DIESEL: wat als we er nog eens over praten?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

DIESEL: wat als we er nog eens over praten?

par jean63 » 02/03/06, 12:11

Ik vond een zeer interessant en zeer compleet artikel over dit onderwerp. We realiseren ons dat we een uitzondering zijn in Frankrijk en dat landen als Noorwegen, Japan, enz ... de uitbreiding van het aantal dieselvoertuigen vertragen: de redenen worden hier duidelijk uitgelegd ZEER VOLLEDIG item :pijl:

http://fractales.inria.fr/~louchet/perso/diesel.html

We zouden er lang over kunnen praten, omdat er veel punten zijn die ons doen denken dat we op het verkeerde spoor zitten.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne

par Jean-Francois » 09/03/06, 23:34

hallo jean ik had dit artikel al gelezen qq delen ...... het klopt dat ik nog nooit teveel dieselmotoren in mijn hart heb gedragen vanwege de fossiele brandstof die niet lekker ruikt en de autofabrikant niet niets om hen te allen tijde naar HVB te laten draaien (wat Rudolf had gepland) van mijn kant zou lijnolie een goed compromis zijn voor de huidige dieselmotoren (zoals Rudolf ook precies had gepland) ... aan de andere kant ken ik de opbrengst per hectare vlas niet
in de tussentijd heb ik segmenten; roto met zonnebloem op mijn verkeer (die ik binnenkort zal verkopen met een j8s gemonteerde bosch van R21)
anders heeft benzine op mijn nissan

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 10/03/06, 12:35

Dit artikel is hier al geciteerd in je "beroemde" post op de LPG, het lijkt me ... Het is in elk geval niet nieuw op Econology.

Het probleem met dit artikel is dat het op een partijdige manier is geschreven (behalve als je het promoot denk ik dat het geen toeval is ... : Wink:). Bovendien zijn sommige van zijn links verouderd en zinloos en bevat het ook valse claims ...
Om het af te maken, is hij het eens met degenen die vandaag nog steeds zeggen dat de deelname van CO2 uit menselijke activiteiten aan het vergroten van het broeikaseffect wordt besproken ... is niet erg serieus! :frons:

Kortom, dit is een artikel uiteen persoon, zelfs als het veel links van verschillende websites weergeeft (waar is de interesse, dit vervangt geen goed gedocumenteerd synthesewerk), wat daarom een persoonlijk standpunt en geen conclusie van een werkgroep of een onderzoeksteam ...

Waarom zou hij in deze omstandigheden verwijzen?

Trouwens, je begint jezelf met een valse bewering (zeg, ik heb het recht om te zeggen dat het onzin is, hè, heb ik het recht? :P ).
Het is niet "Frankrijk"wat een uitzondering is, het is de meerderheid van de meest bevolkte landen in Europa die een automarkt heeft die verschilt van andere continenten, om vele redenen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

par jean63 » 10/03/06, 13:11

Ouhlala, houthakker is terug met zijn strijdbijl! (mijn beroemde LPG-bericht! Het lijkt erop dat je de pagina omdraait!).

Het is een ITEMS over dit onderwerp. Je kunt er zo veel vinden; Ik kan je vertellen dat ik eerlijk gezegd 307 jaar geleden een 2 SW HDI wilde kopen, ik vond het in alle opzichten top. Ik wilde gewoon mijn oude R25 GPL vervangen.

En recentelijk vond ik artikelen en studies over de schadelijke effecten van diesel op de grond. Ik begon de betreurenswaardige camouflage van roet in de EGR-klep te ontdekken, het was afgelopen augustus toen mijn zoon een Citroën 1,9 D kocht waarvan de 26000 km al zijn katalysator had vervangen. De grote dieselist in de regio vertelde me dat de EGR-klep geblokkeerd moet zijn ... we zullen wel kilometers kijken of het waar is.

Van daaruit deed ik onderzoek naar diesel en ontdekte ik de rest ......... Het lijkt trouwens volgens getuigenissen hierover forum, dat de Hdi- en Cdi-motoren niet betrouwbaar zijn en slecht verouderen. Ik kan je de berichten vinden (gil67 en ten minste één andere).

Trouwens, ik heb geen interesse en geen actie om de diesel te verdedigen of te breken, het kan me niet schelen. Wat mij opviel is dat de pantone-assemblage veel goed doet voor het "ademhalingssysteem" van dieselmotoren. : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 10/03/06, 13:22

Ben je je gevoel voor humor en spot thuis vergeten? Snel, ga terug en haal ze, het zal erg handig voor je zijn! : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

par Cuicui » 10/03/06, 14:07

Houthakker schreef:Ben je je gevoel voor humor en spot thuis vergeten? Snel, ga terug en haal ze, het zal erg handig voor je zijn! : Wink:

Ik vraag me af of persoonlijke aanvallen hier erg nuttig zijn forum... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

par jean63 » 10/03/06, 14:23

houthakker :pijl:

Ben je je gevoel voor humor en spot thuis vergeten? Snel, ga terug en haal ze, het zal erg handig voor je zijn!


