: aardolie overladen hun marge

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
ZELFS
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 11/06/08, 10:25




par ZELFS » 13/06/08, 12:58

Christine schreef:Ik dacht alleen dat dit misschien het begin zou kunnen zijn van een mogelijke nieuwe dynamiek, maar ik had het mis en dit gesprek zal, zoals gewoonlijk, steriel blijven.

C'est tout.


ik nee ik nee!
wees niet zo stom :|

de nieuwe dynamiek bestaat, maar het is alleen zo dat onze leiders (officiële vertegenwoordigers van de LPBB: Liga voor de bescherming van BRAMEURS EN BRAILLEURS) zich steeds minder op hun gemak voelen; Staat het behoud van het milieu nu niet in de grondwet? Het is daarom op deze basis dat onze leiders nu moeten opereren en niet op die van de LPBBisten.

Laten we ons dus niet op het verkeerde doelwit richten : Cheesy: de rijkdommen die verband houden met de kwaliteit van het leven waarnaar we streven, zijn duizend keer de nutteloosheid waard blingbling academie
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/06/08, 12:59

Christine schreef:bham, het staat je vrij om alleen de verschillen in gevoeligheden tussen ons te zien in plaats van de gemeenschappelijke punten. Je bent ook vrij om in de bitterheid te blijven van ‘het zijn de anderen die…’. Ik vind het jammer, maar het is nooit alleen maar een persoonlijk gevoel.

Ik dacht alleen dat dit misschien het begin zou kunnen zijn van een mogelijke nieuwe dynamiek, maar ik had het mis en dit gesprek zal, zoals gewoonlijk, steriel blijven.
C'est tout.


Wat de gemeenschappelijke punten betreft, denk ik dat we deel uitmaken van dezelfde categorie consumenten, dat wil zeggen dat we tegen de norm ingaan, tenzij ik me vergis. En fundamenteel toegewijd aan het respecteren van het milieu. Zie je nog iets?

Hoe zie jij deze nieuwe dynamiek?
Zodat een gesprek niet steriel is, moet elk onderdeel evolueren, toch? Maar misschien denk je dat ik de enige ben die niet evolueert?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 13/06/08, 13:03

ZELFS schreef:Staat het behoud van het milieu nu niet in de grondwet?


Geen erg aanvaardbaar argument: in de verklaring van de mensenrechten staat ook een vaag 'ding' dat dat zegt Sociale verschillen zullen gebaseerd zijn op gemeenschappelijk nut...

Lees deze zin en denk aan bepaalde industriëlen. Ik zal geen namen noemen : Cheesy: : Mrgreen:
0 x
MBenoit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 22/08/07, 17:18




par MBenoit » 13/06/08, 14:35

Matt113 schreef:Ze specificeren in de S&V nauwkeurig dat ze het hebben over bewezen middelen, zodat dit cijfer in de loop van de tijd niet betrouwbaar zal blijven.


Ik ben dus niet de enige die het gelezen heeft. Om in het 'natuurlijke hulpbronnen'-gedeelte te blijven, maken ze ook een soort tafel met bekende minerale hulpbronnen (cijfers die je volgens mij met een korreltje zout moet nemen).
Ongeveer twintig jaar bekende reserves voor goud, zilver, zink, lood... en 80 jaar voor ijzer...
Heeft iemand orden van grootte om te vergelijken, het lijkt mij niet veel...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 13/06/08, 14:42

bham schreef:Hoe zie jij deze nieuwe dynamiek?
Zodat een gesprek niet steriel is, moet elk onderdeel evolueren, toch? Maar misschien denk je dat ik de enige ben die niet evolueert?

Ik dacht niet in het bijzonder aan jou. Het is nu 5 jaar geleden dat dit gebeurde forum bestaat, worden we al tientallen jaren gewaarschuwd voor de gevaren die ons boven het hoofd hangen en blijven we discussiëren en kibbelen om erachter te komen of dit de schuld is:
- aan de rijken
- aan de armen
- aan beleid
- aan industriëlen
- aan olietankers
- naar sarkozy
- tot 4x4's
- aan de rednecks
- aan oude dwazen
- aan jonge idioten
- voor degenen die werken
- voor degenen die niet werken
- belastingen
- aan werklozen
- aan profiteurs
- aan de Spanjaarden
- in Brussel
- aan de Chinezen
- aan de Pools/Tsjechisch/Roemeense loodgieter... eindelijk uit een land waar de zaken schiften
- aan Afrikaanse/zwarte/Arabische immigranten... eindelijk uit een land waar we zweten
mijn lijst is niet uitputtend...

Wat mij betreft geef ik toe dat deze toespraken al mijn energie opslokten en dat ik niet eens de kracht heb om tussenbeide te komen om te proberen te corrigeren, relativeren, positief te maken enz.
Dit is wat ik bedoel met "steriele gesprekken" om niet te zeggen "uitlaatklep voor frustraties"

Met ‘nieuwe dynamiek’ bedoelde ik vooral ‘voor één keer een POSITIEVE dynamiek’. Ik neem het voorbeeld van Did67: hoe je kunt proberen een gezin te helpen een leven weer op te bouwen dat minder afhankelijk is van olie, zonder hun gedrag te beoordelen, zonder wrok op te wekken tegen - zie de lijst hierboven -, kortom BOUW EN VOORUIT in plaats van te kreunen en te haten.
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 13/06/08, 15:14

de nieuwe dynamiek bestond : Mrgreen:
het laatste zou de poging van de hippies zijn om terug te keren naar de natuur...
het begrip gemeenschappelijk nut lijkt bijvoorbeeld sterk op de gemeente Parijs : Mrgreen:
de bijna perfecte ecoloog bestaat : Mrgreen: dat noemen we een dakloze : Mrgreen: verbruik een minimum en recycleer zelfs golfkarton : Mrgreen:
Hoe minder je consumeert, hoe minder je vervuilt, maar hoe minder we produceren...
want eerlijk gezegd is een winst zonder enige vervuiling niet mogelijk ...

de persoon die verantwoordelijk is voor onze situatie, zoals we weten, is de eerste prehistorische man die besloot zijn manier van leven op te geven om uitsluitend te leven van de productie van brons : Mrgreen:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 13/06/08, 15:26

Bedankt voor het illustreren van mijn woorden met een voorbeeld. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 13/06/08, 15:47

Christine schreef: ... Het is nu 5 jaar geleden dat dit gebeurde forum bestaat, worden we al tientallen jaren gewaarschuwd voor de gevaren die ons boven het hoofd hangen en blijven we discussiëren en kibbelen om erachter te komen of dit de schuld is:
......
Wat mij betreft geef ik toe dat deze toespraken al mijn energie opslokten en dat ik niet eens de kracht heb om tussenbeide te komen om te proberen te corrigeren, relativeren, positief te maken enz.
Dit is wat ik bedoel met "steriele gesprekken" om niet te zeggen "uitlaatklep voor frustraties"

Met ‘nieuwe dynamiek’ bedoelde ik vooral ‘voor één keer een POSITIEVE dynamiek’. Ik neem het voorbeeld van Did67: hoe je kunt proberen een gezin te helpen een leven weer op te bouwen dat minder afhankelijk is van olie, zonder hun gedrag te beoordelen, zonder wrok op te wekken tegen - zie de lijst hierboven -, kortom BOUW EN VOORUIT in plaats van te kreunen en te haten.


Ah ik begrijp het beter maar ik geef toe dat ik moeite heb om positief te zijn (maar dat heb je gemerkt : Cheesy: ) zo erg zelfs dat ik het gevoel heb dat ik tegen muren aanloop.
Het zoeken naar de dader helpt niet noodzakelijkerwijs de zaken vooruit, dat is waar, maar het probleem is deze indruk van onvermogen om te handelen tegenover een economische machine, deze indruk gegijzeld te worden en niet in staat te zijn om dingen te veranderen, deze behoefte om de pruimenboom te schudden en niet te slagen. Dit is uiterst frustrerend!
Een gezin proberen te helpen is al heel goed en waarschijnlijk meer op individuele schaal, maar ik zou heel graag meer willen doen, op een andere schaal. : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/06/08, 17:45

Christine schreef:Deze uitwisseling is zeer interessant en het is zelfs nog interessanter om te zien dat het bijna een exacte kopie is van een uitwisseling die we vanochtend elders in de regio hadden. forum. Ik ben zo vrij om hier korte fragmenten over te nemen:
degenen om ons heen - dus praat over een Grote Avond van Ecologie...

Misschien moeten we aan de slag gaan met het voorbereiden van eenvoudige, effectieve en overtuigende argumenten voor de familie waar Did67 over spreekt, die het financieel nauwelijks redden en die niet over de middelen beschikken om zich snel om te draaien in het licht van de stijging..zeg in de kosten van levensonderhoud?


Effectief. Voor de tweede keer blij, want dat wilde ik ook zeggen.

1) Ik heb de cijfers nog steeds niet, maar ik denk dat tussen een derde en de helft van de Franse gezinnen een betere situatie heeft dan de mijne (inkomensgewijs). Voor deze mensen zie ik geen ander excuus dan "het is gemakkelijker om te klagen dan om na te denken" of "het is gemakkelijker om te klagen dan om jezelf in twijfel te trekken"... Het is voor degenen tot wie ik mij richtte. Deze 1/3 tot 1/2 vertegenwoordigt meer dan de helft van het brandstof- en verwarmingsprobleem: ze hebben vaker een individueel huis, meer auto's, meer grote auto's... Vergeleken met hun kinderen moeten ze zichzelf rechtvaardigen!!! Ze hebben ook gemakkelijker toegang tot informatie, enz. Ik heb een beetje moeite met het vinden van excuses voor hen.

2) Zij zijn degenen die geen gemakkelijke argumenten moeten aandragen als “het is allemaal de schuld van de olielobby’s”, zoals “wat doet de regering?” of zoals "we moeten de belastingen verlagen" (ze doen al aan belastingverduistering, legaal of niet, hun favoriete sport).

3) De “parttime caissière die minimumloon verdient” die tegen mij was, ja, ik wil dat zij zich minder betrokken voelt. Ja, ik geef toe dat ze minder keuze heeft. De invalshoek voor verwarming is eenvoudig: het betreft de sociale woningbouwkantoren en de ontwikkelaars, die gedwongen moeten worden de gebouwen aan te passen. Er zijn voorbeelden van bijzonder zuinige HLM, met isolatie, dubbelstroom VMC, pelletverwarming... in Duitsland.

Wat betreft reizen geldt wat ik voor mezelf schreef voor elk gezin met een auto: een iets bescheidener auto (of een goede tweedehands) maar net zo "groot" + 2 scooters is niet duurder dan een laat model auto met alle opties. En dan heb ik het niet over de afstemming van de zoon van de kassier!!!
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 13/06/08, 17:53

het is waar dat 2 tweetaktscooters enorm vervuilen :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, Ahmed, Remundo, sicetaitsimple en 304 gasten