Eerlijk gezegd denk ik dat jij hier echt een probleem hebt; we zien je per aflevering aankomen met onverklaarbare agressiviteit. Je denkt niet dat ik elke keer in je spel ga spelen. Uw antwoord is volkomen ongepast, dus ik zal geen antwoord geven op uw antwoorden. 8)
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 10/03/06, 14:46

jean63 schreef:houthakker :pijl:

Ben je je gevoel voor humor en spot thuis vergeten? Snel, ga terug en haal ze, het zal erg handig voor je zijn!


Eerlijk gezegd denk ik dat jij hier echt een probleem hebt; we zien je aankomen per aflevering met onverklaarbare agressiviteit. Je denkt niet dat ik elke keer in je spel ga spelen. Uw antwoord is volkomen ongepast, dus ik zal geen antwoord geven op uw antwoorden. 8)

een onverklaarbare agressiviteit ? : Cheesy: Mijn arme vriend, je hebt heel weinig nodig om een ​​1/4 beurt af te gaan ... :?

Zou je niet een beetje te gevoelig zijn? Of paranoïde?

Ik nam de voorzorgsmaatregel, op voorhand vreesend dat je het allemaal erg genoeg zou nemen, om humor in mijn antwoord te plaatsen om de sfeer een beetje te ontspannen ...
Helaas was het niet genoeg ... :|

Wat moet ik doen? Dat ik me er niet van weerhoud om in te gaan tegen uw gerichte opmerkingen? Je hebt meningen, ik heb anderen die het niet met de jouwe eens zijn en ik zeg je, dat is het ...

Als je moeite hebt toe te geven dat we het niet met je eens zijn, ben ik het niet die een probleem heeft, vind je niet?

Hoe dan ook, ik vind het heel jammer dat je opnieuw op een paar kleinigheden wijst, maar dat wil niet zeggen dat ik zal veranderen.
Un forum is een plek voor het uitwisselen van ideeën en confronterende standpunten, dus ik zal niet aarzelen om te zeggen wat ik denk, zelfs als ik u niet bevalt ...

PS: vergeet niet de zeer belangrijke rol van non-verbale communicatie in uitwisselingen tussen mensen (zie tussen mensachtigen). Daarin spelen gezichtsuitdrukkingen een grote rol.
Op een forum, een vrijwel onmiddellijke gedematerialiseerde plaats van uitwisseling, het enige apparaat dat hier in de buurt van komt is het gebruik van smilies... Dus een smiliey die lacht, knipoogt of ondeugend is is nooit onschuldig !
Houd hier rekening mee ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

par jean63 » 10/03/06, 15:01

cellebrisime bericht
jij was het die dat schreef, als het al lang begraven en vergeten is.

Het is duidelijk dat ik niet de waarheid heb en ik kan evenmin erop wijzen dat jij het bent die handelt paranoïde wanneer ik niet denk dat je enige competentie hebt om iemand te beoordelen in zulke termen die op dat punt ongepast zijn forum.

Eigenlijk geloof ik liever dat je op zoek bent naar de m ....... niemand hier gedraagt ​​zich zo, je moet jezelf vragen stellen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 10/03/06, 15:17

jean63 schreef:
cellebrisime bericht
jij was het die dat schreef, als het al lang begraven en vergeten is.
Het is een beetje humor, een beetje ironisch, ik geef het aan jou toe. Het lijkt mij uit je vele reacties dat je niet veel hebt, humor ... :|

jean63 schreef:[...] Ik kan u erop wijzen dat u het bent die zich bezighoudt paranoïde als ik denk dat je niet bevoegd bent om iemand te beoordelen in dergelijke termen die verder worden verplaatst op dergelijke forum.
Fout! Je lijkt daar geen tijd voor te nemen comprendre wat je leest.
Ik vraag me af over je reacties, het is een vraag, op geen enkele manier een bevestiging ...
En de bochten die je gebruikt (die ik vetgedrukt heb weergegeven) doen me denken dat je je inderdaad vaak aangevallen voelt, terwijl het in feite vraag of humor is. Hoe dan ook, niets dat een dergelijke onevenredigheid tussen de handeling en de gevolgen ervan rechtvaardigt.

jean63 schreef:Eigenlijk geloof ik liever dat je op zoek bent naar de m ....... niemand hier gedraagt ​​zich zo, je moet jezelf vragen stellen.
Nee, ik ben niet op zoek naar shit (ja, het is zo geschreven, je hebt het recht om te schrijven het is geen schandelijk woord) maar ik vergelijk mijn standpunten graag met mensen die meer weten dan ik over bepaalde onderwerpen. Leren en ervaring gaan daarheen.
En in deze benadering is het waar dat ik het een beetje moeilijk vind om vrije, niet-verifieerbare, valse verklaringen af ​​te leggen enzovoort. Dus ik reageer.
En de vragen die ik mezelf stel. Op dit moment is het op jou, maar ook rechtstreeks op jou.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44, sicetaitsimple en 205 gasten